Nejoblíbenější a nejzajímavější ojetiny v 25leté historii AAA AUTO: od Favoritu k Octavii

15.06.2017
6 nových názorů
Autor: Redakce

Dynamická proměna trhu s ojetými automobily zaznamenala za uplynulé čtvrtstoletí velký vývoj. Ten se netýkal pouze trendů, stupňů výbavy a  nových prvků s ohledem na užitnou hodnotu, cenu či stáří, ale zejména jednotlivých značek a  modelů. Podrobnou analýzu provedla společnost AAA AUTO International na základě dlouhodobého sledování statistik nejprodávanějších vozů.

Nejprodávanějším vozem v roce 1997 byla jednoznačně Škoda Favorit s roky výroby 1989-1994, nejčastěji v bílé barvě, tehdy se prodávala v průměru za 79 tisíc korun. O pět let později jí nahradil model Felicia v červené barvě s motorem o obsahu 1300 kubických centimetrů o výkonu 50 kW. Tento vůz se prodával již za 142 tisíc. V roce 2007 jej vystřídal další model od mladoboleslavské značky, a to Škoda Fabia z let 2000-2004. Nejvíce se těchto modelů prodalo v šedostříbrné metalíze a jako čtrnáctistovky o výkonu 50 kW nebo dvanáctistovky o výkonu 40 kW, s posilovačem řízení a ABS. S průměrným nájezdem 65 tisíc km po prvním majiteli a servisní knížkou měl tento vůz průměrnou cenu 180 tisíc korun.

Čeští klienti zůstávali stále věrní vyzkoušeným vozům, proto o pět let později, tedy v roce 2012, titul nejoblíbenější auto získala Fabia, tentokrát vyráběna mezi lety 2001-2008, ve stejné barvě, ale už s elektrickými okny vpředu a často již s klimatizací. Průměrná cena činila 111 tisíc. Velký zlom přišel v roce 2016, kdy se nejoblíbenějším vozem stala Škoda Octavia combi s motory 1.9 a 1.6 TDI 77kW nebo 2.0 TDI 103kW, často s automatickou klimatizací, ESP, všemi čtyřmi elektrickými okny, po prvním nebo druhém majiteli za průměrnou cenu 190 tisíc korun.

Počet nabízených značek začínal v roce 1992 v AAA AUTO na 51, z čehož tvořil počet vozů značky Škoda celých 21 %. Asi největší boom přišel v roce 2002, kdy si klienti mohli vybrat celkem ze 73 značek. Vozy Škoda zde zaujímaly opět velkou část a činily přes 33 % nabízených automobilů. Po mírném útlumu v letech 2007 a 2012, kdy se počet nabízených značek dostal nejprve na 57 a následně na 52 se nakonec v roce 2016 zastavil na původních 51 s podílem 28 % tuzemských škodovek.

Autocentry AAA AUTO neprocházejí pouze automobily, které lze běžně potkat na silnicích. Stále častěji si zákazníci mohou vybírat z vozů s hybridními pohony a z elektromobilů. V současnosti mezi nejvzácnější hybridy patří dvojice vozů značky Lexus LS600h. Mezi další unikáty patří například Fisker Karma. V minulosti byl k dispozici světově nejoblíbenější elektromobil Tesla model S, ale i dostupnější městské BMW i3.

Mezi nejzajímavější automobily, které společnost v nedávné minulosti prodala, patřilo například unikátní Porsche 911 Turbo 997 s manuální převodovkou nebo Bentley Continental GT, GTC a Flying Spur. Dále Aston Martin DB9 a V8 Vantage, Mercedes G500 Cabrio Final Edition nebo Rolls-Royce Silver Spirit či Ferrari FF nebo 512 TR.

Za celou dobu existence největšího středoevropského bazaru však mohl zákazník natrefit nejenom na velmi známé a populární značky, ale také na vozy z unikátních automobilových dílen. Mezi stovkami škodovek si mohl zakoupit i takové rarity jako Marcos Mantara, české vozy Kaipan 47 a MTX Cabrio či Ferrari FF nebo 512 TR.

mazl (neregistrovaný)
Lidi maj prachy no a autobazary žne, protože češi jsou chudý a na nové auto nemají.
Robin (neregistrovaný)
Doba jde dopředu,takže je jasné, že i vývoj vozů a náročnost nás ridičů. Jsem zvědav co nás čeká do budoucna.
hany22 (neregistrovaný)
Tak stále Škoda, Ta Octavia je prostě parádní. A když jich tam mají tolik tak je to pak největší autobazar.
Igor (neregistrovaný)
Na Favorita vzpomínám velmi rád, bylo to moje první auto a drželo se do posledních chvil. Teď též jezdím v octávce co jsem pořizoval z autobazaru.
Karlos (neregistrovaný)
To jsem taky přispěl svojí účastí v anketě, moje octávka od nich lítá jak blázen..jen by neměl být takový vítr v nádrži :)
  • Našli jste v článku chybu?

Byl pro vás článek přínosný?