Tahle stará Škodovka dostala pohon 4x4 a turbomotor z Audi TT. Staví ji v Anglii

30.10.2017
6 nových názorů
Autor: Redakce
  • Britští nadšenci se rozhodli zkřížit Audi TT se starou škodovkou

  • Ze Škody 130L pochází karoserie, podvozek je od Audi

  • Motor 1.8 Turbo 20V zůstal vpředu, stroj má pohon všech kol

Co se stane, když spojíte techniku Audi TT 1.8 Turbo quattro se Škodou 130L? To nám nyní ukazují nadšenci z Velké Británie, kteří mají evidentně spoustu volného času a také spoustu volných prostředků. A především šikovné ruce. Máme tak další přírůstek do naší galerie škodovek se šílenými motory.

Práce na projektu začaly už na Velikonoce roku 2016. Jako základ posloužila trochu zanedbaná Škoda 130 L z roku 1988 (v Británii se prodávala pod označením Estelle) a Audi TT první generace s motorem 1.8 Turbo, pohonem quattro a manuální převodovkou, které bylo vyřazeno z provozu. Zatímco stará škodovka poskytla karoserii, z Audi byla použita celá podlahová plošina a hnací soustava.

Doporučujeme: Škoda „120“ je legenda. Spoustu lidí naučila řídit

Motor má výkon 220 koní, takže pomalé auto to rozhodně nebude. V přiložené galerii si můžete prohlédnout, že navařit karoserii staré škodovky na platformu Audi TT rozhodně není jednoduché, zvláště když je karoserie Škody 120/130 značně užší. Neobešlo se to bez rozšíření blatníků a také vyztužení karoserie.

Práce finišují, ale ještě nejsou hotové. Na škodovku čeká hlavně kompletní interiér. Celý proces přestavby včetně aktualizované fotodokumentace můžete sledovat na fóru briskoda.net.

killbilly (neregistrovaný)
hnusné a o ničem. Škodárna byla hrozný křáp, ale jedna věc na ní byla super - motor vzadu. Přestavět to na asi nejnudnější platformu na světě nevím proč. To měli radši opravit ten origoš a vytunit klasicky tedy 1,4 z fabie, nějaké další úpravy, turbo atd. no prostě klasický škodovácký tuning české vesnice 90. let ....
Lornus (neregistrovaný)
Oni motor jinam nepřestavovali, prostě uřízli karoserii na TT a položily tam karoserii ze Škodovky tudíž i jízdní vlastnosti budou stejné jako v TT jen ve velké rychlosti bude znát jinej odpor vzduchu :-)
kama (neregistrovaný)
pekna prace, hodne se s tim museli nadrit, hlavne prestavovat motor jinde, nez byl koncepcne delanej. To meli radeji poradne opravit to TT a verim, ze by to melo nesrovnatelne lepsi jizdni vlastnosti.
RedBaron (neregistrovaný)
Kdo znal Kláska, se stodvácou s motorem z TT se svezl už někdy v roce 2003, pak přišel do auta pětiválec z S2/MTM ;-)
  • Našli jste v článku chybu?

Byl pro vás článek přínosný?