Kultovní dieselový šestiválec 3,0 l od BMW je zase o něco čistší a výkonnější

  • Nový motor využívá dvoustupňového přeplňování už v základním výkonovém nastavení

  • 48V mild-hybridní technologie snižuje spotřebu a současně zvyšuje dynamiku

  • Nové piezo vstřikovače umí vstříknou až 10 dávek za jeden cyklus

BMW má poslední dny skutečně napilno. V posledních pár dnech k nám dorazily oficiální informace o faceliftovaném BMW řady 5 a s ním „pupeční“ šňůrou svázaném BMW řady 6 GT, plug-in hybridním BMW X2, novém Countrymanu, a to nás začátkem měsíce června čeká premiéra nového BMW řady 4 Coupé s obřími ledvinkami. Kromě toho značka představila změny připravované na letošní léto, z nichž vyplývá, že téměř 50 modelových variant dostane mild-hybridní pohon.

Snadno tak mohla zapadnout informace, že BMW současně s touto modelovou ofenzívou a množstvím plánovaných úprav modelového portfolia tak trochu v tichosti představilo další evoluci svého legendárního řadového vznětového třílitru, se kterým už více jak dvě desetiletí slaví obrovské úspěchy.

BMW si stále stojí za kontroverzním designem. Obří „ledvinky“ hned tak nezmizí

Nejzásadnější novinkou je fakt, že výkon motoru poskočil ve srovnání s předchozí variantou o 15 kW na 210 kW (286 koní) a točivý moment se zvýšil o 30 Nm z 620 na 650 Nm. Navzdory vyššímu výkonu je nový motor úspornější díky využití 48V mild-hybridní technologie. Vyšší výkony a hospodárnost u nových vznětových motorů jdou na vrub přepracovanému systému dvoustupňového přeplňování a nejnovější verzi přímého vstřikování paliva Common Rail s piezo vstřikovači, které nyní vstřikují až desetkrát za jeden cyklus a s maximálním tlakem 2 700 barů.

Tento motor bude k dispozici pro novou řadu 7 (730d) a také pro větší část rodiny BMW X (X3, X4, X5, a X6), kde ponese označení xDrive30d. Nový motor vznikne také v silnější variantě, kterou BMW už nějakou dobu označuje jako xDrive40d. V jejím případě se výkon vyhoupne na 250 kW (340 koní) a točivý moment na 700 Nm. Zprvu by měl být dostupný pro BMW řady 7 (740d) a některé X modely (X3 M40d, BMW X4 M40d a BMW X7 xDrive40d).

Nová generace řadových šestiválcových motorů se objeví v létě letošního roku.

Kultovní dieselový šestiválec 3,0 l od BMW je zase o něco čistší a výkonnější
Ohodnoťte tento článek!
4.9 (97.5%) 8 hlas/ů

PŘIDAT KOMENTÁŘ: