Sedan Mercedes-Benz třídy A přichází i do Evropy, ale bez prodlouženého rozvoru

  • Sedan třídy A využívá techniku hatchbacku včetně jednoduché zadní nápravy

  • Čtyřdveřová třída A je nástupcem modelu CLA

  • Na výběr jsou prozatím jen dva motory

  • V Evropě nejsou malé sedany příliš oblíbené

Nová generace Mercedesu třídy A se představila v karoserii hatchback už před časem. Následovala prodloužená třída A v karoserii sedan určená pro čínský trh, kde se také vyrábí. Ale Mercedes nedávno avizoval příchod také sedanu třídy A s běžným rozvorem na evropský a americký trh. Pro Evropu se tento model bude vyrábět v Německu, pro Ameriku v Mexiku.

Mercedes-Benz A-Klasse Limousine, V177, 2018
Malé sedany se v Evropě prakticky neprodávají. Takové verze „frčí“ spíše v Číně, kde Mercedes vyrábí už prodlouženou verzi
Mercedes-Benz A-Klasse Limousine, V177, 2018
Ještě že má vůz přednárazový systém a adaptivní tempomat, protože infotainment MBUX bude poutat podstatnou část pozornosti řidičů

V Evropě obecně kompaktní sedany nijak zvlášť dobře na odbyt nejdou. Auta této velikosti se prodávají v drtivé většině jako klasické hatchbacky či módní crossovery. Třída CLA, kterou by měl tento sedan nahradit, šla nicméně na odbyt slušně.

Stejně jako hatchback dostal i sedan třídy A obří multifunkční dotykové displeje infotainmentu MBUX, které kombinují nejen ovládání zábavního systému, ale jsou propojené i s digitálním zobrazením palubních přístrojů. Nad potřebou osvětlených výdechů ventilace trochu tápeme, ale pravděpodobně půjde o prvek za příplatek.

Doporučujeme: Nový Mercedes třídy A má vpředu motor od Renaultu, vzadu „torzku“ a v kabině nový systém MBUX

Rozvor 2729 mm je shodný s hatchbackem, ale sedan je o 130 mm delší (4549 mm). V kufru je místo pro 420 litrů nákladu, což je docela slušná hodnota na tak malé auto. Chytře řešenou aerodynamikou se už Mercedes také pochlubil. Třída A Sedan má součinitel odporu vzduchu jen 0,22, což je rekordní hodnota mezi produkčními auty.

Prozatím jsou v nabídce jen dva motory. Benzinová verze A 200 má parametry 120 kW/163 k a 250 Nm, dieselová A 180 d nabízí 85 kW/116 k a 260 Nm. Standardem je šestistupňový manuál, v příplatcích však figuruje i sedmistupňový dvouspojkový automat. Mercedes postupně doplní další motorizace. Stejně jako třída A s výklopnou zádí bude mít i sedan u silnějších motorizací nebo čtyřkolek vzadu nezávislé zavěšení. Základní verze používají vzadu vlečenou nápravu s torzní příčkou.

Sedan Mercedes-Benz třídy A přichází i do Evropy, ale bez prodlouženého rozvoru
Ohodnoťte tento článek!
5 (100%) 1 hlas/ů

PŘIDAT KOMENTÁŘ: