Názor k článku Socialistická auta, která byla (aspoň v něčem) lepší než ta „západní“ od Jerry.Gunman - Ono by se jistě našlo i pár dalších...

Jerry.Gunman (neregistrovaný)
Ono by se jistě našlo i pár dalších aut, která ve své době byla buďto srovnatelná, nebo i lepší nežli to, co (tehdy) jezdilo na "západě - bohužel, všechna tato auta již jsou VELMI dávnou historií: JAWA/Aero Minor - tehdy (tj. na přelomu 40./50. let XX. století) plně konkurenceschopný lidový vůz, jehož výrobu soudruzi zastavili Tatra 87 -Zmikund s Hanzelkou jí po světě udělali reklamu a propagaci, nad níž není (matně si vybavuji citaci z Afriky snů a skutečností, kde se tuším Haile Selassie nechal slyšet, že 87 je auto, na které Afrika čeká), z cesty posílali objednávky a "doma" je házeli do koše, protože soudruzti rozhodli, že imperialistům auta dodávat nebudeme. Jen pro ilustraci, Tater 87 se za celých 14 let (1936-1950) vyrobilo nějakých 3.000 kusů a Z+H jen z první části africké cesty poslali domů snad až 1.000 objednávek... Tatra 600/Tatraplán - vůz tehdejší (1947-52) střední třídy, menší bráška navazující na 87. V letech 47-51 vyráběn v Tatře (ca 4.200 ks), následně ho "soudruzi" převedli do Škody, (1951-52 cca 2.100 kusů), kde šla kvalita dolů natolik dramaticky, že výroba vozu byla zastavena Škoda 440/Spartak/Octavia - v 50. letech plně konkurenceschopný maly vůz, který se úspěšně prodával i na západních trzích Dokonce i projekt Škody 1.300 / 1.500 / 1.800 s motorem vpředu, pohonem zadní nápravy a převodovkou vzadu, připravovaný koncem 60. let, byl ve své době plně srovnatelný s takovým BMW... Bohužel, soudruzi posíleni "bratrskou pomocí" stihli zaťápnout i toto - a proto jsme na tom dnes tak, jak jsme