Petr (neregistrovaný)
"Takže když vás zastaví policie a zeptá se vás „Víte, že nám vzadu nesvítí světlo?“ a vy odpovíte „Jo, vím…“, tak to můžete mít až za dva tisíce. A dobře vám tak." Takze kdyz pred jizdou zjistim, ze mi nesviti svetlo, mam volat odtahovku? Opravdu???
Jan (neregistrovaný)
Dobrou léčbu oslňovačů mají v Číně. https://www.idnes.cz/auto/zpravodajstvi/policie-cina-dalkovky-dalkova-svetla.A161105_013033_automoto_fdv? A troufnu si říct, že s minutou jsou na ně ještě hodně mírní. Zejména na našich cestičkách kapacitně odpovídající 60. létům, přetížených a bez možností bezpečného a legálního předjetí (když po mrtě zatáčkách a horizontech přijde rovinka, je v protivce stejně tolik aut, že zase smolík) jsou to kolikrát hodně dlouhé chvíle, když má člověk na zádeli pověšenou pí, co nestáhne dálky, má bezdůvodně zapnuté mlhy, nebo má potkávačky co nejvíce nahoru a oslnění těch před sebou mu dělá radost. A aby se ho člověk zbavil, jak? Maximálně někde zajet do zastávky, pak si pěknou chvíli počkat na mezeru a doufat, že aspoň chvíli bude klid... Taková praxe by se měla zavést i u nás a aplikovat nejen na nestáhnutí dálek, ale rovněž na zmíněné mlhovkáře, tuzery mající v halogenové parabole "xenony", či obdobné lulany mající potkávačky co nejvíce nahoru, asi aby se potkávali s helikoptérami... Kdyby v celém kraji byl jediný takový kkt, co si myslí, že oslnění protijedoucí na něj blikají na pozdrav, asi by to za pozornost tolik nestálo. Ale takových lulanů je snad pětina účastníků provozu. To jsou tak natvrdlí, nebo z vypalování očí druhým mají prasečí radost? Asi podobně jako lulani, kteří si při odbočení doleva "nadjedou" doprava, aby křižovatkou nikdo další neprojel... Je fakt k popukání, za kolik vesměs formálních prohřešků dokáží policisté dávat flastry a technici na STK auta nikoho neohrožující vyhazovat, ale že tady jezdí tolik aut, která oslňují, potažmo tolik "řidičů", kteří tento stav schválně navozují, to režimu nevadí. Asi se bude muset vymlet někdo z mocipánů vlivem oslnění druhým autem, aby se konečně začalo něco dít.
Pavel Koškár (neregistrovaný)
Právě jsem se vrátil z konzultace ohledně instalace denního osvětlení na mého stařičkého Favorita,zapomínám totiž světla zhasnout, při opuštění vozidla. Moje radost z konzultace byla zkalena cenou této dodělávky - souprava pro denní svícení 2500 Kč-práce 2000 Kč. celkem 4500-tak to je bomba.Řešil jsem to svícením mlhovkama /zapojení provedl servis-přes relé a nastartování vše zhaslo jen mlhovky svítily/ - blbost a proti všemu , můžu prý svítit parkovačkama - tak to nevím . Budu asi nadále jezdit a svítit hlavníma potkávacíma světlama.Nebo nainstaluji-nechám nainstalovat akustickou signalizaci zapnutých světel. Poradí někdo ?
Filip (neregistrovaný)
Zrovna na favorita jsem si denní svítilny napojoval asi 3x za život. Nejlevnější pár polských denních svítilen na 21w, a ano, mají schválení podle předpisu č. 87, cca 500, plus 3x relé cca 100, plus pojistka a kabeláž 100 = 700. Přímo od autobaterie napájení přes pojistku, prvé relé jako spínací, na něj tenký kabel od spínací skříňky, měřákem najdeš pin, na kterém je napětí, jakmile zapneš zapalování, druhé relé jako rozpínací od spínače potkávacích světel, třetí relé jako rozpínací od spínače mlhových světlometů. Jednoduché, funkční, nesere se to, žádná složitá elektronika, vadné relé, případně, koupíš všude a máš jedno s sebou náhradní. Denní svítilny se dají na místo mlhových světlometů, mlhové světlomety se posunou blíže k registrační značce, anžto mezi nimi nemusí být vzdálenost 600 mm. Ty originál mlhové světlomety škoda jsou stejně nepoužitelné.
Lumír K. (neregistrovaný)
Opět se setkávám se špatným vysvětlením §32/4 §32(4) Přední světla do mlhy smí řidič užít jen za mlhy, sněžení nebo hustého deště. Zadní světla do mlhy musí řidič za mlhy, sněžení nebo hustého deště užít vždy. Předřazením slova "hustého" před mlhu, sněžení nebo déšť (Smí se použít jen za hustého deště, sněžení nebo mlhy?), měníte správný slovosled a tím i význam §32/4. Zákon 361/2000Sb. neupravuje hustotu mlhy a sněžení.