Levná auta nekončí. Francouzská novinka na trhu prostorem konkuruje Octavii, nabízí i diesel a může stát pod půl milionu

přidejte názor
  • Citroën uvedl na český trh nový sedan C4 X
  • Základní cena nejlevnější verze může být i méně než 500 tisíc
  • Novinka se velikostí blíží Octavii, zavazadelník nabízí objem 510 l
  • Nabídka motorů je kompletní. Zahrnuje benzinové i naftové motory a k dispozici budou časem také dvě elektrické verze

Citroën uvedl na český trh nový model C4 X. Podobně jako v případě větší C5 X jde o vůz kombinující několik tradičních automobilových kategorií, fakticky to je ale klasický tříprostorový sedan dlouhý 4,6 m. Podle automobilky byl tento model původně určen na východní trhy, kde jsou sedany velmi oblíbené, ale podobně jako v minulosti u C-Elysée se nakonec výrobce rozhodl vůz přece jen nabídnout i jinde. Určitý prodejní potenciál totiž existuje i v západní Evropě, protože jde o poměrně velké auto za docela zajímavé peníze. 

Citroën C4 X vychází z modelu C4, oproti kterému má záď prodlouženou o 24 cm. Příbuznost s kategorií sedan designéři důkladně zamaskovali výrazně skloněným zadním oknem připomínajícím karoserii kupé, přičemž samotná záď je velmi krátká. Tohle na pohled efektní řešení má nevýhodu v tom, že zadní víko zavazadelníku je poměrně malé a tudíž i vstupní otvor do jinak velmi objemného (510 l) zavazadelníku není nijak velký. Po sklopení zadních opěradel dostanete objem 1360 l. 

Karoserii pak zdobí také řada ochranných plastů, čímž se C4 X hlásí pro změnu ke kategorii crossoverů. Tomu odpovídá i zvýšený podvozek. Světlá výška je solidních 156 mm. V nabídce značky se C4 X postavila mezi hatchback C4 a větší C5 X. 

Interiér vychází z modelu C4. Zpracování je kvalitní, praktickou stránku věci zdůrazňuje kromě více než deseti dalších přihrádek třeba výsuvný držák na tablet před spolujezdcem a pod ním přidaný šuplík. Také C4 X sází primárně na komfort, takže sedadla dostala zesílenou pěnu a jsou opravdu pohodlná. Vyšší výbavy nabídnou dokonce také masáž. 

Diesel, benzin i elektro

Delší zadní převis přinesl oproti C4 kromě většího zavazadelníku také jinak umístěné zadní sedadlo, respektive opěradlo. To je více skloněné, takže se zde sedí o něco příjemněji. Celkovou velikostí se C4 X blíží Octavii, ale nabídkou vnitřního prostoru na tuzemský bestseller přece jen nestačí. Menší rodinám by se ale francouzská novinka mohla líbit a výrobce vidí určitý potenciál také u fleetových zákazníků. 

Zezadu připomíná C4 X spíše kupé. Kvůli plynule se svažující střeše ale zůstalo víko zavazadelníku poměrně malé. Vysoký podvozek a bohaté oplastování přibližují C4 X crossoverům, na pohon všech kol ale zapomeňte 

Autor: Lukáš Dittrich

Nabídka motorizací je na dnešní poměry docela pestrá. K dispozici jsou dva zážehové tříválce PureTech o výkonu 100 a 130 koní, dieselový čtyřválec taktéž o výkonu 130 koní a elektromobil s jedním elektromotorem naladěným na 136 koní. Zhruba příští rok dostane také C4 X nové mild-hybridní ústrojí koncernu Stellantis a poměrně brzy dorazí nový elektrický pohon zahrnující jiné baterie a výkonnější elektromotor (156 k). V případě C4 X se budou obě tyto elektrické verze prodávat současně. Dojezd aktuálního elektromobilu je podle WLTP 360 km. 

TIP: Stáhněte si ceník ceník Citroënu C4 X

Jízdní komfort zvyšují tlumiče s hydraulickými dorazy, řidič má k dispozici až dvacet asistenčních systémů včetně asistovaného řízení nebo systému rozpoznávání dopravních značek propojeného s tempomatem. 

Nejlevnější C4 X stojí v kombinaci se slabším tříválcem, manuální převodovkou a výbavou Feel oficiálně 604 000 Kč. Aktuálně je v platnosti akční sleva 59 100 Kč a dalších 50 000 Kč pak lze získat jako bonus za starý vůz. Proto Citroën aktuálně inzeruje cenu od 494 900 Kč. Mimochodem, i po započtení obou těchto akčních slev startuje elektromobil ve stejné výbavě s částkou vyšší téměř přesně o 400 tisíc. 

Výbava Feel zahrnuje dvouzónovou automatickou klimatizaci, zadní parkovací asistent, diodové světlomety, tempomat, elektricky ovládaná přední okna nebo kožený volant. České zastoupení předpokládá, že by nová C4 X mohla zákazníky oslovit právě kombinací bohaté výbavy, velkého vnitřního prostoru a zajímavé ceny. Podle prvních odhadů by se u nás mohlo prodat ročně několik stovek kusů této novinky. 

  • Žádné názory
  • Našli jste v článku chybu?

Byl pro vás článek přínosný?