- RAM 1500 patří v USA do kategorie mid-size pick-up trucks, kterých se v zámoří prodává víc než osobních aut. Loni si ho pořídilo 633 694 Američanů, takže byl po konkurenčním Fordu F-150 druhým nejúspěšnějším vozem v zemi. Na českých silnicích jde ale pořád o raritu. Zdroj: Jiří Červenka
- A není tak úplně divu. Tohle auto svou velikostí mezi běžným evropským provozem docela přečnívá. Na délku měří přes 5,9 metru, na šířku téměř 2,1 metru a vysoké je téměř dva metry. Řada okresek mu tak bude docela malých. Zdroj: Jiří Červenka
- Tohle je verze Longhorn. Poznáte ji třeba podle designu přídě, která se snaží podobat klasickým velkým SUV. Je na díky tomu patrné, že i když jde v základu o pracovní stroj, bude se snažit své posádce poskytnout maximum komfortu. Zdroj: Jiří Červenka
- Chrom je pořád klasickou ozdobou karoserií amerických aut. Najdete ho všude, i na obřím zadním nárazníku. Zdroj: Jiří Červenka
- Auto na korbě dlouhé 1711 mm a široké 1687 mm uveze přes tunu nákladu. Ale můžete sem naložit i běžná zavazadla. Aby nelítala sem a tam, nabízí RAM tento praktický rozdělovník, kterým se upevňuje náklad. Zdroj: Jiří Červenka
- Když máte menší nákup, můžete použít jeden z RAM boxů, které jsou umístěny nad oblouky zadních kol. Vejde se sem toho spousta, navíc nechybí ani špunt. Američané tak někdy naplní jeden z boxů ledem a chladí v něm pivo. Zdroj: Jiří Červenka
- Pojďme ale dovnitř, i v kabině se RAM snaží dokázat, že je praktické auto. Nastupuje se přes elektricky výsuvnou stupačku. Zdroj: Jiří Červenka
- Na palubě vás uvítají rozměrná křesla. V případě verze Longhorn potažená hnědou kůží. Zdroj: Jiří Červenka
- Nejrůznější ozdoby kabiny jsou na hraně vkusu. Tuhle variantu prý mají v Česku oblíbenou hlavně majitelé koní. Zdroj: Jiří Červenka
- Palubní deska je masivní, což nevadí, protože odpovídá velikosti vozu. Prostor řidiče a spolujezdce odděluje obří středový tunel. Zdroj: Jiří Červenka
- V něm se skrývá nejen sada držáků na nápoje a schránka na drobnosti, ale i další větší box, kam se klidně vejde pořádná dámská kabelka. Zdroj: Jiří Červenka
- RAM se nebojí ani moderních technologií. Tady si můžete odložit svůj mobil a nechat ho indukčně nabíjet. Zdroj: Jiří Červenka
- A jeden zajímavý detail – loketní opěrka má na své spodní straně úhelník, tabulku s převody jednotek a Pythagorovu větu. Znáte nějaké jiné auto, které má výňatek z matematických tabulek na palubě? Zdroj: Jiří Červenka
- Volant kombinuje dřevo a kůži. Za dekorem ale poznáváme věnec, který koncern FCA používá i v jiných vozech, třeba v Jeepu. Zdroj: Jiří Červenka
- Budíky jsou klasické ručičkové. Zdroj: Jiří Červenka
- Uprostřed najdete barevný displej palubního počítače. I to je společný design některých vozů FCA. Zdroj: Jiří Červenka
- Masivní středový displej situovaný na výšku umožňuje ovládat celou řadu funkcí dotekem. S černým pozadím pěkně zapadá do palubní desky. Zdroj: Jiří Červenka
- U tak velkého vozu oceníte nejen parkovací kameru... Zdroj: Jiří Červenka
- ...ale i další záběry z jeho okolí. To usnadňuje parkování. Zdroj: Jiří Červenka
- Tlačítky pod obrazovkou se nastavuje výška vzduchového podvozku nebo jízdní režim pro tažení přívěsu. Zdroj: Jiří Červenka
- Dva klasické USB porty a vedle nich dva moderní USB-C. Takovouto konektivitu určitě evropská auta nenabízí! Zdroj: Jiří Červenka
- Menší pick-upy, které se prodávají v Evropě, obvykle na zadní cestující příliš nemyslí. Tady je naopak obrovský prostor na nohy srovnatelný s top manažerskou limuzínou. Zdroj: Jiří Červenka
- Vejdou se sem dva dospělí a dítě. Lze si také sklopit opěrku a k dispozici jsou další držáky na nápoje. Zadní okno se ovládá elektricky. Zdroj: Jiří Červenka
- I druhou řadu sedadel ale můžete využít pro transport nákladu. Stačí zvednou sedáky a rázem se sem vejde třeba kolo. Zdroj: Jiří Červenka
- Pod podlahou je pak tajná schránka na drobnosti. Na přání si sem můžete nechat zabudovat sejf. Zdroj: Jiří Červenka
- Ram je tedy prostorný a praktický, jenže jak jezdí tenhle 2,5tunový Američan? Zdroj: Jiří Červenka
- Pod kapotou najdete klasický atmosférický V8 o výkonu 400 koní a točivém momentu 555 Nm. Je nejen zdrojem obrovské porce síly, ale i typického bublavého zvuku amerických velkoobjemových motorů (má 5,6 litru). Zdroj: Jiří Červenka
- Motor je spojen s osmistupňovou automatickou převodovkou, která se ovládá otočným voličem. U něj také najdete tlačítka k přiřazení pohonu všech kol nebo redukčních stupňů. V jiných verzích vozu najdete i uzávěru diferenciálu. Zdroj: Jiří Červenka
- Aut by se mělo na stovku dostat zhruba pod 6 sekund, to je na tak velký vůz obdivuhodné. Akceleraci doprovází hromobití rozzuřeného motoru. Zdroj: Jiří Červenka
- RAM ale umí být neuvěřitelně komfortní. I když má klasický rám a tak je na silnici troch neposedný, umí posádku hýčkat měkkým vzduchovým podvozkem, kterým se může rovnat s nejdražšími evropskými sedany. Kompromis je pak ale potřeba udělat v zatáčkách, na ně tohle auto příliš stavěné není. Zdroj: Jiří Červenka
- Bát se nemusíte ani terénu, díky 25centimetrové světlé výšce. Stejně tak nakonec potěší spotřebou. Jasně, klidně si řekne o 20 litrů benzinu na 100 km, při klidné jízdě ale zvládá i 13 litrů a tím se přibližuje velkým benzinovým SUV. Zdroj: Jiří Červenka
- RAM 1500 Longhorn navíc stojí podobně jako luxusní SUV. Jeho výhodou ale také je, že je u nás neokoukanou raritou. Působí stejně zvláštně jako jeho americké zpětné zrcátko, které zvětšuje a má speciálně tvarovaný roh pro kontrolu mrtvého úhlu. Zdroj: Jiří Červenka
Domů Jak se jezdí po americku: RAM 1500 nahradí limuzínu i rodinné auto