Ženeva 2017: McLaren 720S stojí skoro sedm milionů

  • Model 720S je první z nové generace modelů Super Series

  • Motor V8 4.0 bi-turbo má výkon 529 kW (720 k)

  • Na 200 km/h akceleruje nový McLaren za 7,8 sekundy

  • Svým způsobem nemá mezi produkčními auty konkurenci

Britská malosériová automobilka přivezla na ženevský autosalon novou generaci řady modelů Super Series. Tu reprezentuje McLaren 720S, prozatím vrcholný produkční model této automobilky (pokud nepočítáme McLaren P1). Nový je především celý karbonový monokok, ale třeba také motor a spousta dalších detailů.

Pohonná jednotka je opět přeplňovaný osmiválec, který technicky vychází ze staršího motoru 3,8 l. Nový motor má objem 4,0 l, výkon 529 kW (720 k) v 7500 min-1 a točivý moment 770 Nm v 5500 min-1. Přes 40 % dílů je úplně nových. Stejně jako u ostatních modelů posílá motor svou sílu přes sedmistupňovou dvouspojkovou převodovku na zadní kola.

Doporučujeme: McLaren F1 předvádí akceleraci z nuly na 300 km/h i maximálních 390 km/h

McLaren 720S váží jen 1283 kg (to je suchá hmotnost, pohotovostní podle normy DIN je 1419 kg) a na 100 km/h akceleruje za 2,9 sekundy. Na 200 km/h zrychlí už za 7,8 sekundy a na 300 km/h zrychluje 21,4 sekundy. To už není moc daleko od Veyronu, který potřeboval zhruba 17 sekund. Nejvyšší rychlost je 341 km/h.

McLaren 720S jezdí na 19″ kolech s pneumatikami 245/35 R19 93Y vpředu a 305/30 R20 103Y vzadu. Za těmi se ukrývají vpředu 390mm a vzadu 380mm keramické kotouče. Díky nim zastaví McLaren ze stovky na méně než třiceti metrech, z 200 km/h potřebuje k zastavení jen 117 metrů.

Automobilka také modernizovala palubní systémy, zjednodušila ovládání a tvrdí, že je nový McLaren nejen rychlejší, ale také pohodlnější, použitelnější a jednodušší na ovládání v běžném provozu. Zlepšit se měl i výhled z vozidla a myslelo se rovněž na praktičnost. Oba zavazadlové prostory pojmou dohromady 360 litrů nákladu. Pokud vás tohle všechno láká, připravte si zhruba sedm milionů korun.

Ženeva 2017: McLaren 720S stojí skoro sedm milionů
Ohodnoťte tento článek!
4 (80%) 5 hlas/ů

PŘIDAT KOMENTÁŘ: