Podvody jako běžná praxe? U Subaru ručně natáčeli kola a u Audi řeší emise hybridů

8 nových názorů
Autor: Redakce
  • Automobilka Nissan není jediný výrobce, který se přiznal k podvodům 

  • Podobná praxe byla odhalena také u automobilky Subaru 

  • U Subaru například při testech řízení pracovníci pomáhali natáčet kola ručně, pokud výsledek neodpovídal standardům automobilky

  • Další podvody se aktuálně začínají řešit u Audi, kdy hybridy zřejmě využívaly při testech vyšší napětí baterií

Testování je nedílná součást výroby automobilů, která s každým rokem a s každou normou nabírá na složitosti. Možná i proto se automobilky uchylují k ne úplně chválihodné praxi, kdy správným výsledkům jdou tak trochu naproti. Někdy úplně primitivními způsoby, jindy sofistikovaněji.

V tomto kontextu si možná vzpomenete nejen na aféru Dieselgate, ale také na nedávný článek, kde jsme psali o praktikách pracovníků automobilky Nissan v japonských továrnách:

Nissan oficiálně přiznal pochybení při testech emisí a manipulaci s dalšími výsledky
Přečtěte si také:

Nissan oficiálně přiznal pochybení při testech emisí a manipulaci s dalšími výsledky

Ti ve snaze ulehčit si práci ručně přepisovali různé výsledky a upravovali metodiku měření tak, aby vyšlo vše, jak mělo. Teď se k podobné činnosti přiznalo také vedení automobilky Subaru. Pro našince je tato skutečnost zajímavější, protože zatímco Nissan pro evropský trh využívá evropské továrny, Subaru auta dováží přímo z Japonska, takže se případných zákazníků tyto „novinky“ týkají víc.

Jak píše The Asahi Shimbun, japonská automobilka Subaru přiznala podvody při testech, které se přímo týkají bezpečnosti. Zmíněný zdroj uvádí jako příklad testování zadních brzd, kde byl kvůli zvýšení účinnosti brzdění aplikován nejen klasický brzdový systém, ale i parkovací brzda. A naopak při testech parkovací brzdy byla nejen zatažena „ručka“, pracovníci také stáli na pedálu brzdy. Nezávislé vyšetřování rovněž odhalilo zajímavé praktiky u testů řízení. Jestliže výsledek nesplnil normy automobilky, pracovníci pomáhali natočit kola tak, že na ně přímo tlačili.

Doporučujeme: Dieselgate také u Mercedesu? V USA údajně objevili zakázaný software

Podle vyšetřovatelů bylo možné podobné praktiky dosledovat až do roku 1997. Prezident automobilky Tomomi Nakamura se za to omluvil. Zároveň dodal, že i přes tyto postupy všechna auta plní veškeré předpisy, takže by mělo být vše v pořádku. Důvodem pro toto tvrzení je test stovky náhodně vybraných vozů, u nichž nebyly zjištěny žádné problémy.

Podvádí také Audi? 

Zatímco Nissan a Subaru řeší podvody týkající se obecně kvality vyráběných aut, zdá se, že u Audi opět začínají řešit potíže s emisemi. Web electrive.com přišel se zprávou, podle které mnichovský státní zástupce podezřívá Audi z podvodů při testech emisí u plug-in hybridních automobilů. O co jde?

Je to jednoduché. Testované automobily údajně pracují s bateriemi s vyšším napětím. Díky tomu může být elektrická část pohonného systému využívána více a tím více ulehčit práci spalovací jednotce ve srovnání s běžným režimem. To samozřejmě v konečném důsledku znamená nižší naměřené emise spalovacího motoru. Podobná praxe mohla být údajně použita také v Americe. Volkswagen zatím toto nové obvinění nekomentoval, stejně jako Audi.

Petr hofi (neregistrovaný)
U vw group je to běžná praxe, ti lžou všude. Počínaje klamavou reklamou a konče uváděnými parametry. Mimochodem většina emisních nesmyslů je od nich. Poté musí podvádět aby toho dosáhli u nových aut. Co potom když si pořídíte ojetý kousek, bez podvodu na emisích si už nesjedete. Asiati a jejich drobné podvůdky jsou proti nim směšné. Hanba jim a těm co je uctívají a kupují
ivan (neregistrovaný)
A vy jste spadl z kama? To že auto nebrzdí nebo se mu nedotáčí kola je drobný podvůdek? Radši auto, které trochu víc "čoudí", než auto, které nesplňuje bezpečnostní normy.
vulva (neregistrovaný)
Bejvavalo kdysi - japonska auta byla zarukou kvality. Dnes na nemce nemaji ani nahodou. Ale joudum co jezdi v japonske atmosfere ve veku tenagera se to tezko chape.
Jirka_1 (neregistrovaný)
Jo, hlavně chválihodné... :-)) Češtino braň se, pokud možno všemi čtyřmi... :-)))
  • Našli jste v článku chybu?

Byl pro vás článek přínosný?