XC40 je typické Volvo v menším balení (první jízdní dojmy)

  • Volvo XC40 na první pohled nezapře příslušnost ke značce

  • Soustava panoramatických kamer má nejkvalitnější obraz, jaký jsme zatím viděli

  • Volvo za vás vyřešilo otázky typu kam dát tablet, telefon, kapesníky…

  • Ceny pro český trh začínají částkou 742 000 Kč

Na první pohled nový nejmenší model XC nezapře, že se jedná o Volvo, typická Thorova kladiva z LED pásků v předních světlech jsou už z dálky rozpoznatelná a zadní část je také nezaměnitelná, ačkoli tu Volvo pojalo nově. Ale unifikovanost není hnaná do extrému, a tak nový model snadno rozpoznáte.

Menší velikost není na škodu, zvláště pokud auto stále nabízí dostatek prostoru uvnitř, ale zároveň lepší manévrovatelnost ve městě. XC40 je plnohodnotné Volvo se vším, co k němu patří. Tedy opravdu kvalitním zpracováním každého detailu, vertikálními prvky v interiéru včetně velkého displeje se skvělým rozlišením, prémiovými materiály a intuitivním ovládáním.

Volvo XC40 jízdní dojmy 00001
Nehledě na vnější rozměry je model XC40 XC40 plnohodnotné Volvo se vším, co ke značce patří

Pro lepší přehled ve městě i v terénu XC40 přináší soustavu panoramatických kamer, které nabízejí zatím asi ten nejkvalitnější obraz, který jsme viděli. Máte tak informace o všem, co se kolem auta děje, a orientace při parkování nebo v terénu se dostává na novou úroveň.

Na příjemný život se myslelo od začátku, takže za vás automobilka vyřešila otázky typu, kam dát tablet, kam telefon, kam krabičku s kapesníky a kam je následně vyhazovat. Vše má své místo přesně tam, kde ho očekáváte. Kvůli tomu však musely dveře opustit klasické velké reproduktory. Je to nezvyklý krok, který vzbuzuje nedůvěru v kvalitu zvukového projevu. Ten je však naprosto bezchybný, v předních dveřích se stále nachází menší reproduktor, navíc v ideální výšce, a pak další v A-sloupku. V palubní desce je vzduchem chlazený subwoofer, což je úplná novinka.

Sedačky nemají nejsilnější boční vedení a bederní opěrka dokáže při špatném nastavení nepříjemně tlačit. To první je však vlastnost, nejedná se o žádný sportovní model, a tak anatomické sedačky nejsou na místě, a to druhé je snadno vyřešitelná záležitost.

Nabídka motorů je ze začátku prodeje omezená na dva, konkrétně na benzinový T5 a naftový D4, oba s pohonem všech kol. V příštím roce dorazí ale i další čtyřválce T3, T4 a D3 a s nimi i možnost poháněné jen jedné nápravy. Výkony budou od 110 kW u nejslabšího dieselu po 182 kW u vrcholné T5. Tu jsme měli možnost vyzkoušet, spolu s naftovou D4. Silný benzin jede skvěle, klikaté horské silničky si auto vyloženě užívalo a my s ním. Nebyl problém nabrat slušnou rychlost, se kterou si pak podvozek a brzdy hravě poradily. V budoucnu dorazí ale i tříválec a hybrid.

Volvo XC40 jízdní dojmy 00015
Stejně jako větší modely používá i XC40 digitální přístrojový panel a vertikálně orientovaný středový displej infotainmentu
Volvo XC40 jízdní dojmy 00016
O bezpečnost se kromě robustní konstrukce starají také aktivní systémy na bázi kamer, ani v tomto ohledu neslevuje XC40 ze standardů značky

Naftový motor má výrazně nižší spotřebu a za jízdy téměř neznatelný chod. Při zastavení s vypnutým audiem ale poznáte, jaké palivo spaluje. Výkonu má stále dostatek, na delší cestování se tak jedná o skvělou volbu.

Volvo XC40: kompletní ceník pro ČR ke stažení

O bezpečnost se stará nejen pasivně pevná konstrukce auta, ale i aktivně moderní systémy kamer. Ty dokáží rozpoznat auta, osoby a velká zvířata. Sami jsme si tak ověřili, že pokud například couváte z parkovacího místa a z boku vyjde chodec, auto vás nejen upozorní, ale v případě potřeby i samo zastaví, aby se nikomu nic nestalo. Při jízdě v městských rychlostech dokáže systém sám zastavit a zabránit tím nehodě, při vyšších rychlostech se pokusí její následky minimalizovat.

Podrobnější informace o novém Volvu XC40 najdete v tiskové zprávě:

Otevřít tiskovou zprávu

Převzato z magazínu Auto Motor a Sport

XC40 je typické Volvo v menším balení (první jízdní dojmy)
Ohodnoťte tento článek!
5 (100%) 3 hlas/ů

PŘIDAT KOMENTÁŘ: