Ženeva 2017: Alpine A110 vypadá velmi slibně. Manuál ale nedostane a v ČR se jen tak neobjeví

  • Značka Alpine se definitivně vrátila. V Ženevě byl představen model A110

  • Nové kupé je velmi lehké a má motor uložený před zadní nápravou 

  • Očekávat máme skvělé jízdní vlastnosti

  • Manuální převodovka bohužel chybí 

  • Na některé trhy dorazí Alpine A110 ještě před koncem letošního roku, ten český se dočká později 

Alpine A110 je bezesporu jedno z nejzajímavějších a také nejočekávanějších auto letošního ženevského autosalonu. V dnešní době totiž není obvyklé, aby se automobilky pouštěly do stavby sportovních specialit, tím spíš s motorem uprostřed. Pokud máte o takto malé kupé využívající tuto koncepci zájem, aktuálně jsou na trhu v podstatě jen dvě možnosti — Porsche 718 Cayman a Alfa Romeo 4C. Znovuzrozená značky Alpine by tedy měla časem přidat možnost třetí.

Doporučujeme: Porsche 718 Cayman/Boxster v Černém lese — Čtyřválcová radost

Jak brzy to bude, to se zatím neví. Alpine už přijímá objednávky na Premiere Edition, oficiální vstup na některé trhy je naplánován na konec letošního roku. Ten český ale mezi ně nepatří. Jako první se dočkají například zákazníci v Německu, Polsku, Rakousku, Itálii nebo samozřejmě ve Francii. My si musíme minimálně rok počkat.

aaa_3
Design Alpine A110 odkazuje do minulosti. Motor je umístěný před zadní poháněnou nápravou. Novinka má dva zavazdelníky. Ten vpředu nabídne objem 96 litrů, ten zadní o čtyři litry více

Základem Alpine A110 je hliníková platforma. Ze stejného materiálu je vyrobena také v podstatě celá karoserie. Důvodem není nic jiného než snaha o co nejnižší hmotnost. Ta v případě této novinky začíná na hodnotě 1080 kg. Podvozek využívá dvojité lichoběžníkové zavěšení na obou nápravách, motor je uprostřed a hnaná je náprava zadní. To zní hodně slibně.

Doporučujeme: Ženeva 2017 — Hybridní Mercedes-AMG GT Concept chce bojovat s Panamerou

Pohon má na starost přeplňovaná zážehová osmnáctistovka vyvinutá aliancí Renault-Nissan, která ale byla divizí Renault Sport dále upravena. Jiné je sání, turbodmychadlo, výfuk i celkové nastavení motoru. Maximální výkon dosahuje hodnoty 185 kW (252 k), maximum točivého momentu je 320 Nm. Špatnou zprávou je skutečnost, že se s manuální převodovkou nepočítá. Benzinový čtyřválec spolupracuje se sedmistupňovým dvouspojkovým automatem.

Nízká hmotnost a relativně vysoký výkon slibují zajímavou dynamiku. Akceleraci z nuly na 100 km/h zvládne Alpine A110 za 4,5 s, nejvyšší rychlost je omezena na 250 km/h. Renault se chlubí také výbornou aerodynamikou. Podvozek je kompletně zakrytý a tvar karoserie vytváří dostatečně velký přítlak na to, aby vzadu nemusel být spoiler. Brzdy obstarala společnost Brembo a nechybí ani možnost volby jízdních režimů.

Na finální cenu si musíme ještě počkat, jistou představu nám ale dává ta předběžná z francouzského trhu. Tam by mělo tohle nové kupé stát minimálně 58 500 eur, což je v přepočtu zhruba 1,6 milionu korun.

Ženeva 2017: Alpine A110 vypadá velmi slibně. Manuál ale nedostane a v ČR se jen tak neobjeví
Ohodnoťte tento článek!
5 (100%) 1 hlas/ů

PŘIDAT KOMENTÁŘ: