Změřili jsme výkon Škody Kodiaq 2.0 TDI 140 kW 4×4 na brzdě. Jak nové SUV dopadlo?

  • Vrcholná verze Škody Kodiaq na brzdě nepřekvapila, ale ani nezklamala 

  • Oficiální tabulky slibují 190 koní a 400 Nm

  • Naměřená maxima mají hodnotu 189 koní a 407 Nm

Nedávno se v naší redakci zastavila na test nová Škoda Kodiaq. Tuhle příležitost jsme využili kromě jiného k návštěvě kolegů ze společnosti Dieselpower, abychom změřili reálné parametry vrcholné motorizace mladoboleslavského SUV. Výsledek nepřinesl zklamání, nekonalo se ovšem ani žádné pozitivní překvapení. Kodiaq v podstatě disponuje přesně tím, co automobilka slibuje.

Doporučujeme: Co udělá Škoda Octavia nebo Kodiaq, když pustíte volant? Kontrolovaně zastaví

Pokud nás čtete pravidelně, určitě vám jednotku 2.0 TDI 140 kW (190 k) nemusíme blíže představovat. Tento motor jsme testovali hned dvakrát v kombinaci s Volkswagenem Tiguan, jezdili jsme s ním také na mezinárodní prezentaci Škody Kodiaq, vyzkoušeli jsme ho v kontextu miniaturního crossoveru Audi Q2 a před časem se nám dostala do rukou stejná motorizace také v kombinaci se Škodou Kodiaq v rámci klasického českého testu. (Stejný motor brzy otestujeme i v Audi Q5 nové generace).

kodiaq_17
Vrcholná motorizace Škody Kodiaq na brzdě nepřekvapila, ale ani nezklamala. Naměřený výkon se pohyboval těsně pod hranicí 190 koní, vrchol točivého momentu byl naopak nepatrně vyšší než udávané maximum

V případě mladoboleslavského SUV jde o to nejdražší a nejvýkonnější, co si můžete pořídit. Oficiálně tento vznětový přeplňovaný čtyřválec nabízí 140 kW (190 k) dostupných v rozmezí 3500 až 4000 ot./min. Vrchol točivého momentu 400 Nm, který by měl mít řidič k dispozici od 1750 do 3250 ot./min. Vrcholná motorizace je vždy spojena s robustní sedmistupňovou automatickou převodovkou DQ500 (díky tomu odtáhne Kodiaq až 2,5 tuny těžký přívěs) a s pohonem všech kol.

Výkon těsně pod 190 koní

Výsledek našeho měření najdete níže v přiloženém grafu. Motor testované Škody Kodiaq vykázal maximální výkon 189 koní při 3913 ot./min a vrchol točivého momentu 407 Nm při 2500 ot./min. Jinak řečeno, výkonové maximum skončilo těsně pod udávanou hodnotou, naopak vrchol točivého momentu byl lehce vyšší. Rozdíly jsou to ovšem zanedbatelné.

kodiaq_brzda

Trochu odlišný je ale průběh, kdy se motor přes 400 Nm dostal později — zhruba po překročení hodnoty 2300 ot./min. Zvláštní je také stagnace točivého momentu kolem dvou tisíc otáček. V rozmezí otáček udávaném pro maximum výkon jsme naměřili přibližně 188 koní a jak už bylo řečeno, na slibovaných 190 koní se Kodiaq těsně nedostal.

Doporučujeme: Porsche Panamera 4S Diesel na brzdě — Jak se projeví absence elektrického kompresoru?

Celkově se určitě nejedná o zklamání, ale je pravda, že jsme byli u starších Škodovek zvyklí spíše na vyšší než udávané parametry. Například před lety jsme na té stejné brzdě měřili Škodu Octavia Scout 2.0 TDI také s automatem a pohonem všech kol, která měla oficiálně nabízet 184 koní a 380 Nm. Výsledkem ovšem bylo 188,9 koní a 401 Nm, tedy prakticky stejná čísla, jaká vykázal vrcholný Kodiaq.

Změřili jsme výkon Škody Kodiaq 2.0 TDI 140 kW 4×4 na brzdě. Jak nové SUV dopadlo?
Ohodnoťte tento článek!
3 (60%) 1 hlas/ů

4 KOMENTÁŘE

  1. Tady je presne videt jak jsou preplnovane motory nesmysl. Jen nahnany vykon a ,,upravena,, spotreba….Jak je jinak mozne ze moje audina 2.8i z roku 2k ma lepsi papirove zrychleni nez tahle skodovka? A to i presto ze ma skoda temer dvojnasobny kroutici moment. Zrejme ho to auto neumi pouzit nebo je nekde neco priskrceny…

  2. Ten nízký kroutící moment je kvůli atmosferickému tlaku. Píšou to na ChipTuning.cz kde kromě měření měli i rozbor softwaru.

  3. Coze? Zaprve ten kroutici moment neni nizky. A za druhe je temer dvojnasobny. To co pises porad nevysvetluje proc to auto nejede…

PŘIDAT KOMENTÁŘ: