Benzínový hatchback s výkonem do 70 kW obhájil prvenství jako nejprodávanější ojetina

Benzínový hatchback ve stříbrné barvě o výkonu do 69 kW obhájil své prvenství z roku 2015 a stal se nejprodávanější ojetinou za loňský rok. Je to po dlouhé době, co vůz s jinou karoserií než combi zvítězil dvakrát po sobě. Dominovaly vozy s manuální převodovkou a náhonem na dvě kola. Vyplývá to z každoroční analýzy specifikací nejprodávanějších ojetých vozů AAA AUTO Index.

Po dlouhé nadvládě kombíků se silnějším výkonem si čeští zákazníci ojetých automobilů podruhé za sebou zvolili za nejoblíbenější vůz menší a úspornější auto. Nastupující trend potvrzuje srovnání letošních a loňských statistik. Vozy s karoserií hatchback (dvouprostorové vozy s výklopnou zadní částí karoserie a svislou nebo splývající zádí) si v roce 2016 pořídilo 33,7 % zákazníků. Combi, které si mírně polepšilo (o 1,5 %) si našlo své majitele ve 29,1 % případech.

„Nastupujícím trendem je obliba vozů s nižším výkonem. Zatímco v předchozích letech dominovaly silnější vozy, čeští řidiči se stále více uchylují k výběru méně výkonných vozů. To potvrzuje prvenství vozů s výkonem do 69 kW,“ říká generální ředitelka AAA AUTO Karolína Topolová. Tyto automobily v loňském roce zvolila třetina českých zákazníků (33,5 %) V relativně těsném závěsu skončily na druhém místě auta s výkonem 70–85 kW (30,6 %). Třetí pozici pak drží vozy s výkonem 101–125 kW (17,4 %).

Vyhledávanějším palivem zůstává stejně jako v roce 2015 benzín (53 %), oproti tomu dieselem poháněné vozy preferuje jen 46,8 % zákazníků. Stejně tak si oblibu suverénně drží manuální převodovka, která dominuje v 87,1 % případech. Nejprodávanějšími automobily pak byly ty středně staré (6-10 let) s detailně doloženou servisní historií. Bezkonkurenčně nejoblíbenější jsou rovněž vozy s náhonem na dvě kola, jejichž volbu upřednostňuje až 88,5 % řidičů.

Pouze drobné změny zaznamenal žebříček nejprodávanějších značek. První místo si suverénně drží tuzemská Škoda (27,7 %). Mírně si polepšil druhý VW (10,1 %) i třetí Ford (9,6 %). Čtvrté místo obsadil Renault (6,4 %). Loni pátý Peugeot pak vystřídala značka Hyundai (6,3 %).

Oblibu továrních značek potvrzují i nejvyhledávanější modely. Tím nejoblíbenějším se stala Škoda Octavia (10,7 %) a Škoda Fabia (10,6 %). Třetí místo patří VW Passat (3,9 %), čtvrtou pozici získal Ford Focus (3,1 %). TOP 5 jednotlivých modelů uzavírá Ford Mondeo (2,5 %).

Sdílejte

PŘIDAT KOMENTÁŘ: