1. Na startovní čáře
  2. 4. místo: Subaru WRX STi
  3. 3. místo: Volkswagen Golf R
  4. 2. místo: Mercedes-Benz A 45 AMG
  5. 1. místo: Ford Focus RS
  6. Naměřené hodnoty a poznámky k testování
  7. Technické údaje a kompletní fotogalerie
Technické údaje Focus RS A45 AMG WRX STi Golf R
MOTOR
Konstrukce: turbodmychadlem přeplňovaný řadový čtyřválec, uložený vpředu napříč turbodmychadlem přeplňovaný řadový čtyřválec, uložený vpředu napříč turbodmychadlem přeplňovaný plochý čtyřválec, uložený vpředu podélně turbodmychadlem přeplňovaný řadový čtyřválec, uložený vpředu napříč
Zdvihový objem válců (cm3): 2261 1991 2457 1984
Ventilový rozvod: DOHC, 16 ventilů DOHC, 16 ventilů DOHC, 16 ventilů DOHC, 16 ventilů
Vrtání x zdvih (mm): 87,6 x 94,0 83,0 x 92,0 99,5 x 79,0 82,5 x 92,8
Nejvyšší výkon (kW/min-1) 257/6000 280/6000 221/6000 221/5500-6200
Nejvyšší točivý moment (N.m/min-1): 470/2000-4500 475/2250-5000 407/4000 380/1800-5500
Kompresní poměr: 9,4 8,6 8,2 9,3
Převodovka: 6stupňová manuální 7stupňová dvouspojková 6stupňová manuální 6stupňová manuální
Poháněná kola: všechna čtyři všechna čtyři všechna čtyři všechna čtyři
JÍZDNÍ VÝKONY
Akcelerace 0-100 km/h (s): 4,7 4,2 5,2 5,1
Nejvyšší rychlost (km/h): 266 250 (el. omezena) 255 250
Spotřeba paliva město/mimo město/kombinovaná (l/100 km) 10,0/6,3/7,7 -/-/7,3 14,0/8,4/10,4 9,4/5,9/7,1
ROZMĚRY A HMOTNOSTI
Délka (mm): 4390 4367 4595 4276
Šířka (mm): 1823 1795 1795 1799
Výška (mm): 1472 1417 1475 1470
Rozvor náprav (mm): 2647 2699 2650 2626
Rozchod kol vpředu/vzadu (mm): 1564/1539 1557/1561 1530/1540 1527/1550
Provozní hmotnost (kg): 1524 1480 1507 1506
Nejvyšší přípustná hmotnost (kg): 2025 2050 - 1960
Objem zavazadlového prostoru (l): 260-1045 341 460 343-1233
Objem palivové nádrže (l): 51 56 60 55
PODVOZEK A PNEUMATIKY
Zavěšení vpředu: vzpěry MacPherson vzpěry MacPherson vzpěry MacPherson vzpěry MacPherson
Zavěšení vzadu: multi-link multi-link dvojice trojúhelníkových ramen („dvojité lichoběžníky“) multi-link
Řízení: hřebenové s elektromechanickým posilovačem hřebenové s elektromechanickým posilovačem hřebenové s posilovačem hřebenové s elektromechanickým posilovačem
Pneumatiky vpředu: 235/35 R19 235/40 ZR 18 245/40 R18 225/40 R 18
Pneumatiky vzadu: 235/35 R19 235/40 ZR 18 245/40 R18 225/40 R 18
Čtyřikrát 4×4: Souboj ostrých čtyřkolek
Ohodnoťte tento článek!
3.8 (75.09%) 53 hlas/ů

8 KOMENTÁŘE

  1. No STI sice už není, co bývalo, ale že takovýhle test dělá zrovna někdo, kdo neví rozdíl mezi turboefektem a trubodírou nebo mezi váhou a hmotností, to je pánové velké faux pas…

  2. Transprarentně uplácené auto.cz mě už hodně vadilo, takže když jsem se dozvěděl, že bude mezi námi autaři další webovka zaměřená na auta a dění kolem, tak jsem se mooc těšil a moc ve vás vkládal.

    Ale po tom, co jsem si přečetl tu splažku zblitek k recenzi na hoty 4×4, tak jsem se oprávdu málim poblil.
    Dotyčného, kterej to napsal vyhoďte. To je neuvěřitelný. Mimochodem velkej průser je už vůbec porovnávat jablka s hrušky a když už, tak úplně zcestně a pominout zamyšlení a charaktery aut je už doslova dechberoucí.

    No, omluvte otevřenost a dejte si to do pořádku, můžete být dobrý.

    P.S. když budete chtít poradit, abych byl konkrétní (tady se rozepisovat nebudu), jsem k dispo.

  3. Bohužel je pravda, nové Sti je velká, těžká a lína potvora. Subaru udělalo stejnou chybu jako Mitsubishi s Evo X. Samozřejmě poladit motor a podvozek jde, ale s tou masou se nedá nic dělat (predpokládám že nikdo nebude kuchat fáro pro běžný provoz) A vím co říkám. Sti upravujeme a opravujeme 12 let a Evolutiony 17.
    Je pravda, nový Ford RS je opravdu pecka. Neskutečně mrštné auto, výborná převodovka. Jen motor v sérii je tupý. Ale na to je řešení. S 370ps a 580Nm jde snadno letět bokem na úzké okresce i bez Drift modu.

  4. Muj nazor: Pisete blbosti, běžte radši do práce. Já vim ze se vam nechce kluci. Tenhle článek je ostuda!

  5. Já bych tak příkrý nebyl a tento kometář věnuji autorovi, který si má (naštěstí) právo psát, co se mu zlíbí. Každopádně způsob, jakým popisuje jízdní vlastnosti STI jasně naznačuje, že zatím na něj řidičsky nedosáhl. Přiznávám se, že s STI jezdím v různých obdobách včetně těch ostrých závodních asi patnáct let. Přesto se nepovažuji za dobrého řidiče, protože nejdůležitější je respekta práce na sobě sama.

    Nicméně, milý kolego, doporučoval bych si sednout do STIčka vedlě někoho, kdo to skutečně umí, aby vám ukázal, jak se správně řídí. Já to před mnoha lety tak také udělal a moc mi to pomohlo. Pak nebudete psát nesmysly jako že je aktuální STI nedotáčivé, podvozek špatně naladěný apod. Vězte (a opravdu to neříkám ironicky), že ve vašem případě je problém mezi volantem a pedály. Což není nic špatného, pracujte na sobě a uvidíte, že odhalíte zcela novém obzory v ježdění autem. Mnoho zdaru!

  6. Máte sice pěkný tabulky zrychlení a brždění, ale nikde jsem nezahlíd v čem jsou auta obutý. Ty rozdíly mohou být naprosto v tolerancích různých značek pneumatik. (viz. srovnávací testy pneu) Pokud jsem to někde přehlédl, tak se omlouvám, ale pokud ne, není co srovnávat.

PŘIDAT KOMENTÁŘ: