Volkswagen a Škoda vytvoří alianci se značkou Tata. Chtějí dobývat indický trh

  • Volkswagen a Škoda budou spolupracovat s indickou značkou Tata

  • Cílem je vytvořit novou řadu modelů výhradně pro indický trh

  • Volkswagen brzy uvede novou budgetovou značku

Indie je s 1,3 mld. obyvatel spolu s Čínou nejlidnatější zemí světa. Zároveň je to poměrně rychle se rozvíjející ekonomika a s tím logicky rostou i požadavky obyvatel. Jedním typickým požadavkem bohatnoucích lidí je vlastní dopravní prostředek, nejlépe automobil. Zatímco Čína začíná v tomto směru pomalu stagnovat, v Indii vidí automobilky nového „tygra“.

Toho se chce samozřejmě chytit i Volkswagen, který se spolu se značkou Škoda dohodl na vytvoření aliance s indickou automobilkou Tata. Ta má působit právě na indickém trhu. Cílem je vytvořit konkurenceschopné portfolio nových modelů, které se budou vyrábět výhradně v Indii. Podrobnosti by měly automobilky zveřejnit zítra v oficiálním tiskovém prohlášení, uvádí britský Autocar.

Doporučujeme: Nejlevnější auto na světě je z Indie. Stojí méně než 50 tisíc korun

Tata doufá, že ji Volkswagen pomůže s vývojem technologií. Značky by mohly sdílet platformy a motory, ale většinu výroby a část vývoje si provede značka Tata sama. Pokud by totiž měla nakupovat „hotové“ díly od VW, bylo by to pro indický trh až příliš drahé. Česká automobilka Škoda má zase v Indii výrobní kapacity, které může pro automobilku Tata uvolnit.

Na čem přesně se automobilky dohodly, je ještě tajné. Prozatím jde jen o oznámení budoucí spolupráce. Volkswagen se nijak netají tím, že připravuje novou budgetovou značku, která má působit právě na rozvojových trzích. Prozatím se v souvistlosti s ní mluvilo o Číně. Situace na indickém trhu by ale mohla být velmi podobná.

Ohodnoťte tento článek!

2 KOMENTÁŘE

    • Problém by byl zřejmě v tom, že ta superlevná indická auta nesplňují evropské předpisy pro provoz na veřejných komunikacích a nemohla by tedy být zde legálně přihlášena k provozu.

PŘIDAT KOMENTÁŘ: