Co vznikne, když spojíte Teslu Model X, Peugeot 1007, Veloster a Grand C-Max? Qoros K-EV

  • Automobilka Qoros ukázala v Šanghaji koncept K-EV

  • Na této studii se podílel Koenigsegg 

  • Dynamické parametry jsou neskutečné. Z nuly na 100 km/h se tohle auto rozjede za 2,6 s

  • Samozřejmě jde o elektromobil 

  • Uspořádání dveří kombinuje pět aut dohromady 

Člověk si řekne, že dveře určitě nejsou ničím zajímavým. Prostě nastoupíte do auta a zavřete, nic víc. Jenže to je omyl. Automobilky už v minulosti představily řadu nejrůznějších koncepcí, z nichž některé byly dost originální. Nejnovějším příspěvkem na toto téma je aktuální koncept značky Qoros. Ten totiž spojil dohromady hned pět různých možností. Počítejte s námi.

Doporučujeme: Motor bez vačkových hřídelí od Koenigseggu míří do výroby. Koncept koupil čínský Qoros

Dveře spolujezdce se mohou otevírat do strany, jako tomu je u drtivé většiny současných aut (1), ale v případě potřeby je můžete odsunout vzad, jak to kdysi měl Peugeot 1007 (2). Na straně spolujezdce jsou ještě zadní dveře. Pokud otevřete ty v první řadě klasicky, můžete odsunout tyto druhé dozadu, jako to má třeba Ford Grand C-Max (3). Qoros K-EV používá nesymetrické dveře. U řidiče jsou pouze jedny, na druhé straně dvoje — jako to měl Hyundai Veloster (4). A konečně jedny velké dveře na straně řidiče se otevírají vzhůru podobně, jako tomu je u Tesly Model X (5). No vidíte, kolik zajímavých dveří se dá použít na jedno auto…

Přestože Qoros K-EV je na pohled dost zvláštní automobil, především na fotkách, kde má všechny dveře otevřené, mělo by jít o velmi zajímavý stroj, při jehož vývoji pomáhala dokonce automobilka Koenigsegg. Základem tohoto konceptu je karbonový monokok postavený kolem prostoru pro cestující (Clever Carbon Cabin). Přirozeně se jedná o elektromobil. Slibované parametry jsou vskutku zajímavé.

Doporučujeme: Borgward míří do Evropy s elektromobilem BXi7. Na jedno nabití ujede až 500 km

Tenhle podivný mix pěti různých koncepcí karoserie totiž disponuje celkovým výkonem 960 kW, baterie mají kapacitu 107 kWh. Dojezd by měl být více než 500 km a protože vůz pracuje s pohonem všech kol, sprint z nuly na 100 km/h je otázkou 2,6 s, tedy pouze o 0,3 s méně ve srovnání s brutálním Challengerem Demon.

Jakkoliv vypadá Qoros K-EV dost nereálně, opak by měl být pravdou. Automobilka totiž ve své tiskové zprávě slibuje uvedení sériové verze v roce 2019.

Co vznikne, když spojíte Teslu Model X, Peugeot 1007, Veloster a Grand C-Max? Qoros K-EV
Ohodnoťte tento článek!
4 (80%) 4 hlas/ů

PŘIDAT KOMENTÁŘ: