Konstrukce: |
turbodmychadlem přeplňovaný řadový čtyřválec, uložený vpředu napříč |
turbodmychadlem přeplňovaný řadový čtyřválec, uložený vpředu napříč |
turbodmychadlem přeplňovaný plochý čtyřválec, uložený vpředu podélně |
turbodmychadlem přeplňovaný řadový čtyřválec, uložený vpředu napříč |
Zdvihový objem válců (cm3): |
2261 |
1991 |
2457 |
1984 |
Ventilový rozvod: |
DOHC, 16 ventilů |
DOHC, 16 ventilů |
DOHC, 16 ventilů |
DOHC, 16 ventilů |
Vrtání x zdvih (mm): |
87,6 x 94,0 |
83,0 x 92,0 |
99,5 x 79,0 |
82,5 x 92,8 |
Nejvyšší výkon (kW/min-1) |
257/6000 |
280/6000 |
221/6000 |
221/5500-6200 |
Nejvyšší točivý moment (N.m/min-1): |
470/2000-4500 |
475/2250-5000 |
407/4000 |
380/1800-5500 |
Kompresní poměr: |
9,4 |
8,6 |
8,2 |
9,3 |
Převodovka: |
6stupňová manuální |
7stupňová dvouspojková |
6stupňová manuální |
6stupňová manuální |
Poháněná kola: |
všechna čtyři |
všechna čtyři |
všechna čtyři |
všechna čtyři |
Akcelerace 0-100 km/h (s): |
4,7 |
4,2 |
5,2 |
5,1 |
Nejvyšší rychlost (km/h): |
266 |
250 (el. omezena) |
255 |
250 |
Spotřeba paliva město/mimo město/kombinovaná (l/100 km) |
10,0/6,3/7,7 |
-/-/7,3 |
14,0/8,4/10,4 |
9,4/5,9/7,1 |
Délka (mm): |
4390 |
4367 |
4595 |
4276 |
Šířka (mm): |
1823 |
1795 |
1795 |
1799 |
Výška (mm): |
1472 |
1417 |
1475 |
1470 |
Rozvor náprav (mm): |
2647 |
2699 |
2650 |
2626 |
Rozchod kol vpředu/vzadu (mm): |
1564/1539 |
1557/1561 |
1530/1540 |
1527/1550 |
Provozní hmotnost (kg): |
1524 |
1480 |
1507 |
1506 |
Nejvyšší přípustná hmotnost (kg): |
2025 |
2050 |
- |
1960 |
Objem zavazadlového prostoru (l): |
260-1045 |
341 |
460 |
343-1233 |
Objem palivové nádrže (l): |
51 |
56 |
60 |
55 |
Zavěšení vpředu: |
vzpěry MacPherson |
vzpěry MacPherson |
vzpěry MacPherson |
vzpěry MacPherson |
Zavěšení vzadu: |
multi-link |
multi-link |
dvojice trojúhelníkových ramen („dvojité lichoběžníky“) |
multi-link |
Řízení: |
hřebenové s elektromechanickým posilovačem |
hřebenové s elektromechanickým posilovačem |
hřebenové s posilovačem |
hřebenové s elektromechanickým posilovačem |
Pneumatiky vpředu: |
235/35 R19 |
235/40 ZR 18 |
245/40 R18 |
225/40 R 18 |
Pneumatiky vzadu: |
235/35 R19 |
235/40 ZR 18 |
245/40 R18 |
225/40 R 18 |
No STI sice už není, co bývalo, ale že takovýhle test dělá zrovna někdo, kdo neví rozdíl mezi turboefektem a trubodírou nebo mezi váhou a hmotností, to je pánové velké faux pas…
Tak tak…..
Transprarentně uplácené auto.cz mě už hodně vadilo, takže když jsem se dozvěděl, že bude mezi námi autaři další webovka zaměřená na auta a dění kolem, tak jsem se mooc těšil a moc ve vás vkládal.
Ale po tom, co jsem si přečetl tu splažku zblitek k recenzi na hoty 4×4, tak jsem se oprávdu málim poblil.
Dotyčného, kterej to napsal vyhoďte. To je neuvěřitelný. Mimochodem velkej průser je už vůbec porovnávat jablka s hrušky a když už, tak úplně zcestně a pominout zamyšlení a charaktery aut je už doslova dechberoucí.
No, omluvte otevřenost a dejte si to do pořádku, můžete být dobrý.
P.S. když budete chtít poradit, abych byl konkrétní (tady se rozepisovat nebudu), jsem k dispo.
Hrozná šaškárna tohle srovnání 🙂 nebrat vubec vážně.
Bohužel je pravda, nové Sti je velká, těžká a lína potvora. Subaru udělalo stejnou chybu jako Mitsubishi s Evo X. Samozřejmě poladit motor a podvozek jde, ale s tou masou se nedá nic dělat (predpokládám že nikdo nebude kuchat fáro pro běžný provoz) A vím co říkám. Sti upravujeme a opravujeme 12 let a Evolutiony 17.
Je pravda, nový Ford RS je opravdu pecka. Neskutečně mrštné auto, výborná převodovka. Jen motor v sérii je tupý. Ale na to je řešení. S 370ps a 580Nm jde snadno letět bokem na úzké okresce i bez Drift modu.
Muj nazor: Pisete blbosti, běžte radši do práce. Já vim ze se vam nechce kluci. Tenhle článek je ostuda!
Já bych tak příkrý nebyl a tento kometář věnuji autorovi, který si má (naštěstí) právo psát, co se mu zlíbí. Každopádně způsob, jakým popisuje jízdní vlastnosti STI jasně naznačuje, že zatím na něj řidičsky nedosáhl. Přiznávám se, že s STI jezdím v různých obdobách včetně těch ostrých závodních asi patnáct let. Přesto se nepovažuji za dobrého řidiče, protože nejdůležitější je respekta práce na sobě sama.
Nicméně, milý kolego, doporučoval bych si sednout do STIčka vedlě někoho, kdo to skutečně umí, aby vám ukázal, jak se správně řídí. Já to před mnoha lety tak také udělal a moc mi to pomohlo. Pak nebudete psát nesmysly jako že je aktuální STI nedotáčivé, podvozek špatně naladěný apod. Vězte (a opravdu to neříkám ironicky), že ve vašem případě je problém mezi volantem a pedály. Což není nic špatného, pracujte na sobě a uvidíte, že odhalíte zcela novém obzory v ježdění autem. Mnoho zdaru!
Máte sice pěkný tabulky zrychlení a brždění, ale nikde jsem nezahlíd v čem jsou auta obutý. Ty rozdíly mohou být naprosto v tolerancích různých značek pneumatik. (viz. srovnávací testy pneu) Pokud jsem to někde přehlédl, tak se omlouvám, ale pokud ne, není co srovnávat.