Nové plug-in hybridní Audi Q5 slibuje nejvyšší rychlost 239 km/h a spotřebu 2,1 l/100 km

2 nové názory
  • Audi Q5 55 TFSI e quattro je další nový plug-in hybrid

  • Hnací ústrojí kombinuje dvoulitrový přeplňovaný čtyřválec a elektromotor integrovaný do automatické převodovky

  • Celkem hybridní systém nabízí 367 koní a 500 Nm, kombinovaná spotřeba by měla být 2,1 až 2,4 l/100 km

  • V elektrickém režimu vůz ujede podle WLTP až 40 km

Do neustále rostoucí skupiny elektrifikovaných automobilů přichází další nový model. Audi představilo plug-in hybridní provedení corssoveru Q5. Těšit se můžete na velmi solidní dynamiku, možnost jízdy v čistě elektrickém režimu a ne úplně nízkou pořizovací cenu.

Nové Audi Q5 55 TFSI e quattro, jak zní celé označení automobilu, kombinuje dvoulitrový přeplňovaný zážehový čtyřválec, jeden elektromotor, automatickou převodovku a pohon všech kol. Spalovací jednotka disponuje parametry 185 kW (252 k) a 370 Nm, elektromotor integrovaný do převodovky pak přidá dalších 105 kW (143 k) a 350 Nm. Výsledkem je systémový výkon 270 kW (367 k), vrchol točivého momentu 500 Nm, schopnost zdolat akceleraci na 100 km/h za 5,3 s a nejvyšší rychlost 239 km.

Test Audi Q5 2.0 TDI quattro S tronic
Přečtěte si také:

Test Audi Q5 2.0 TDI quattro S tronic

Podle oficiálních údajů by ale měla být přes tyto slibně znějící parametry kombinovaná spotřeba velmi příznivá. Tisková zpráva hovoří o průměru 2,1 až 2,4 l/100 km, případně můžete jezdit se zcela nulovou spotřebou benzinu, pokud budete na kratší trasách využívat čistě elektrický režim.

V něm Audi Q5 55 TFSI e quattro dokáže podle normy WLTP ujet až 40 km, kdy je rychlost omezená na 135 km/h. Akumulátory má vůz uložený pod zavazadelníkem. Jde o lithium-iontové články s kapacitou 14,1 kWh. Z klasické domácí zásuvky se dobijí za zhruba šest hodin. Jak tomu je u podobných aut zvykem, řidiči si budou moci vybrat z několika jízdních režimů (Hybrid, EV, Battery Hold).

Audi Q5 55 TFSI e quattro samozřejmě nebude příliš levné. Na německém trhu bude začínat částkou 60 450 eur, tedy v přepočtu přibližně 1,6 milionu korun. Na českém trhu by taková cena znamenala, že se vůz zařadí mezi verzi 50 TDI quattro osazenou naftovým šestiválcem o výkonu 210 kW (286 k) a vrcholnou SQ5 TDI s dieselovým šestiválcem naladěným na 255 kW (347 k).

Lamer (neregistrovaný)
Kombinovaná spotřeba 2l/100km znamená, že se jede úsek 40km, z toho 30km na elektro a zbytek na benzín. Takže vyjde toto "papírově hezké číslo". Běžná spotřeba bude adekvátní spalovacímu motoru, takže 6-8l :) Podivné měření spotřeby u hybridů se rozebírá poměrně často.
Oliver (neregistrovaný)
Na Volvo nemá v plug-in in hybridech je Volvo na před i s elektřinou...
  • Našli jste v článku chybu?

Byl pro vás článek přínosný?