Yamaha Star Eluder vyjíždí proti nejprodávanějšímu Harleyi

  • Star Eluder je „bagger“ odvozený od cestovního modelu Venture

  • Vedle chybějícího horního kufru je hlavním rozdílem zjednodušená výbava

  • Motor a podvozek včetně geometrie zůstávají stejné

  • Motocykl je určen pro severoamerický trh, do Evropy jen tak nedorazí

Nedlouho po představení luxusního cestovního korábu Star Venture představuje Yamaha odvozený bagger – tedy v podstatě klasický cestovní motocykl bez horního kufru. Technický základ zůstává naprosto totožný, to znamená vidlicový dvouválec o objemu 1854 cm3 s točivým momentem 171 Nm, elektronický plyn s přepínatelnými mapami a bezúdržbový pohon zadního kola řemenem.

Oproti modelu Venture má Star Eluder nižší, nepolohovatelné plexi, méně opulentní sedlo a zjednodušenou komfortní výbavu. Chybí v ní elektronická zpátečka, vyhřívané rukojeti či mlhová světla. Na oplátku ale získáte o něco nižší hmotnost. Zatímco Venture ukáže na váze strašidelných 434 kg, Eluder váží 397kg. Lépe vybavená varianta GT je o něco těžší, ale i ona těsně zůstává pod psychologickou hranicí čtyř metráků. Porovnání dalších technických údajů najdete v tabulce pod článkem.

Chloubou motocyklu je opět infotainment s 7″ LCD obrazovkou, ovládáním na řídítkách a podporou bezdrátového streamování hudby. Bezklíčové odemykání dostanete v ceně, ale navigaci má jen luxusnější model GT.

Na cílovém americkém trhu bude hlavní konkurencí Staru Eluder domácí Harley-Davidson Street Glide, nejprodávanější Harley v USA a zároveň nejprodávanější velký motocykl na trhu. Proto je Street Glide zároveň faktickým standardem třídy, podle kterého se posuzují a proti němuž se vymezují konkurenční „baggery“.

Yamaha Star Eluder se bude v Americe prodávat za 22 499 USD (v přepočtu přibližně 490 tisíc korun). To je o dva a půl tisíce méně než cena výchozího křižníku Star Venture. Model GT s rozšířenou výbavou vyjde na 23 999 dolarů. S prodejem v Evropě se prozatím nepočítá.

Technické údaje Yamaha Star Venture 2018 Yamaha Star Eluder 2018
Motor: vidlicový dvouválec s úhlem rozevření válců 48°m chlazený vzduchem a olejem; rozvod OHV, čtyři ventily na válec vidlicový dvouválec s úhlem rozevření válců 48°m chlazený vzduchem a olejem; rozvod OHV, čtyři ventily na válec
Zdvihový objem válců (cm3): 1854 1854
Vrtání x zdvih (mm): 100 x 118 100 x 118
Kompresní poměr: 9,5:1 9,5:1
Převodovka: šestistupňová; sekundární převod řemenem šestistupňová; sekundární převod řemenem
Podvozek vpředu: teleskopická vidlice 46 mm, zdvih pérování 130 mm teleskopická vidlice 46 mm, zdvih pérování 130 mm
Podvozek vzadu: centrální jednotka s nastavitelným předpětím, zdvih pérování 109 mm centrální jednotka s nastavitelným předpětím, zdvih pérování 109 mm
Pneumatika vpředu: 130/70R18 Bridgestone® Exedra 130/70R18 Bridgestone® Exedra
Pneumatika vzadu: 200/55R16 Bridgestone® Exedra 200/55R16 Bridgestone® Exedra
Délka x šířka x výška (mm): 2700 x 1013 x 1410 2489 x 975 x 1275
Rozvor náprav (mm): 1717 1717
Závlek (mm): 145 145
Úhel hlavy řízení (°): 31 31
Objem palivové nádrže (l): 25 25
Provozní hmotnost (kg): 434 397
Yamaha Star Eluder vyjíždí proti nejprodávanějšímu Harleyi
Ohodnoťte tento článek!
3.67 (73.33%) 6 hlas/ů

PŘIDAT KOMENTÁŘ: