Měření limitu 20 km/h na Nových Mlýnech skončí příští rok úplným uzavřením klíčového tahu do Rakouska

17 nových názorů
Autor: Redakce
  • Od 1. srpna se na provizorním mostě na nádrži Nové Mlýny provádí úsekové měření maximální povolené rychlosti 20 km/h

  • Důvodem je snaha snížit hluk, který působí hlavně kamiony 

  • Do dnešních dnů bylo evidováno přes šest tisíc přestupků 

  • Měření skončí nejpozději příští rok. Od března do listopadu 2020 bude tento úsek zcela uzavřen a bude se stavět most nový

Zatímco Rakousko už dostavělo na své straně dálnici z Vídně do Mikulova, v opačném směru působí tento hlavní tah, který bývá především v létě extrémně vytížený, značné dopravní komplikace. Důvodem je relativně malý most na vodní nádrži Nové Mlýny. Ten původní je havarijním stavu. Odpovědné úřady začaly jeho stav řešit pozdě. To vedlo k nutnosti postavit zde most provizorní. Protože jde ale o ocelovou konstrukci, zejména jízda kamionů zde působí velký hluk a zároveň hrozí, že i tento provizorní most bude brzy v havarijním stavu. Právě proto sem bylo prvního srpna instalováno úsekové měření.

Na mostě je dovolená maximální rychlost 20 km/h (i když dříve se mluvilo o 30 km/h). Na základě čeho byl nakonec stanoven právě tento limit, to jsme se bohužel ani přes opakované dotazy od ŘSD nedozvěděli. Důvodem snížené rychlosti má být ochrana obou mostů před dalším poškozením a zároveň ochrana okolí před hlukem. Obě záležitosti souvisí zejména s kamiony, přesto zde musí jezdit krokem také osobní auta. Jak napsal před časem iDnes.cz, s odvoláním na starostu obce Pohořelice, kde sew přestupky vyřizují, právě na osobní auta paradoxně připadá většina pokut.

Celkem více než šest tisíc pokut

Protože je dočasná ocelová konstrukce umístěna zhruba metr nad původní vozovkou, je z obou stran poměrně prudký nájezd. Celý měřený úsek pak má přesně 103,26 m, takže kamiony zde z principu příliš rychle jet nemohou, i kdyby jejich řidiči chtěli.

Zúžení na D1 jsou peklo. A řidiči ho ještě zhoršují bezdůvodným blokováním ostatních
Přečtěte si také:

Zúžení na D1 jsou peklo. A řidiči ho ještě zhoršují bezdůvodným blokováním ostatních

Jenže jak na náš přímý dotaz uvedl vedoucí odboru dopravy z městského úřadu Pohořelice Miroslav Šár, s konstatováním faktu, zda převažují osobní, nebo nákladní auta, to není tak jednoznačné. Úředníci totiž nákladní a osobní vozy nerozlišují. Není tedy možné říci, jaké procento udělených pokut opravdu připadá na těžká nákladní vozidla. Miroslav Šár napsal, že takové údaje evidovány nejsou. Každopádně do dnešních dnů tento úsek vygeneroval 6150 přestupků.

Měření takto nízkých rychlostí není příliš obvyklé. Je samozřejmě otázkou, jak jsou kamery nastaveny a jakou mají toleranci, každopádně v praxi je velmi snadné přehlédnout, že člověk překročil 20 km/h třeba o 5 km/h. Zejména v noci a v osobním autě.

Příští rok se měřit nebude, tah na Vídeň se uzavře

Problémy mostu z roku 1979 začaly na jaře 2018, kdy ŘSD na základě předchozí zkoušky zjistilo, že konstrukce je v mnohem horším stavu, než si úředníci mysleli. Na krátkou dobu byl tedy uzavřen pro nákladní dopravu, jenže to způsobilo značné komplikace na objízdných trasách přes Břeclav a Znojmo. Následovalo tedy řešení s kyvadlovou dopravou zahrnující i kamiony, což znamenalo dlouhé kolony. Nakonec přišel provizorní most za 21 milionů. Ten byl instalován v listopadu loňského roku.

Pokus se 140 km/h na rakouských dálnicích zná své výsledky. Emise se téměř nezměnily, bezpečnost ano
Přečtěte si také:

Pokus se 140 km/h na rakouských dálnicích zná své výsledky. Emise se téměř nezměnily, bezpečnost ano

Kdy začaly přípravy na stavbu nového mostu, to nám ŘSD nesdělilo. Pouze nám potvrdilo, že definitivní řešení situace je naplánováno na příští rok. Od 1. března do 30. listopadu 2020 bude při plné uzavírce postaven most nový. V současnosti probíhá výběrové řízení na zhotovitele stavby. Jestli se chystáte příští rok do Chorvatska, máte se na co těšit. Tím spíš, jestli předtím pojedete po D1.

Česká republika vs. Rakousko 

Nelze se ubránit dojmu, že most na nádrži Nové Mlýny ukazuje na zvláštní práci tuzemských úřadů. Je až neuvěřitelné, že most na hlavní tepně spojující dálnici D1 a Vídeň dospěl až do havarijního stavu, aniž by si toho ŘSD včas všimlo. Právě proto bude celá tahle nešťastná situace trvat zhruba tři roky, když vše dobře půjde. Zkoušky mostu (a s tím i jeho první uzavření) totiž proběhly už v roce 2017. Informovala o tom Česká televize.

V tomto světle je obzvlášť smutnou ironií, že právě letos v září rakouská strana otevřela poslední část dálnice A5 z Vídně k Mikulovu, čímž je tato stavba kompletní. Nejenže dálnice D52 na české straně je hudbou ještě velmi vzdálené budoucnosti, ale příští rok vlastně nebude na novou rakouskou dálnici za hranicemi navazovat vůbec nic.

pjotr samaljot (neregistrovaný)
20km/h se opravdu neda dodrzet. Tempomaty funguji az od 30km/h V podstate zde urady nuti rice, aby neustale hlidali rucicku tachometru, cimz zase nesleduji deni na vozovce. V pripade, ze cumim na mobil, mne za to pokutuji. Takze co ?
Frend (neregistrovaný)
Beru za velmi nešťastné měřit a pokutovat rychlost 20km/h jen a pouze z důvodu hluku. Navíc uprostřed přehrady. Opomenuli, tak trochu technickou stránku udržitelnosti 20 km/h, pak není-li důvodem této rychlosti chabá konstrukce provizorního mostu, či obavy o její poškození, měli by tento nesmysl okamžitě zrušit a to neprodleně !!! A pokud je konstrukce natolik chabá, pak je nutné urychleně jednat. Úsek uzavřít, dopravu z Brna odklonit na D2 na Břeclav i za cenu prominutí mýtného a most opravit. Takhle mi to bohužel evokuje, že na opravu nejsou prachy a 6000 pokut se na ty opravy docela hodí, že?
Ludvajzr (neregistrovaný)
Co třeba pontonové mosty vedle toho mostu,aby se tama dalo projet i v době stavby?To by nešlo?Těm okolním vesničkám to nezávidím...
Miróš (neregistrovaný)
"Ten původní je havarijním stavu. Odpovědné úřady začaly jeho stav řešit pozdě." ... Do dvou týdnů vyšetřit, najít viníky, potrestat a na tvrdo - denně tam budou muset osobně 5x projet až do otevření nového mostu. Na co pořád čekáme? Na demonstrace již není čas. Chce to začít jednat!
nemam_jmeno_morava (neregistrovaný)
hergot trhl bych sa... Cesko a Morava a nazdar. Proc mame posilat dane do nenazrane Prahy, kde je rozhazi stado pitomcu kdovi na co ? Dalnicni sit tragedie, zeleznicni sit tragedie, hernajs co mame na urovni ? Asi jen korupci... Nemec kdyz jede do Rakous pres nas se musi desit nebo smat, nebo oboji... D1 staveniste, pokud ma stesti, najede v Brne na D2 a jakoz takoz dojede i do Rakouska nejak... pokud ne, hodne stesti na uzke silnici smer Znojmo ci tam nekam. Tyhle zazitky bych zpoplatnil... cirkus hadr.
blue.sun (neregistrovaný)
Tak se trhněte s celou Moravou. Myslíte, že vaše "vláda" by se chovala jinak? Vždyť všechen ten odpad, který v Praze vládne a dělá problémy, se natáhl právě z Moravy.
Honza (neregistrovaný)
Autor by se měl zajet podívat, jestli je rakouská dálnice opravdu až do Mikulova a nebo zatím končí mezi Poysdorfem a Drasenhofenem než bude psát takové bludy...
Rosťa (neregistrovaný)
Rakousko postavilo od Drasenhofenu pouze dvojpruh, protože v našem státě není na co navázat. Až bude na co navázat, tak to Rakousko dostaví a vsadím se, že to bude podstatně rychleji. Neschopnost naší vlády je donebevolající. Dva roky trvá příprava opravy mostu a další rok se bude spravovat. Na to není žádná omluva.
Mario Luchezi (neregistrovaný)
Postavit silnici neumi, ale buzerovat dvacitkou, to jim jde :DDD
Michal Ficus (neregistrovaný)
No politici, ůředníci, starostové, chamraď všeho druhu, se zelenejma mámama světa a broučkařema ekoteru jsou viníci tohoto hrůzostavu. Nejni okres, kde by bylo všechno jak má být. Všude jen doplácíme na ty zmetky u vesel, ač jsme za ty odevzdaný daně měli jezdit všude po dálnicích...
hanka (neregistrovaný)
ANO...samozřejmě Kalousek..asi je to spiknutí a účelovka...Andy začne asi stavět i dálnice, prý jsou tam zajímavý dotace...:)))
  • Našli jste v článku chybu?

Byl pro vás článek přínosný?