Nový software konečně začne dostávat i „stará“ Škoda Enyaq. Aktualizace na dálku ale tentokrát není možná

15.08.2022
přidejte názor
Autor: Tiskový servis Škoda Auto
  • Softwarem ME 3 jsou už z výroby vybaveny Škody Enyaq iV a Enyaq iV Coupé. Teď přišla řada na již existující exempláře 

  • Změna přináší řadu novinek včetně navýšení maximálního nabíjecího výkonu nebo pokročilého parkovacího asistenta 

  • Automobily si ale pro software musí dojet do servisu, protože jde o příliš rozsáhlou aktualizaci 

Software ME 3 představuje první rozsáhlejší změnu pro koncernové automobily postavené na platformě MEB. Nejdříve s ním vyjely Škody Enyaq iV Coupé, v současnosti už jsou tímto software vybavovány obě karosářské varianty a aktuálně se konečně dostalo na již vyrobené exempláře. Vzdálená aktualizace přímo u vás doma není protentokrát možná. Pro nový software si musíte dojet do servisu.

ME 3 přináší některé dílčí úpravy v grafice zobrazovaných údajů na přístrojovém štítu a na centrálním displeji, zároveň jsou ale jeho součástí i důležité novinky. Jednou takovou je navýšení nabíjecího výkonu, který po aktualizaci naroste u menší 62kWh baterie na 120 kW a u té větší (82 kWh) na 135 kW.

Škoda Enyaq Coupé RS iV není nejrychlejší, ale je pohodlná a vypadá opravdu dobře (první jízdní dojmy)
Přečtěte si také:

Škoda Enyaq Coupé RS iV není nejrychlejší, ale je pohodlná a vypadá opravdu dobře (první jízdní dojmy)

Zajímavý je také příchod pokročilého parkovacího asistenta. Ten umožňuje uložit zcela libovolné parkovací manévry prováděné řidičem, takže vůz bude následně parkovat přesně tak, jak ho to jeho řidič naučil. Nepotřebuje k tomu ani zpevněnou cestu, základem je přesná GPS. Toto se ale netýká všech verzí. Podmínkou je přítomnost bočních ultrazvukových senzorů.

Škoda ve svém oficiálním videu uvádí, že aktualizace zabere přibližně pět hodin. Konkrétní čas ale závisí na výbavě vašeho vozu. Od té se totiž odvíjí počet řídicích jednotek, které musí dostat nový software. Mladoboleslavská automobilka už dříve říkala, že právě velký rozsah aktualizace a její délka jsou důvodem, proč automobil musí do servisu. Po celou dobu aktualizace je totiž vůz nepojízdný. Tím pravým důvodem ale bude možná nutnost vyměnit také 12V akumulátor. Volkswagen totiž stejnou aktualizaci na dálku umožňuje, ale nutné je, aby si zájemci před tím dojeli do servisu právě na výměnu 12V baterie.

Zdroj: Škoda Auto
  • Žádné názory
  • Našli jste v článku chybu?

Byl pro vás článek přínosný?