Hyundai Kona obstál v nárazových testech IIHS na výbornou, ale nejlepší známku nedostal

8 nových názorů
Autor: Redakce
  • Hyundai Kona má za sebou nárazové testy IIHS

  • Obávaný náraz s malým přesazením zvládl na výbornou 

  • Nejlepší známka Top Safety Pick+ ho ale minula. Problémem jsou světla 

Když poprvé přišla organizace IIHS s testováním nárazu s malým přesazením, kdy vůz narazí do pevné překážky pouze čtvrtinou své šířky, nadělalo to mnoha (v testech Euro NCAP úspěšným) modelům velké problémy. Automobilky ale rychle zareagovaly, takže dnes už je známka Good z tohoto testu naprostou samozřejmostí. Nejnověji to potvrdil také Hyundai Kona, který všechny nárazové zkoušky zvládl na výbornou. Přesto ho nejlepší hodnocení Top Safety Pick+ minulo.

Hyundai Kona prošel všemi nárazovými testy s přehledem. Z každé zkoušky si odnesl nejlepší možnou známku Good. Při nárazu s malým přesazením hodnotí IIHS zachování prostoru pro řidiče jako velmi dobré. V oblasti nohou došlo k posunutí karoserie směrem do kabiny pouze o 12 cm. Navíc airbagy zafungovaly tak, jak mají, takže při testu nedošlo k nárazu hlavy figuríny do předního sloupku. Malý korejský crossover si odnesl pochvalu také za nabídku asistenčních systémů. V čem tedy byl problém?

Doporučujeme: Hyundai si pro SUV Kona nevybral šťastné jméno. V překladu to je peprná nadávka

Důvodem, proč si Hyundai Kona neodnesl nejlepší možné celkové hodnocení Top Safety Pick+, jsou světla. IIHS uvádí, že základní světlomety nezajišťují dostatečnou viditelnost. Diodová světla dostupná za příplatek jsou v tomto směru sice lepší, ale pro změnu nadměrně oslňují protijedoucí řidiče. Výsledkem hodnocení světel je nejhorší možná známka Poor.

Připomeňme, že Hyundai Kona už minulý rok prošel také testy Euro NCAP, ze kterých si odnesl pětihvězdičkové hodnocení s výsledky ochrana dospělých osob 87 %, ochrana dětí 85 %, ochrana chodců 62 % a asistenční systémy 60 %.

Leoš (neregistrovaný)
Na takové testy jsem dlouho čekal, konečně se mi potvrdilo, že i korejská auta jsou bezpečná, tak jako ostatní auta jiných automobilek. Za mě pěkný test.
Radkus (neregistrovaný)
Kvalita vozů hyundai se konečně ukázala, konečně se o tom začlo psát, říkám to furt, dneska ty auta jsou víceméně stejný, jen je jiná značka a cena
Lukáš Nodes (neregistrovaný)
Konečně se začíná psát i o testech Korejců. Poslední dobou je všude jen samá škodovka. Jinak k testu samotnému... opravdu dopadl velice dobře. 12 cm posun při takové rychllosti? To je zkrátka paráda! Jde vidět, že Hyundai udělal krok správným směrem s testovanou Konou smekám:)
Láďa (neregistrovaný)
Super, v bezpečnosti obstálo a to je přednejší, že je vůz bezpečný takové ty kravyny kolem jsou už maličkosti. Ta jejich dřina je znát jen tak dál.
Radek Sokol (neregistrovaný)
To nejvyší možné ocenění je trápit nemusí (nějaká světla..). Důležité je, že auto drží, 12 cm posun karoserie je sakra málo. Jde vidět, že Hyundai umí, dobrá práce!
Thomas (neregistrovaný)
Test vypadá zajímavě, viděl jsem i video a posádka je v bezpečí, už se hyundai může řadit mezi kvalitní automobily, dneska už ty vývoje hlubokotažných ocelí jdou dopředu
Lvcas (neregistrovaný)
Konečně ukazují testy korejských vozů, že svojí bezpečností se řadí mezi přední příčky automobilek že taková dřina se vyplatí.
  • Našli jste v článku chybu?

Byl pro vás článek přínosný?