Nové generace Porsche 911 budou mít volant a udrží si základní filozofii modelu

přidejte názor
Autor: Redakce
  • Porsche 911 má zůstat i v budoucnu věrné svým tradicím 

  • Elektrifikovaný pohon už automobilka nevylučuje

  • S nasazením autonomního řízení se u 911 spěchat nebude 

  • Nová generace 992 má být nejlepší 911 v dlouhé historii tohoto modelu 

Porsche sice veze na ženevský autosalon brutální 911 GT3 RS coby absolutní vrchol této řady. Faktem ale zůstává, že generace 991 byla představena už v roce 2011 a přestože pořád jde o objektivně téměř dokonalé auto, přichází čas na generační obměnu. Nová generace ponese označení 992. Porsche už také zveřejnilo první oficiální fotky a pár informací. I když, přesnější by bylo říci, že automobilka doplnila první obrázky obecným povídáním. Přesto stojí za pozornost.

Doporučujeme: Porsche 911 GT3 RS je rozlučka se současnou 911. Má o 20 koní víc

Text původně zveřejněný v oficiálním magazínu automobilky Porsche Christophorus totiž uklidňuje skalní fanoušky značky. Šéf vývoje August Achleitner v něm říká, že si moc dobře uvědomuje, v čem je kouzlo modelu 911. Na tom se ani v budoucnu rozhodně nebude měnit vůbec nic. Hlavní roli zde pořád budou hrát jízdní vlastnosti a zábavné řízení. Pokud přijdou i do 911 nové technologie, pak údajně jen v případě, že podpoří tuto filozofii.

August Achleitner naráží zejména na dva aspekty: elektrický pohon a autonomní řízení. O využití elektromotoru v modelu 911 by před pár lety řekl, že rozhodně nepřipadá v úvahu, teď už se mu ovšem nebrání. Důvodem jsou jeho osobní zkušenosti s konceptem Mission E, který údajně byl při jízdě velmi přesvědčivý. A pak tu máme hybridní speciál Porsche LMP. Tomu podle názoru šéfa vývoje značky dnes už klasická závodní auta využívající pouze spalovací motor jednoduše nestačí, což lze brát jako důkaz smysluplného použití podobné techniky také u 911. Neoficiální informace slibují plug-in hybridní variantu. Že i plug-in hybrid nemusí být při snaze o rychlou jízdu na škodu, o tom nás přesvědčilo svezení s Panamerou Turbo S E-Hybrid.

Doporučujeme Test Porsche 911 Carrera 4 GTS: Obehraná písnička

Co se autonomního řízení týká, tam Porsche, respektive model 911, spěchat nebude. Pokud by nástup této technologie byl rychlejší, než se všeobecně očekává, pak bude Porsche zařazení podobných systémů do své ikony co nejvíce odkládat. Skoro až komicky působí slib, že 911 bude mít vždy volant. Je to v podstatě stejný přístup, jaký prezentoval také Jaguar. Jestliže někdy v budoucnu už auta opravdu začnou jezdit po silnici sama, pak zákazníci těchto značek mají mít možnost kdykoliv řízení převzít. Porsche říká, že veškeré jízdní asistenty jsou určitě fajn, ale je důležité, aby majitelé měli možnost volby a jejich úplné deaktivace. I v budoucnu zřejmě budeme moci s 911 vesele driftovat.

Doporučujeme: Alfa Romeo 4C Spider vs. Porsche 718 Boxster S — Dva světy

Augst Achleitner je připraven také na to, že další výrazná změna techniky vyvolá řadu negativních reakcí. Už si ale zvykl, protože se podobná situace v minulosti několikrát opakovala. Například při odchodu atmosférických jednotek. Nejprve se vehementně nadávalo, jakmile ale došlo na osobní zkušenost, všichni byli nadšeni (v tomto bodě si dovolíme mírně nesouhlasit, protože atmosférické verze 911 přece jen měly něco, co ty současné nemají). Celkově by mělo být nastupující Porsche 911 992 opět nejlepší 911 v historii, což bude bezesporu výzva.

Faktické informace Porsche zatím nezveřejnilo vůbec žádné, takže lze využít pouze neoficiální spekulace. Podle nich bude vrcholem nové 911 provedení Turbo S nabízející výkon přes 600 koní. Dá se rovněž počítat s nižší hmotností a s různými karosářskými variantami. Co se naopak příliš nezmění, to bude design. Nová generace 992 by se měla představit ještě letos.

  • Žádné názory
  • Našli jste v článku chybu?

Byl pro vás článek přínosný?