Která značka má nejvěrnější zákazníky? Podle J.D. Power Lexus a Subaru

  • Podle průzkumu J.D. Power se na poli prémiových automobilek zákazníci nejčastěji vracejí k Lexusu

  • Mezi neprémiovými značkami má nejvěrnější zákazníky Subaru 

  • Více než 40 % současných majitelů vozů značky Mercedes-Benz, BMW, Porsche nebo Audi si znovu koupilo auto od stejného výrobce 

  • Průzkum se týká amerického trhu 

Jeden z průzkumů organizace J.D. Power sleduje věrnost zákazníků jednotlivým automobilovým značkám. Aktuální studie ukázala, že nejvěrnější jsou majitelé vozů značky Lexus, pokud se budeme bavit o segmentu prémiových vozů, respektive Subaru v případě neprémiových aut.

Jako zdroj dat pro průzkum posloužily statistiky prodejů od června loňského roku do letošního května. Sledovalo se, v jaké míře konkrétní zákazníci pořídili automobil od stejné značky, od které měli svůj starší vůz. Průzkum ovšem proběhl na americkém trhu, kde některé u nás známé značky vůbec nenajdeme. Přesto je poměrně zajímavý.

J.D. Power 2019: Nejspolehlivější je Mitsubishi, Škoda Fabia a Škoda Rapid. Prémiové značky propadly

Zejména v kategorii prémiových aut, kde sice uspěl Lexus, ke kterému se vrátilo 47,6 % zákazníků, na dalších místech ale následují už evropští výrobci. Konkrétně Mercedes-Benz, BMW, Porsche, Audi nebo Land Rover. Ve všech případech činil podíl majitelů, kteří si šli znovu pro vůz stejné značky, více než 40 %.

U neprémiových značek zabodovalo Subaru s výsledkem 61,5 %, následované Toyotou a Hondou. V Evropě by minimálně u těchto běžných automobilů byly výsledky určitě jiné. Evropskému kontinentu totiž suverénně vládne Volkswagen, který v americké studii skončil až za Jeepem.

Věrnost zákazníků je pro jednotlivé výrobce velmi důležitá. Nejde totiž jenom o to, že když majitelé prodají své starší auto, rovnou si pořídí od stejné značky nějaké nové. Tito věrní zákazníci totiž zpravidla ve svém okolí preferovanou značku doporučují a tím dělají jednotlivým automobilkám reklamu.

Kompletní výsledky průzkumu najdete níže:

jd power vernost premiovajd power vernost nepremiova

Ohodnoťte tento článek!

PŘIDAT KOMENTÁŘ: