Tohle je 10 nejrychlejších aut, jaká jsme dosud testovali. A kdo byl nejpomalejší?

přidejte názor
Autor: Redakce

[su_label type="info"]TIP[/su_label] Galerii otevřete klepnutím na první obrázek

[su_label type="info"]TIP[/su_label] Galerii otevřete klepnutím na první obrázek

  • V rámci redakčních testů tradičně měříme reálnou akceleraci 

  • Aktuálně náš archiv obsahuje celkem 64 testovaných modelů 

  • Naprostá většina zvládla akceleraci z nuly na 100 km/h pod deset sekund 

  • Přední příčky okupuje Porsche, nejrychlejší ale tato značka není

Závěr roku tradičně patří různým rekapitulacím, proto jsme se rozhodli nabídnout také menší ohlédnutí za našimi měřeními. Pravidelní čtenáři určitě vědí, že v rámci redakčních testů a někdy i v rámci zahraničních prezentací zkoušíme za pomoci Racelogicu reálné zrychlení. Získaná data jsou sama o sobě velmi zajímavá a čím více jich máme, tím větší možnosti nabízí také v rámci dalšího porovnání různých modelů. Naše interní souhrnná tabulka zatím obsahuje přesně 64 modelů. Který z nich je tedy aktuálně tím vůbec nejrychlejším?

Doporučujeme: Souboj nejrychlejších dieselů na trhu — BMW 750Ld vs. Porsche Panamera vs. Audi SQ7

Asi nepřekvapí, že přední příčky okupují modely značky Porsche. V našem TOP 10 najdeme hned čtyři modely této značky. Ty doplňují ještě dvě BMW, dvě Audi, Mercedes a Jaguar. O která konkrétní auta jde, to zjistíte v přiložené galerii, kde najdete i naměřené časy zrychlení z nuly na 100 km/h.

Leon vs Octavia RS vs Golf GTI-150 Modely značky Škoda patří co do naměřené dynamiky spíše k průměru. Ačkoliv Octavia RS 245 posílila, nejrychlejší dosud měřenou Škodovkou je vrcholná motorizace Superbu. Naopak nejpomalejším námi měřeným modelem této značky je s časem 9,23 s nová Škoda Karoq 2.0 TDI 110 kW

Na tomto místě pouze prozradíme, že tím vůbec nejrychlejším je zatím Audi R8 V10 Plus, které potřebovalo ke zrychlení 0-100 km/h pouhé 3,16 s. Nejrychlejším dosud měřeným hybridem je Porsche Panamera Turbo S E-Hybrid. Tento model ve verzi 4S Diesel drží také titul nejrychlejšího dosud měřeného dieselového auta (a to mu v testu vůbec nepřály podmínky).

Doporučujeme: Zrychlení nového BMW M5 je brutální. Podívejte se, které supersporty na něj nestačí

Na opačném konci se aktuálně nachází Toyota C-HR Hybrid. U té jsme naměřili zrychlení z nuly na 100 km/h za 12,5 s. Na vůbec nejpomalejší testovaný vůz to ale není špatný výsledek, což můžeme brát také jako důkaz faktu, že auta jsou obecně čím dál rychlejší. Z celkových 64 testovaných vozů jich 51, tedy naprostá většina, zvládlo zrychlení na 100 km/h za méně než deset sekund.

Audi R8 vs Toyota C-HR Zde si můžete ještě prohlédnout, jak vypadá rozdíl mezi nejrychlejším dosud testovaným autem (Audi R8 V10 Plus) a tím nejpomalejším (Toyota C-HR Hybrid). Audi při tomto pokusu zvládlo sprint z nuly na 150 km/h za 6,04 s, Toyota potřebovala zhruba o 23 sekund víc
  • Žádné názory
  • Našli jste v článku chybu?

Byl pro vás článek přínosný?