BMW M2 Competition má manuál a filtr pevných částic. Standardní M2 končí

  • Provedení Competition nahrazuje standardní model M2

  • Motor z M3 dostal vyšší výkon, ale také filtr pevných částic

  • M2 Competition stále nabízí klasický manuál

O BMW M2 Competition jsme psali nedávno, protože na internet unikly nejen první fotografie, ale také základní technické údaje. Nyní mnichovská automobilka představila tuto novinku oficiálně, takže si můžeme všechno potvrdit, případně upřesnit.

Asi nejdůležitější položkou je motor. Pod kapotu se nastěhoval řadový šestiválec 3,0 l převzatý z BMW M3/M4, ale „z politických důvodů“ laděný na výkon 302 kW (410 k) v 5250 až 7000 min-1. Točivý moment dosahuje hodnoty 550 Nm v rozmezí 2350 až 5230 min-1. Omezovač zasáhne v 7600 min-1. To stačí k tomu, aby BMW M2 Competition vystřelilo na 100 km/h za 4,4 sekundy, pokud má standardně dodávaný šestistupňový manuál, případně za 4,2 sekundy, pokud si objednáte dvouspojkový sedmistupňový automat. Nejvyšší rychlost je sice omezena na 250 km/h, můžete si ale připlatit za posunutí omezovače na 280 km/h. S motorem ještě souvisí jedna věc, poprvé je na evropském trhu vybaven filtrem pevných částic.

BMW M2 Competition (31)
Motor pochází z BMW M3/M4 a dostal filtr pevných částic kvůli novým emisním normám. Ale jen na evropském trhu
BMW M2 Competition (15)
Tendence ke kolosální přetáčivosti není vrozená. Vyžaduje odhodlaného řidiče a hlavně vypnuté ESP. Samo BMW M2 Competition driftovat neumí

Změny se ovšem neomezují jen na motor. Vedle mnoha optických detailů, jako jsou nové ledvinky chladiče, nové nárazníky či zrcátka převzatá z M3/M4, má M2 Competition především účinnější chlazení, odlehčenou kovanou klikovou hřídel a také vylepšený systém mazání. Ten zajistí, že se ani při velkém přetížení nebude motor špatně mazat.

Do motorového prostoru se nastěhovala karbonová rozpěrná tyč, přeladěn byl samozřejmě celý podvozek a také řízení. Odlišné nastavení se týká rovněž zadní aktivního diferenciálu a příplatkového sedmistupňového automatu. Úpravami prošla i manuální převodovka. Ta je odolnější, nabídne přesnější řazení a vedle automatických meziplynů při podřazování umí ubírat plyn i při řazení nahoru. Takže během akcelerace stačí držet plný plyn a jen prošlapávat spojku a řadit, není potřeba ubírat. S vypnutým ESP, což samozřejmě jde a plno majitelů bude jistě tuto funkci využívat, se asistence řazení vypne.

Doporučujeme: BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 jezdí standardně na 18″ kolech, ale připlatit si můžete za devatenáctky. Pak lze objednat i větší brzdy s 400mm kotouči a šestipístkovými třmeny vpředu a 380mm kotouči a čtyřpístkovými třmeny vzadu. M2 Competition má také nový dvojitý výfuk s elektronicky ovládanými klapkami.

Pokud si říkáte, že to všechno je sice moc hezké, ale že vám bude stačit obyčejná základní M2, tak pro vás máme špatnou zprávu. BMW M2 jako takové z nabídky mizí a právě model M2 Competition slouží jako jeho nástupce, respektive je to vlastně takový facelift. Ceny BMW zveřejní později, pokud jste ale dobře seznámeni s cenovou politikou mnichovské automobilky ohledně modelů M, asi si dovedete udělat obrázek o tom, kolik bude novinka zhruba stát.

BMW M2 Competition má manuál a filtr pevných částic. Standardní M2 končí
Ohodnoťte tento článek!
5 (100%) 2 hlas/ů

PŘIDAT KOMENTÁŘ: