Nová Toyota RAV4 se tváří, že jí terén vadit nebude. Na diesel zapomeňte

  • Nová generace Toyoty RAV4 je větší a schopnější v terénu

  • Nabídku motorizací zatím tvoří čtyřválec 2,5 l a hybrid

  • Ani na evropském trhu se už diesel nabízet nebude

Na autosalonu v New Yorku se představila nová generace SUV Toyota RAV4. Na severoamerickém trhu je tenhle model velice oblíbený, jen v loňském roce se tam prodalo přes 407 000 kusů RAV4. To jsou čísla, o kterých si může nechat Toyota u nás jen zdát. V Evropě se v loňském roce prodalo 71 000 „ravek“, z toho na českém trhu 1086.

Toyota RAV4 (17)
Evropský model se od severoamerického bude lišit jen v nejmenších detailech. RAV4 bude možné objednat i v dvoubarevném provedení
Toyota RAV4 (24)
Uvnitř se sledují nejmodernější trendy s velkou obrazovkou centrálního dotykového displeje. Nechybí ani ovladač nastavení jízdních režimů

Nový model vyjíždí na nové platformě TNGA a používá nové pevnější materiály, což dohromady o 57 % zvýšilo torzní tuhost celého auta. Po stránce designu si nelze nevšimnout zkrácených převisů vpředu i vzadu, což má pomoci vytvořit dojem drsného offroadu. Produkční model se ve velkém inspiruje v konceptu FT-AC, který jsme mohli vidět v prosinci. Rozvor se ale o 30 mm prodloužil, což má zase zlepšit stabilitu a komfort.

Pod kapotou americké verze jsou zatím jen dvě motorizace, respektive verze. Základem je čtyřválec 2,5 l s proměnným časováním ventilů. Podle Toyoty dosahuje termální účinnosti více než 40 procent. V klasické verzi je spojen s novým osmistupňovým automatem, ale prodávat se bude také jako hybrid s převodovkou eCVT.

Doporučujeme: Pět dobrých ojetých SUV s pohonem 4×4 za 150 až 300 tisíc korun

Výkony Toyota neuvádí, ale například v populárním sedanu Camry má tento motor výkon 206 koní a v hybridním provedení 176 koní, ovšem bez započteného přidaného výkonu elektromotorů.

Toyota RAV4 nabídne tři různé druhy pohonu všech kol. V příplatcích nebude chybět ani systém s vektorováním točivého momentu. Novinkou je třeba čtení dopravních značek a systém pro udržení v jízdním pruhu. Toyotu RAV4 bude také možné objednat v dvoubarevném provedení. V Evropě se zřejmě RAV4 představí až v září na autosalonu v Paříži.

Další informace najdete v tiskové zprávě Toyoty:

Otevřít tiskovou zprávu

Nová Toyota RAV4 se tváří, že jí terén vadit nebude. Na diesel zapomeňte
Ohodnoťte tento článek!
4.54 (90.77%) 13 hlas/ů

PŘIDAT KOMENTÁŘ: