Nové Audi A8 již v předprodeji na českém trhu

13.11.2017
1 nový názor
Autor: Redakce
  • Prodej luxusní limuzíny v České republice zahájen

  • Pohon quattro, tiptronic a čtyřletá prodloužená* záruka ve standardu

  • Ceny modelu A8 začínají od 2 449 900 Kč, dlouhá verze stojí od 2 585 900 Kč

Značka se čtyřmi kruhy oslavila na akci Audi Summit v Barceloně světovou premiéru nového modelu Audi A8 a nyní je možné novinku v České republice konfigurovat a objednávat. Čtvrtá generace modelové řady A8 je svým stylově výrazným designem, prvotřídní konstrukcí podvozku, konceptem dotykového ovládání a elektrifikací všech variant pohonu nejnovějším dokladem „náskoku díky technice“. Vstupní cena vlajkové lodi činí v České republice 2 449 900 Kč, prodloužená verze je k dispozici za cenu od 2 585 900 Kč. Standardní výbava pro český trh zahrnuje mimo jiné navigaci, LED světlomety, kožený interiér, automatickou převodovku, pohon všech kol a prodlouženou čtyřletou záruku s nájezdem 120 000 kilometrů.

Audi A8 představuje pro celou značku vstup do nové éry designu. Nové Audi A8 symbolizuje sportovní eleganci, progresivní charakter a vysokou kvalitu. Výjimečnou sílu osobnosti vyzařuje příď s širokou, vzpřímenou maskou chladiče Singleframe, svalnaté těleso karoserie s ladnými tvary a záď s nepřerušovaným pásem zadních světlometů. Interiér má záměrně minimalizovaný design. Audi přenáší své vysoké ambice v oblasti kvality do digitální éry pomocí revolučně nového ovládacího konceptu. Ústředním prvkem jsou přitom dva dotykové displeje, které téměř neviditelně splývají s leskle černou okolní plochou díky designu ve stylu „černého panelu“. Aktivuje-li řidič na těchto displejích prstem vybranou funkci, slyší a cítí kliknutí jako potvrzení výběru. Díky kombinaci akustické a haptické zpětné vazby i používání běžných dotykových gest, jako jsou například stírací pohyby, lze nový systém MMI touch response ovládat mimořádně bezpečně, intuitivně a rychle. 

Audi A8 vstupuje na český trh se dvěma přeplňovanými motory V6: 3.0 TDI a 3.0 TFSI*. Turbodiesel se zdvihovým objemem 2967 cm3 dosahuje nejvyššího výkonu 210 kW (286 k) a nabízí maximální točivý moment 600 N.m. Audi A8 s tímto motorem zrychlí z 0 na 100 km/h za 5,9 sekundy a v akceleraci může pokračovat až do elektronicky omezené nejvyšší rychlosti 250 km/h. Kombinovaná spotřeba paliva EU činí pro 3.0 TDI pouze 5,8 až 5,6 litru na 100 kilometrů. To odpovídá hodnotám emisí CO2 od 152 do 145* gramů na kilometr. Zážehový motor V6 3.0 TFSI s přímým vstřikováním benzinu a přeplňováním turbodmychadlem poskytuje nejvyšší výkon 250 kW (340 k) a maximální točivý moment 500 N.m. Audi A8 tak zrychlí z 0 na 100 km/h za 5,6 sekundy, A8 L za 5,7 sekundy. Hodnoty kombinované spotřeby paliva jsou u obou karosářských variant mezi 7,8 a 7,5 litru* na 100 kilometrů, hodnoty emisí CO2 mezi 178 a 171* gramy na kilometr. Obě motorizace jsou standardně spojeny s osmistupňovou automatickou převodovkou tiptronic a prověřeným pohonem všech kol quattro. Vůz A8 jako první použije nové označení motorizace a technologií ingolstadtské automobilky, s motorem 3.0 TDI ponese označení Audi A8 50 TDI quattro, verze s 3.0 TFSI bude značena Audi A8 55TFSI quattro.

Oba agregáty spolupracují s řemenem poháněným generátorem BAS (Belt Alternator Starter) s funkcí spouštěče, který je srdcem 48V hlavní elektrické sítě. Tato technika částečně hybridního pohonu (MHEV – mild hybrid electric vehicle) umožňuje setrvačnou jízdu s vypnutým motorem včetně komfortního opětovného spuštění motoru. Navíc disponuje rozšířenou funkcí start-stop a vysokým rekuperačním výkonem až 12 kW pro zpětné získávání kinetické energie při zpomalování. Tato opatření přispívají k dalšímu snížení spotřeby paliva již beztak hospodárných agregátů. V reálném provozu může úspora činit až 0,7 litru na 100 kilometrů.

S více než 40 asistenčními systémy stanovuje A8 nová měřítka ve svém segmentu. Jako první sériově vyráběný automobil na světě bylo nové Audi A8 vyvinuto speciálně pro jízdu s vysokou mírou automatizace. Funkce autonomní jízdy v dopravní koloně (Audi AI traffic jam pilot) zajistí řízení v popojíždějící dopravě při rychlosti jízdy až 60 km/h na dálnicích a hlavních tazích se stavebně oddělenými protisměrnými jízdními pruhy. Od roku 2018 bude Audi postupně uvádět do sériové výroby, v závislosti na legislativě v příslušných zemích, autonomní jízdní funkce, například pro automatické zaparkování vozidla do volné mezery nebo garáže a pro automatickou jízdu v dopravní koloně. Centrální řídicí jednotka pro asistenční systémy (zFAS) poprvé během autonomní jízdy nepřetržitě vypočítává obraz okolí z fúze dat získávaných od senzorů. Kromě radarových senzorů, přední kamery a ultrazvukových senzorů používá Audi za tím účelem, jako první výrobce automobilů vůbec, také laserový skener.

Standardní výbava pro český trh zahrnuje velmi bohatý výčet položek. Dominuje mu kožené čalounění, dotyková navigace MMI, LED světlomety, digitální přístrojový štít, adaptivní pneumatický podvozek, asistent jízdy v pruzích s nouzovým asistentem zastavení a další komfortní položky. Na přání pak lze například získat HD Matrix LED světlomety s Audi laserovým světlem a OLED zadními světly, komfortní dvousedadlové provedení zadních sedadel s masážní funkcí včetně chodidel, obrazovky zábavního systému pro zadní sedadla, prosklenou střechu a další luxusní prvky. Podrobný ceník a konfigurátor je k dispozici na stránkách www.audi.cz . Stejně jako u všech ostatních modelů Audi je i vůz A8 dodáván do České republiky s prodlouženou zárukou 4 roky / 120 000 km. Ve výbavě na přání je rovněž zvýhodněný speciální paket Comfort obsahující HD Matrix Led světlomety s možným upgrade na HD Matrix Led s Audi laserovým světlem a OLED zadními světly, čtyřzónovou klimatizaci, dynamické řízení všech kol, servodovírání dveří, asistent rozpoznávání dopravního značení a asistenční paket Tour obsahující adaptivní tempomat, pre-sense plus a asistenta vyhýbání.

Nový model A8 je vyráběn v závodě Audi v Neckarsulmu a první vozy dorazí do České republiky v závěru roku 2017.

Warton (neregistrovaný)
Novй Audi A5 Coupй je na иeskйm trhu nabнzeno v rбmci pшedprodeje s dvмma zбћehovэmi motory TFSI a dvмma vznмtovэmi motory
  • Našli jste v článku chybu?

Byl pro vás článek přínosný?