Citroëny C5 a C6 se nakonec nástupce dočkají. Hlavně kvůli Číně

  • Citroën potvrdil přípravy nástupce modelů C5 a C6

  • Oba zastoupí větší luxusní sedan s extravagantním designem

  • Model vzniká především díky poptávce v Číně

Kdo by to byl řekl, že nejperspektivnějším trhem pro tradiční velké sedany nebude Evropa nebo Spojené státy, ale Čína. Nenasycenost čínského trhu donutila francouzskou automobilku Citroën přehodnotit své plány a nakonec přeci jen připravit nástupce luxusního sedanu C6, který se přestal vyrábět v roce 2012. Nový model bychom mohli vidět už v roce 2019, nejpozději o rok později.

Citroen-C6-2017-1600-01
Takhle vypadá Citroën C6 na čínském trhu nyní. Využívá starou platformu „evropského“ C6
Citroen-CXperience_Concept-2016-1600-0e
Nástupce by mohl vypadat podobně jako koncept CXperience z pařížského autosalonu

Právě zájem v Číně stojí za tím, že Citroën narychlo připravil na staré platformě C6 model speciálně pro čínský trh, který se tam nyní vyrábí. Ale doba pokročila a Citroën potřebuje nový model na nové platformě. Jeho přibližnou podobu naznačil koncept CXperience z předloňského autosalonu v Paříži.

Doporučujeme: Galerie 16 šílených interiérů, ve kterých jde ergonomie stranou

Ředitelka Citroënu Linda Jacksonová britskému Autocaru potvrdila, že se takový model připravuje, ale nemáme čekat prostého nástupce modelu C5. Půjde o zcela nový model, který vyplní mezeru na trhu. Vedení logicky nechce prozrazovat detaily, ale od Citroënu očekáváme jakéhosi křížence mezi klasickým velkým sedanem a liftbackem. Něco na způsob Audi A7.

Nástupce Citroënu C6 dostane nové tlumiče pérování, které budou vycházet ze systému PHC představeného v rámci faceliftu Citroënu C4 Cactus. Automobilka nabídne také široké možnosti individualizace. Cílem je vrátit se do minulosti, kdy Citroën nabízel komfortní auta s technickými novinkami. Tím chce značka znovu získat konkurenční výhodu nad zavedenými modely ve svém segmentu.

Citroëny C5 a C6 se nakonec nástupce dočkají. Hlavně kvůli Číně
Ohodnoťte tento článek!
4.4 (88%) 10 hlas/ů

3 KOMENTÁŘE

  1. Vlastnil jsem několik vozů Cotroën Xm, dodnes jeden exemplář udržuji a mám nyní i C6. Pokud bude někdy následovník k dispozici i s homologací pro ČR, určitě budu mít zájem jej mít.

PŘIDAT KOMENTÁŘ: