Volkswagen otevřel klimatický větrný tunel. Umí simulovat tropy i zimu

  • Nový větrný tunel pomůže Volkswagenu ladit aerodynamiku

  • Za dvacet minut nasbírá data, která by simulátor generoval několik dní

  • Umí navodit různé klimatické podmínky od tropů po Arktidu

  • Volkswagen si slibuje rychlejší vývoj modelů

Volkswagen investoval zhruba 100 milionů eur do stavby nejmodernějšího aerodynamického tunelu, který může mít vývoj k dispozici. Celý komplex o rozloze 8800 m2 se jmenuje Wind Tunnel Efficiency Center a najdeme ho v domovském Wolfsburgu. Podle automobilky může za 20 minut získat data, která by počítačový simulátor generoval několik dní.

Zajímavostí větrného aerodynamického tunelu je, že umí v rychlostech až do 250 km/h simulovat různé klimatické podmínky a teploty od -30°C do +60°C. Lze nastavit vlhkost až na 95 % a dokonce lze simulovat i sněžení. Obrovský větrák o průměru osmi metrů však při rychlosti 160 km/h vydává hluk jen 65 dB, což podle automobilky odpovídá hluku puštěné televize.

Doporučujeme: Test Volkswagen Arteon 2.0 bi-TDI 4Motion DSG: Superb CC

Cílem je urychlit vývoj modelů a pomoci redukovat aerodynamický odpor, což se má projevit hlavně na nižší spotřebě a emisích, případně větším dojezdu elektromobilů. Vedlejším bonusem je pak nižší úroveň hluku v kabině, což zase dovolí použít měně hlukové izolace, to sníží hmotnost, a opět prospěje spotřebě paliva a emisím.

Volkswagen ale může v tunelu testovat i takové drobnosti jako funkce stěračů a optimalizovat třeba design ráfků kol. Počítače samozřejmě umí měřit i míru aerodynamického vztlaku či přítlaku. Prakticky ihned po otevření nového tunelu začal komplex naplno pracovat.

Volkswagen otevřel klimatický větrný tunel. Umí simulovat tropy i zimu
Ohodnoťte tento článek!
3 (60%) 1 hlas/ů

PŘIDAT KOMENTÁŘ: