Kolik stojí přezutí pneumatik na letní? Pár stovek, ale klidně i několik tisíc

  • Cena přezutí pneumatik záleží na typu a velikosti

  • Mnoho pneuservisů si účtuje příplatek za runflaty

  • Obvyklá cena za přezutí běžné sady se pohybuje od 600 do 1000 korun

  • Uskladnění pneu stojí až 200 korun na měsíc

Spousta zodpovědných motoristů, kteří nedojíždějí v letní sezóně opotřebovanou sadu zimních pneumatik, právě plánuje vyměnit zimní sadu pneumatik za letní. Řada lidí má dvě sady kol, které přehazují svépomocí. Ale někdo takovou práci nechává na profesionálním pneuservisu. Už třeba z toho důvodu, že v servisu pokaždé sadu kol před výměnou důkladně zkontrolují a především vyváží.

Doporučujeme: Jak brzdí letní pneumatiky 225/50 R17 z 80 km/h na mokru? Mezi nejlepší a nejhorší je rozdíl 16 metrů!

Vibrace nevyváženého kola se negativně projevují nejen na komfortu jízdy, ale také na opotřebení pneumatiky, podvozku vozu a především na ovladatelnosti. Jenže na kolik výměna zimních a letních pneumatik v pneuservisu přijde? Cena se liší především podle lokality a také v závislosti na velikosti nebo typu použitých pneumatik.

Tradičně bývají dražší servisy v Praze a nejbližším okolí. Cena práce za běžné přezutí, tedy výměnu dvou sad kol, začíná v těch levnějších pneuservisech zhruba u 400 Kč. Obvykle si pneuservisy účtují stokorunu za sundání a opětovnou montáž jednoho disku na vůz. Cena se zvyšuje, pokud chcete kolo také například vyvážit.

Většina pneuservisů pak nabízí balíčky kompletního přezutí, tedy nejen montáže disků, ale i výměny pneumatik, vyvážení kol a kontrolu stavu disků a pneu. Někdo totiž používá jednu sadu disků kol, ale dvě sady pneumatik. Ceny přezutí menších pneumatik s rozměry do 16″ se obvykle pohybují v rozmezí 600 až 1000 korun za celou sadu. Většina servisů si za větší kola účtuje zvláštní příplatek. Některé pneuservisy rozdělují ceny na velikosti „do a od“, jiné mají pro každý rozměr zvláštní ceník.

Připlatit si musí i motoristé, kteří používají pneumatiky runflat se zesílenými bočnicemi pro možnost nouzového dojetí po defektu. Hůře vybavené pneuservisy si s takovou pneumatikou ani neporadí, protože je potřeba speciální přístroj. Takže zatímco běžnou sadu přezujete za necelou tisícovku, za runflaty si často budete muset připlatit klidně i 200 korun za jedno kolo. Příplatek se pohybuje v závislosti na servisu od 50 do 200 korun za přezutí jednoho disku s pneumatikou runflat. Některé pneuservisy mají také samostatný ceník runflatů. Poměrně obvyklý je i příplatek za přezutí terénního auta nebo SUV.

Doporučujeme: Bridgestone nás nechal schválně zničit pneumatiky. DriveGuard ale funguje pořád

Myslete také na to, že se extra platí za závaží a nové ventilky. Ventilky stojí většinou do stokoruny za kus, vyvážení kola zpravidla vyjde na dvacet až padesát korun za kus. Pneuservisy si účtují také likvidaci opotřebované pneumatiky, případně ji nabízejí zdarma jen tehdy, pokud si koupíte novou sadu právě u nich. Obvyklá cena za likvidaci jedné pneumatiky je 20 až 50 korun. Některé pneuservisy nabízejí také službu uskladnění pneu. V takovém případě si počítají 100 až 200 korun za měsíc uskladnění, většinou podle velikosti kol.

Před objednáním do pneuservisu na přezutí si dopředu zjistěte aspoň orientační cenu. Napište si raději přesně rozměr a typ pneumatik a ten sdělte při objednávce, aby vám mohl pneuservis udělat přesnější cenovou kalkulaci.

Kolik stojí přezutí pneumatik na letní? Pár stovek, ale klidně i několik tisíc
Ohodnoťte tento článek!
3.03 (60.67%) 60 hlas/ů

9 KOMENTÁŘE

  1. “Spousta zodpovědných motoristů, kteří nedojíždějí v letní sezóně opotřebovanou sadu zimních pneumatik”

    Už mne s těmihle kecy štvete – přezouvám pravidelně, ale jedno léto jsem kdysi dojížděl na staré Sieře zimní sadu a musím říci, že vlastnosti těch gum v létě byly vynikající, skoro bych se nebál říci, že lepší než u letních, díky měkčí směsi se lepily k vozovce a auto krásně podržely v zatáčkách – pravda více se sjížděly, ale to je každého věc. Tak už těch nesmyslných keců zanechte, masírujete lidi jen proto, aby se točil kšeft……….

  2. Promiňte, ale úroveň článku je již primárně znehodnocena slovy o “zodpovědných řidičích”. S použitím mozku se staré zimní pneu dají bezpečně dojíždět. Dalším faktorem je tolikrát skloňovaná ekologie .najednou nikomu nevadí, že se vyhazují použitelné pneu, vynakládají prostředky na (předčasnou) ekolikvidaci, vyrábí se další a další pneumatiky z neobnovitelných zdrojů ? Kšeft se musí točit, takže použijeme to, co se momentálně hodí, že ?

  3. Jsem zodpovědný, proto zimní pneu dojíždím v létě až na limit 1,6 mm. Žádný rozdíl nepozoruji, asi proto že nejsem žádný závodník.

  4. jezdil jsem na zimních pneu a mohu říci,že byly v létě lepší jak ty letní,byl jsem velice překvapen,auto fábie combi 1,9sdi,v nerovnostech vozovky netloukly jak letní,takže zimní pneu od té doby sjíždím na minimum

  5. Pane redaktore, pokud napíšete takovou blbost, že provozovny si účtují poplatek za likvidaci starých pneumatik, měl byste se v první řadě seznámit s platnými zákony o zpětném odběru např. použitých pneu, s tím že tato povinnost je dána zákonem, provozovna musí být označena jako místo zpětného odběru a já tam mohu přinést libovolné pneumatiky, aniž bych si tam cokoli koupil nebo využil jakoukoli službu. Víte, je to něco podobného, jako když do elektra přinesete vybité baterie ….

  6. V létě nikdy nepoužívám zimní pneumatiky. Jízdní vlastnosti hrozné…..zimní pneumatiky používají řidiči kteří málo najednou a spíše víkendový řidiči

PŘIDAT KOMENTÁŘ: