Nové BMW 7 dostalo v rámci faceliftu o 40 % větší masku a o 25 koní slabší dvanáctiválec

  • BMW oficiálně představilo modernizovanou řadu 7

  • Nejvýraznější změny se týkají přední části. Maska byla zvětšena o 40 % 

  • Benzinový osmiválec 750i posílil o 80 koní, takže teď nabízí 530 koní

  • Dvanáctiválec zůstal, nově má filtr pevných částic a nižší výkon 

  • Také BMW řady 7 dokáže samo couvat, jak to známe od X5

Modernizované BMW řady 7 bylo oficiálně odhaleno. Změny se dotkly zejména vnějšího designu, ostatní úpravy jsou spíše decentní. Zahrnují ale vše od motorů, přes interiér, podvozek, až po asistenční systémy.

Jak už jste si zajisté všimli, nejvíce se toho událo vpředu. BMW řady 7 se muselo designově přiblížit velkém crossoveru X7 tak, aby tyto dva vrcholné modely vytvořily jakousi malou rodinu, která bude od pohledu stát trochu mimo ostatní produkty značky. Není také žádné tajemství, že jde o změny vycházející vstříc čínským zákazníkům, protože čínský trh je i pro BMW velmi důležitý. Ostatně premiéra omlazené sedmičky proběhla právě v Číně.

Přední část je tedy úplně jiná. Maska chladiče narostla o poctivých 40 %, takže teď má podobnou velikost, jako tomu je u zmíněné X7. Takový nárůst byl možný kromě jiného také proto, že designéři celou přední část zvedli. Nově je o pět centimetrů vyšší. Kvůli tomu logicky musela být přepracována i kapota nebo nárazník. Světla jsou naopak menší, a to jak ta přední, tak ta zadní.

Videodojmy: BMW M760Li xDrive Limousine Individual

V interiéru se už taková revoluce nekonala, došlo pouze na drobnější úpravy. Nový je volant, čalounění sedadel a některé další materiály nebo zábavní systém pro zadní cestující. Zároveň řada sedm dostala tlustší skla, což spolu s dalšími úpravami, zejména kolem zadních kol, přináší ještě tišší kabinu.

V nabídce motorizací je nejdůležitější změnou příchod nového osmiválcového motoru. Ten má objem 4,4 litru a disponuje výkonem 390 kW (530 k). Oproti starším variantám 750i/Li tak toto provedení nabídne o 60 kW (80 k) více. Fakticky se proto ještě více přiblížilo vrcholné verzi 760Li xDrive, která naštěstí v nabídce i po faceliftu zůstává. Nově má filtr pevných částic a parametry 430 kW (585 k) a 850 Nm. Bohužel, plnění emisních norem si tudíž nevyžádalo pouze filtr. Starší verze disponovala výkonem 448 kW (610 k).

Test BMW 750Ld xDrive: Šestiválcový diesel na čtvrtou

V případě dieselů jsou v nabídce třílitrové šestiválce s jedním (730d), dvěma (740d) nebo čtyřmi (750d) turbodmychadly. První jmenovaný nabízí 195 kW (265 k), ve druhém případě to je 235 kW (320 k) a vrchol poskytne 294 kW (400 k). Zájemci mohou sáhnout také po plug-in hybridech. Verze 745e, Le a Le xDrive využívají hybridní jednotku o celkovém výkonu 290 kW (394 k). Dojezd v čistě elektrickém režimu se pohybuje od 50 do 58 km. U současného 740e je výkon 240 kW (326 k) a elektrický dojezd maximálně 45 km.

Modernizace se dotkla rovněž asistenčních systémů, přestože jejich nabídka byla už dříve více než dostatečná. Nově například řada 7 umí couvat až do vzdálenosti 50 m přesně tak, jak jste s ní těch posledních 50 m ujeli vy. Stejný systém už nabízí také nová X5 (G05).

Nové BMW 7 dostalo v rámci faceliftu o 40 % větší masku a o 25 koní slabší dvanáctiválec
Ohodnoťte tento článek!
4.2 (83.33%) 6 hlas/ů

PŘIDAT KOMENTÁŘ: