Retro: Čím jezdili Češi v roce 1968? Auty málo a na výběr toho moc nebylo

TIP Galerii otevřete klepnutím na první obrázek

TIP Galerii otevřete klepnutím na první obrázek

  • V roce 1968 dokončoval AZNP nástupce Škody 1000 MB

  • V Praze v té době ještě jezdily trolejbusy

  • Parní trakce na železnici byla postupně nahrazována

Rok 1968 nemáme v našich dějinách spojený zrovna s veselými a optimistickými okamžiky. Letos si vedle sta let od vzniku samostatné republiky připomínáme také padesát let od invaze vojsk Varšavské smlouvy, která proběhla v noci z 20. na 21. srpna 1968. Už jsme si zrekapitulovali, jak a čím se k nám okupanti dostali:

Doporučujeme: Ruská invaze v roce 1968 – Tanky T-54 a T-55 jako hlavní síla okupačních vojsk

Ale abych nemysleli jen na tanky, v běžném životě se samozřejmě i Češi museli nějak dopravovat do práce, případně za zábavou. V přiložené galerii si tak můžeme připomenout typická vozidla té doby. Nezaměřili jsme se jen na auta, ale také na prostředky hromadné dopravy. Přeci jen tehdy nebylo auto v domácnosti takovou samozřejmostí jako dnes. A aby byla v rodině dvě auta? Zapomeňte.

Doporučujeme: Šemík, knedlík, mandelinka a další legendární autobusy z ČSSR

Průměrná mzda byla v roce 1968 zhruba 1800 Kčs, takže na tehdy novou Škodu 1000 MB, která stála necelých 49 000 Kčs, šetřil průměrný socialistický soudruh 27 měsíců. Tedy pokud by si dával stranou celý plat. To je zhruba ekvivalent dnešních 675 000 Kč, takže i rozumně vybavená nová Škoda Fabia stojí vlastně polovinu toho, co stála nová škodovka před půlstoletím.

Retro: Čím jezdili Češi v roce 1968? Auty málo a na výběr toho moc nebylo
Ohodnoťte tento článek!
3 (60%) 18 hlas/ů

6 KOMENTÁŘE

  1. V r.1968 ještě zcela běžně jezdily nejen uvedený vůz Škoda Populár, ale všechny staré Pragy Picolo, Tatry i Aerovky. Ani tatraplán nebo jiná velká Tatra nebyly vzácností. Byla to všechno auta, která mají dnes vysokou hodnotu veteránů. Většina ovšem skončila ve šrotu, nebyla moderní a in.

  2. a dnes si sem vozíme odpad z dojčlandu, hurá, nový vergly jsou pod diktátorem z EU, hurá. A co zase s těma komárama, nic.

  3. Žáku Žáku, raději už NIC NEPIŠ!!!
    Tebou uváděné názvy či přezdívky jsou výplod tvé generace a nejsou starší než 20 let!!!
    Ertéóčko bylo vždy Ertéóčko nebo častěji Erťák – knedlík s vajíčkem si nacpi do huby…
    M 262 z Královopolské byl přezdíván Kredenc, a vozil převážně rychlíky.
    E 499.0 na posunu??? To je vrchol debility!!!
    Žabotlam byl od výroby EMilka nebo Lochneska, Škoda 706 RT se přestala vyrábět, když vznikl mezityp, který je na obrázku. Po něm následovala výroba Škoda-LIAZ MTTS!!!
    Škoda 1202 STW bylo jediné kombi??? A což takhle Škoda Octavia Combi, Trabant, Wartburg, Volha, Moskvič…
    A aby byla v rodině dvě auta? Zapomeňte.
    Fakt??? Oba rodiče měli svého mopeda – Stadion 11, pak přišla Jawa-Rumpál s lodičkou, tu táta vyměnil za šestisedadlovou Škodovku z roku 1931 – a k ní v roce 1966 přistál Ford-Cortina. Táta kovář, máma nevýznamná úřednice… Když táta prodával asi v roce 1976 Škodovku, měla jistě najeto více než 1.100.000 km, Cortina je dodnes v garáži, spolu s dalšími čtyřmi vozidly z výroby před rokem 1969.
    Žáku Žáku, jsi nepoučitelný! Posílej fotky, tím nic nezkazíš – ale hlavně už NIC NEPIŠ!!!

PŘIDAT KOMENTÁŘ: