Volkswagen Amarok se změnil. Má jen šestiválec 3.0 TDI a chce nahradit SUV

  • Volkswagen Amarok už koupíte jen s motorem 3.0 TDI a prodlouženou kabinou

  • Motor se vyrábí ve variantách s výkonem 120, 150 a 165 kW

  • Všechny verze Amaroku mají kožený paket, klimatizaci nebo tempomat

  • K mání je mimo jiné speciální edice Aventura se sportovním stylingem

  • Ceny Volkswagenu Amarok V6 TDI začínají na 805 925 Kč

Volkswagen oficiálně uvedl na český trh modernizovanou variantu „užitkového“ pick-upu Amarok. Proč ty uvozovky? Protože Volkswagen výrazně posunul zacílení Amaroku. Robustní užitkový základ se žebřinovým rámem zůstává. Model se ale bude dodávat na český trh výhradně ve velmi vysoké specifikaci kabiny, pohonu i motorizace. Jinak než s motorem 3.0 TDI V6 už nový Volkswagen Amarok nepořídíte.

Volkswagen Amarok V6 -5
Amarok má prémiové ambice. Energetiky, lesníky a těžaře přenechává jiným pick-upům. Holé pracovní verze se na český trh vůbec dodávat nemají

Automobilka doufá, že s modernizovaným Amarokem osloví zejména dobře situované zákazníky, kteří hledají pracovitější a „drsnější“ alternativu ke všudypřítomným SUV. Všechny varianty nabízené v aktuálním českém ceníku proto mají:

  • prodlouženou čtyřdveřovou kabinu DoubleCab
  • samočinnou 8stupňovou převodovku ZF
  • pohon všech kol 4Motion
  • motor 3.0 TDI V6

Stejné uvažování stojí také za připravovaným prémiovým pick-upem Mercedes-Benz třídy X. Jeho koncept jsme si byli nedávno prohlédnout ve Stockholmu:

8 skutečností, které nám o Mercedesu-Benz třídy X prozradily nové koncepty

Vybírat můžete ze tří stupňů výbavy (Comfortline, Highline, limitovaná série Aventura se sportovním stylingem) a dvou specifikací motoru. Ten vychází z jednotky Audi, představené v roce 2014. Má turbodmychadlo s proměnnou geometrií a také systém SCR se vstřikováním močoviny. Díky němu plní Euro 6. Technické údaje najdete v tabulce:

Motorizace 3.0 V6 TDI 150 kW 3.0 V6 TDI 165 kW
Nejvyšší výkon (kW/k v min-1) 150/204 v 3000-4500 165/224 v 3000-4500
Nejvyšší točivý moment (Nm v min-1) 500 v 1250-2750 550 v 1400-2750
Spotřeba paliva město/mimo město/kombinovaná (l/100 km) 8,6/7,3/7,8 8,6/7,3/7,8
Akcelerace 0-100 km/h (s) 9,1 8,0
Nejvyšší rychlost (km/h) 184 193

Volkswagen ale vyrábí Amarok také s motorem 120 kW/450 Nm. Ten je kombinován s pohonem zadních kol a šestistupňovou manuální převodovkou, za čtyřkolku lze ale připlatit. V případě manuálu dostanete přiřaditelný pohon přední nápravy, zatímco verze s automatem mají stálý pohon všech kol s mezinápravovým diferenciálem Torsen. K motorizacím 120 kW a 150 kW lze přiobjednat redukční převodovku. V nabídce je i mechanická uzávěrka zadního diferenciálu.

Volkswagen Amarok V6 -12
Výkonnější varianta 165 kW se rozjede z klidu na 100 km/h za osm sekund
Volkswagen Amarok V6 -9
Na silnici Amarok však překvapuje ani ne tak dynamikou jako komfortem odpružení

Prémiové ambice Amaroku potvrzuje i pojetí interiéru a jeho výbava. Všechny verze mají kožený paket, klimatizaci nebo tempomat. Highline nabízí i bixenonové světlomety a zájemci o variantu Aventura dostanou i sedadla ErgoComfort certifikovaná německými lékaři. Lze si je přiobjednat i k výbavám Comfortline a Highline, ale udělá to málokdo. Stojí totiž drastických 70 982 Kč bez daně.

Model Cena (Kč bez DPH) Cena (Kč včetně DPH)
3.0 TDI 150 kW Comfortline 809 925 980 009
3.0 TDI 150 kW Highline 932 238 1 128 008
3.0 TDI 165 kW Highline 956 715 1 157 625
3.0 TDI 165 kW Aventura 1 152 058 1 393 990

Z krátkého svezení na tiskové prezentaci nedaleko Dobříše nehodláme vyvozovat dalekosáhlé závěry. Dvě věci ale byly zřejmé okamžitě.

Zaprvé: V6 TDI je silný motor, ale dynamiku a zejména kultivovanost stejně motorizovaného Audi opravdu nečekejte. Charakteristického řehtání velkého dieselu se při plné akceleraci nezbavíte. Zadruhé: Amarok je téměř jistě nejkomfortnější ze všech pick-upů. Třeba o Rangeru (který lze mimochodem objednat s pětiválcem 3,2 l) se říká, že jezdí skoro jako osobní auto, ale na civilizované chování Amaroku při přejezdu nerovností nemá. Přitom jsme pochopitelně jezdili s nezatíženými vozy, u nichž je efekt odskakování a otřesů na nerovnostech nejvýraznější. Volkswagen Amarok ale jezdil dobře už předtím a s modernizací přišlo i optimalizované naladění, které jeho jízdní vlastnosti ještě víc zcivilizovalo.

Volkswagen Amarok V6 – oficiální foto 27
Palubní deska dostala nové, výrazně hranatější tvary. Nový infotainment podporuje Apple CarPlay i Android Auto. Verze Aventura má ergonomická přední sedadla ErgoComfort s elektrickým seřizováním

Může Volkswagen Amarok opravdu nahradit SUV? V jistých případech ano. Ovladatelností ani komfortem sice nedosahuje úrovně moderních SUV, tvrdit něco takového by bylo silně přehnané. Zároveň ale platí, že jedno i druhé jsou na dostatečně vysoké úrovni, abyste to při běžném používání nepociťovali jako příliš velký kompromis. To už vás budou limitovat spíš úctyhodné rozměry auta. Při délce 5,25 m a šířce 2,23 m je Amarok V6 TDI ještě o kus větší než třeba takové Audi Q7.

Další podrobnosti o novém Volkwagenu Amarok najdete v obsáhlé tiskové zprávě:

Otevřít tiskovou zprávu

Ohodnoťte tento článek!

PŘIDAT KOMENTÁŘ: