Volkswagen Polo nové generace oficiálně: Větší, modernější a s dvoulitrem pro GTI

  • Nový Volkswagen Polo šesté generace byl oficiálně představen

  • Poprvé v historii měří Polo více než čtyři metry

  • V nabídce najdeme tříválce, čtyřválec 1.5 TSI Evo, dva diesely a motor 1.0 TGI na zemní plyn

  • Vrcholné GTI skutečně dostalo dvoulitr

  • Premiéra proběhne ve Frankfurtu, prodávat se Polo začne ještě letos

Jak Volkswagen slíbil, tak učinil. Polo v pořadí už šesté generace má po oficiální premiéře. Jde o velmi moderní malý hatchback, který oproti svému předchůdci výrazně narostl. První zájemci si budou moci vůz pořídit ještě letos.

Nové Polo je z mnoha úhlů pohledu zajímavý malý automobil, neplatí to ale o designu. Přesně jak je u Volkswagenu zvykem, žádná revoluce se nekoná, takže nová generace opravdu vypadá jako facelift generace předchozí. Pod karoserií s notoricky známými tvary je ale všechno úplně jinak.

Doporučujeme: Malá naftová auta koncernu Volkswagen zmizí do pěti let. Polo bude poslední

Polo dostalo platformu MQB A0, stejně jako Seat Ibiza, a výrazně narostlo. Na délku měří 4053 mm. Ještě nikdy se v historii nestalo, že by Polo přesahovalo čtyři metry. Fakticky se tak tento model dostává tam, kde byl dříve Golf. Na šířku byste naměřili 1751 mm a na výšku 1446 mm. Ve srovnání s předchůdcem je novinka delší o osm centimetrů, širší o sedm centimetrů a zároveň nepatrně nižší (- 7 mm). Rozvor náprav má teď hodnotu 2564 mm a je tudíž delší o dost výrazných 94 mm.

Z větších rozměrů budou logicky profitovat cestující, větší je rovněž prostor pro zavazadla. Ten mezigeneračně narostl o čtvrtinu, takže nově nabízí standardní objem 351 litrů. V interiéru zaujme také Active Info Displej. Jedná se o věc známou z jiných koncernových modelů, Polo ovšem dostalo jako vůbec první novou generaci. Multimediální systémy pak nabídnou dotykový displej o velikosti 6,5 až 8 palců.

Doporučujeme: Test Seat Ateca 1.4 TSI 4Drive — X=Volkswagen Tiguan/Seat Leon

Nabídka motorizací je opravdu pestrá. Vše začíná u litrového tříválce MPI ve verzích o výkonu 48 a 55 kW (65 a 75 k). Silnější variantou je přeplňovaný tříválec 1.0 TSI (70 a 85 kW/95 a 115 k), vrcholem standardního provedení pak bude čtyřválec 1.5 TSI Evo (110 kW/150 k). Vůbec nejrychlejší variantou je ovšem GTI, které prošlo upsizingem. V nové generaci používá přeplňovaný dvoulitr a výkon 147 kW (200 k).

Paleta dieselů je ‚ podstatně chudší. Zvolit můžete pouze motor 1.6 TDI, přičemž jsou k dispozici verze o výkonu 59 nebo 70 kW (80 a 95 k). Zájemci o nízké provozní náklady ovšem mohou sáhnout po jednotce 1.0 TGI (66 kW/90 k) spalující zemní plyn.

Doporučujeme: Volkswagen se inspiroval Broukem v edici Special Bug. Výsledkem je special up!

Dieselové čtyřválce, tříválec TGI, slabší 1.0 TSI a zážehové tříválce 1.0 MPI mají standardně pětistupňový manuál, ostatní motory spolupracují se šestistupňovou převodovkou. Alternativou je sedmistupňové DSG dostupné ke všem s výjimkou základního dieselu, atmosférických tříválců a TGI. Zajímavá bude také nabídka asistenčních systémů. Zjednodušeně řečeno, Polo nabídne v podstatě to samé co Golf, a to včetně hlídání mrtvých úhlů, přednárazového systému nebo diodových světel.

V nabídce najdeme čtrnáct odstínů barvy karoserie a pět výbav (Trendline, Comfortline, Highline, Beats a GTI). Volkswagen zároveň slibuje zajímavé ceny, kdy bude základní provedení stát na německém trhu 12 957 eur (340 tisíc korun). Do prodeje se nové Polo mělo dostat ještě letos.

Volkswagen Polo nové generace oficiálně: Větší, modernější a s dvoulitrem pro GTI
Ohodnoťte tento článek!
5 (100%) 3 hlas/ů

PŘIDAT KOMENTÁŘ: