Škoda se chce stát největším autobazarem v Česku

  • V rámci programu Škoda Plus chce značka výhledově prodávat až 100 000 ojetin ročně

  • Škoda by tak na českém trhu s ojetinami předstihla i AAA Auto

  • Ojetiny Škoda Plus mají nabízet všichni dealeři

V roce 2020 chce Škoda Auto v rámci značkového programu ojetých aut Škoda Plus prodat 60 000 vozů a výhledově se dostat až na sto tisíc. Na středečním setkání zástupců společnosti Škoda Česká republika s novináři tu uvedl vedoucí prodeje Jiří Maláček.

Počet ojetin prodaných ve Škoda Plus má trvale vzestupnou tendenci:

  • 2016: 35 822
  • 2017: 41 990
  • 2018: 50 312
  • 2019: 54 840

Letošní cíl 60 000 aut odpovídá meziročnímu nárůstu o 9,5 %. Škoda chce podle Maláčka dlouhodobě kultivovat trh s ojetinami a stát se jejich největším prodejcem v České republice, protože „jiný cíl ani mít nemůžeme“, jak řekl.

Pomoci tomu mají i „digitální“ prostředky jako nedávno spuštěný nový web ŠkodaPlus.cz nebo mobilní aplikace umožňující nabídnout ojetinu k výkupu. Ta běžela ve zkušebním režimu, během února by se měla dočkat plošného nasazení. Program Škoda Plus by navíc měl v dohledné budoucnosti nabízet každý dealer značky.

Od Felicie po Octavii RS: 10 nejlepších ojetin značky Škoda

Zároveň chce Škoda ale přimět část soukromých zákazníků, kteří si její modely dosud pořizovali až jako ojeté, ke koupi auta nového. Připravovaná nová varianta Octavie, která nahradí tradiční vstupní výbavu Active, bude údajně vybavená a naceněná tak, aby vedle fleetových odběratelů zaujala i privátní klientelu.

Největším prodejcem ojetin v česku je síť autobazarů AAA Auto. V roce 2019 prodala rekordních 86 000 aut. To shodou okolností téměř přesně odpovídá počtu prvně zaregistrovaných nových škodovek – 85 895. Značka v loňském roce zvýšila svůj tržní podíl  v nových autech o 2,17 procentního bodu, na 34,37 procenta.

Škoda se chce stát největším autobazarem v Česku
Ohodnoťte tento článek!
5 (100%) 2 hlas/ů

2 KOMENTÁŘE

  1. Kupovat neudržované vozy z operačních leasingů není asi to pravé ořechové. Až se VW group a ostatní vrátí k termínům správné údržby navrhované techniky tak možná. Ale zrušit výměnu oleje u lamelové spojky v 4×4 kvůli lepším nákladům fleet flotil, navyšovat ujeté km na výměnu oleje a další zvěrstva proti spolehlivosti techniky, není dobrý typ na koupi ze systému Škoda Plus. Chápu to. Mne jako uživatele vozu z OL nezajímá v jakém stavu si vůz koupí další uživatel. Mě zajímá výše měsíční splátky. 🙂

  2. Předložený servisní interval je možná dobrý pro služební auta s nájezdy 30 tisíc a vic za rok. Ten kdo najede 7 – 10 tisíc za rok tak mění olej za 2 -3 roky. Motor to 150000 tisíc vydrží. A pak si to auto koupí v bazaru starší lidé. Po půl roce může kleknout motor. A co teď?

PŘIDAT KOMENTÁŘ: