TZ: Vision Mercedes-Maybach 6 – vrcholný luxus

Každým rokem v srpnu se v kalifornském městě Pebble Beach scházejí fanoušci „oldtimerů“ z celého světa na zcela nevšední soutěži krásy. Vrcholné setkání nejušlechtilejších klasických automobilů bylo také ideálním místem pro premiéru exkluzivní studie Vision Mercedes-Maybach 6, představující senzační luxusní kupé. Vůz s uspořádáním interiéru 2+2 je připomínkou slavné éry aerodynamických kupé a sebevědomě přenáší tuto tradici do budoucnosti. Kupé přináší novou interpretaci klasických a emocionálních stylistických prvků v extrémní podobě, v souladu s designérskou filozofií Mercedesu, založenou na smyslné čistotě tvarů.

Téměř šest metrů dlouhá studie Vision Mercedes-Maybach 6 je koncipována jako elektromobil. Výkon poháněcího ústrojí dosahuje 550 kW (750 k). Ploché akumulátory v podlaze umožňují dojezd více než 500 kilometrů v kombinovaném režimu EU (více než 200 mil podle EPA).

Velké kupé oslavilo svou premiéru na akci Monterey Car Week, která se konala ve dnech 16. až 21. srpna 2016 na poloostrově Monterey. Jejím vyvrcholením byla 21. srpna soutěž Pebble Beach Concours D’Elégance.

Vision Mercedes-Maybach 6 ztělesňuje vrcholný luxus svým smyslně emocionálním designem („hot“) a inteligentními detaily („cool“). Klasicky estetické proporce studie – extrémně dlouhá kapota motoru, nízká linie střechy a dozadu posunutý interiér – připomínají aerodynamická kupé z dřívějších dob. Zároveň se nejedná o retro design, nýbrž o novou interpretaci klasických estetických principů.

Tento design v sobě současně zahrnuje nečekané nové prvky v moderním, technickém a minimalizovaném stylu. Příkladem je aerodynamicky inteligentní základní tvar. I bez pomocných prostředků, jako jsou spoilery, se proudění vzduchu dlouho drží tělesa karoserie a odděluje se od něj až na samém zakončení zádě.

Překvapující je rovněž technický charakter úzkých světlometů, částečně transparentních kol a zadního okna rozděleného na dvě části.

„Naše okouzlující kupé Vision Mercedes-Maybach 6 je ztělesněním vrcholného moderního luxusu. Je ‚hot & cool‘,“ říká Gorden Wagener, šéfdesignér společnosti Daimler AG. „Inteligentní krásou a minimalizovaným, technickým vzhledem totiž dokonale ztělesňuje filozofii našeho designu, vycházející ze smyslné čistoty tvarů, i naše ambice v oblasti aerodynamické účinnosti.“

Nová interpretace klasických estetických principů: vnější design

Přehledně uspořádané plochy a organicky tvarované blatníky kontrastují s precizní, dlouhou hranou. Tato ostře vedená charakterová linie definuje na každé straně horní část tělesa karoserie a prostupuje od masky chladiče celou délkou vozidla až k zádi. Sportovně klenuté základní těleso karoserie je pod touto linií definováno svalnatými plochami, které se táhnou v celé délce boků. Napětí vytváří také kombinace červeného laku „Maybach Red“ a chromovaných lišt, umístěných nahoře na prolisu blatníku i uprostřed na kapotě motoru a na víku zavazadlového prostoru.

Příď zdůrazňuje nová interpretace masky chladiče značky Mercedes-Maybach
s jemnými svislými příčkami. Maska chladiče byla inspirována oblekem s jemnými proužky. Maska chladiče se vizuálně opírá o dvě aerodynamicky tvarované plochy pro vedení vzduchu na levém a pravém okraji nárazníku.

Nápadná 24“ kola vznikla dalším vývojem aerodynamických kol studie Concept IAA (Intelligent Aerodynamic Automobile). Transparentní kryt v barvě karoserie ponechává volný pohled na hliníkové paprsky, umístěné za ním.

Dalším skvostem jsou křídlové dveře, které byly převedeny, jako designérský prvek, který je pro Mercedesy typický, do moderní podoby. Tyto nevšední dveře navíc umocňují sportovních charakter profilu karoserie, podpořený inovativně tvarovanými hliníkovými lištami. Vnější zpětná zrcátka nahrazují kamery, umístěné na koncích křidélkovitých držáků.

Studie Vision Mercedes-Maybach 6 připomíná tvarem své zádě luxusní jachtu. Do vnějších hran protažené, zaoblené zádě jsou integrovány úzké zadní svítilny, které vůz vizuálně rozšiřují. Nad nimi jsou umístěna obě extrémně nízká zadní okna („split window“). Dalšími výraznými prvky na zádi jsou difuzor v hliníkovém rámečku a ventilační otvory za podběhy kol.

Luxusní salonek s novými materiály: vnitřní design

Interiér studie Vision Mercedes-Maybach 6 je syntézou inteligence a emocí, která spojuje tradiční hodnoty značky Mercedes-Benz s novými zážitky ze světa high- tech.

Přístrojová deska zasahuje jako lehké „křídlo“ přes výplně dveří do sedadel a vytváří tak po celém obvodu interiéru dojem luxusního salonku. Nevšední finesou je nová povrchová úprava „Inside-Out“. Plocha sedadel tvoří horizontálu, která přechází do vertikály dveří a nakonec ústí do spodní části ramen přístrojové desky.

Kromě ladných tvarů vytváří luxusní zážitek na nejvyšší úrovni rovněž materiálová kompozice. Atmosféru luxusu umocňují autentické materiály a barvy, například odstín zlatá Rosé. Velmi kvalitní čalounění interiéru kůží vytváří úžasný barevný svět, který dokonale doplňuje digitální inovace. Sedací plochy jsou ztvárněny

v klubovkovém stylu „chesterfield“. Tradiční ozdobné obložení ze dřeva ve dveřích a na přístrojové desce ustoupilo digitálním ovládacím a zobrazovacím plochám. Protipól digitálního světa displejů vytváří dřevo jilmu polního, které vytváří v oblasti podlahy vzhled připomínající luxusní jachtu. Jilm polní je nejsvětlejší dřevo s otevřenými póry, na jehož uplatnění v sériové výrobě Mercedes-Benz aktuálně pracuje.

V předním zavazadlovém prostoru studie Vision Mercedes-Maybach 6 se nachází dvoudílná sada kufrů, vyrobená exkluzivně pro toto vozidlo. Také zde se designéři drželi smyslné čistoty tvarů, která tvoří základ filozofie designu značky Mercedes- Benz. Kromě toho je v interiéru vyhrazeno dostatek prostoru i pro další příslušenství, jako jsou například piknikové potřeby nebo osobní předměty.

Ponoření do budoucnosti: fúze analogových a digitálních zážitků

Jízda automobilem je od jeho vynalezení před 130 lety značkou Mercedes-Benz zdrojem radosti a příjemných zážitků. S postupující digitalizací vzniká zároveň potřeba analogových řešení s trvalou hodnotou, která jsou v designu tohoto koncepčního vozu zdůrazněna jak částečně, tak i v přehnané míře. U studie Vision Mercedes-Maybach 6 je to patrné především na „hyperanalogových“ přístrojích, v nichž se ručičky pohybují přes kruhový displej krystalového vzhledu.

Klasické kruhové přístroje jsou prezentovány na hlubokých displejích a tvoří spojnici s jedinečnou historií značky Mercedes-Benz. S nimi kontrastují digitální zobrazovací prvky, umístěné ve skleněném ozdobném obložení po obvodu interiéru.

Digitální pás může zobrazovat například informace o sedadle. V přední části plochy jsou navíc zobrazovány mapové podklady. Obsahy menu jsou prodlouženy prostřednictvím digitální linie, která sahá po stranách až k cestujícím, kteří si mohou ergonomicky nastavit její obsahy prostřednictvím dotykového ovládání.

Čelní okno slouží současně jako transparentní displej. V celé jeho šířce jsou zobrazovány důležité provozní údaje a geografické informace. Vnější svět je tak doplňován informacemi z rozšířené reality, které mohou být cestujícími ovládány a přizpůsobovány prostřednictvím gest.

Výjimečným prvkem je luxusní čalounění kůží metodou Capitonné. Tato tradiční metoda je zde propojena s budoucí technologií, když v kůži obvykle ukryté „knoflíky“ jsou v čalouněných plochách nahrazeny minimalistickými zobrazovacími plochami s integrovanými senzory lidského těla („Body Sensor Displays“). Tyto senzory snímají údaje o cestujících a sledují například jejich životní funkce. Na základě toho lze aktivovat například komfortní funkce, jakými jsou klimatizace sedadel, nebo masáž, popřípadě přizpůsobit tvar sedadla tělu sedící osoby. Senzory uložené v čalounění snímají navíc dopadající světlo, barvu oblečení a teplotu okolí. Pomocí těchto informací lze v interiéru vytvořit nové prostředí s nevšední světelnou atmosférou, která oslovuje lidské emoce.

Vrcholný luxus, ztělesněný tímto koncepčním vozem, je umocněn možností zapnout digitálně-autonomní režim. Dalším vrcholem je „vznášející se“, průhledný středový tunel, na němž mohou cestující sledovat toky elektrické energie v poháněcím ústrojí.

Jízda bez emisí: elektrický pohon s výkonem 550 kW (750 k)

Boční prahy, které jsou osvětleny světelnými pruhy LED, dávají vizuálně najevo, že studie Vision Mercedes-Maybach 6 je koncipována jako elektromobil. Díky čtyřem kompaktním synchronním elektromotorům s permanentním magnetem disponuje pohonem všech kol. Výkon poháněcího ústrojí činí 550 kW (750 k). Nízká sada akumulátorů v podlaze má využitelnou kapacitu cca 80 kWh, což kromě sportovních jízdních výkonů (zrychlení z 0 na 100 km/h za necelé čtyři sekundy, nejvyšší rychlost elektronicky omezená na 250 km/h) umožňuje dojezd v kombinovaném režimu EU více než 500 kilometrů (více než 200 mil podle americké normy EPA).

Vize: nabití pro dalších 100 kilometrů jízdy za pouhých pět minut

Vizionářská je také funkce rychlého nabíjení. Systém nabíjení stejnosměrným proudem na základě standardu CCS umožňuje nabíjecí výkony až 350 kW. Za pouhých pět minut tak lze doplnit dostatečné množství elektrické energie pro ujetí vzdálenosti přibližně 100 kilometrů.

Akumulátory lze nabíjet s použitím kabelu na veřejných nabíjecích stanicích či
z běžných domácích zásuvek, nebo ještě pohodlněji indukční metodou, při níž je elektrická energie přenášena bezdotykově prostřednictvím elektromagnetického pole.

S momentem překvapení: vizionářské studie s dlouhodobou perspektivou

Studie Vision Mercedes-Maybach 6 s velkorysými vnějšími rozměry (délka/šířka/výška: 5700/2100/1328 milimetrů) je prvním luxusním kupé v řadě vizionářských stylistických studií Mercedes-Benz, mezi něž patří Vision EnerG-Force (Los Angeles, listopad 2012), AMG Vision Gran Turismo (Sunnyvale, 2013) a Vision Tokyo (Tokio 2015). Díky celosvětové síti designérských ateliérů Mercedes-Benz, zachycují tyto studie rovněž lokální trendy v oblastech designu, kultury a mobility a začleňují je do nových konceptů mobility. Zároveň jsou tyto studie i pohledem do vzdálenější budoucnosti.

Mercedes-Maybach: splynutí dokonalosti s exkluzivitou

Mercedes-Maybach symbolizuje nejvyšší exkluzivitu a individualitu. Cílovou skupinou jsou proto zákazníci orientovaní na společenské postavení. Mezi aktuální vozidla patří například v únoru 2015 uvedené modely Mercedes-Maybach S 500 a S 600, v nichž splývá dokonalost modelu Mercedes-Benz třídy S s exkluzivitou značky Maybach. Pancéřovaná verze Mercedes-Maybach S 600 Guard je prvním osobním vozem na světě, který splňuje nejvyšší třídu balistické ochrany VR10 pro civilní vozidla.

Nejnovějším modelem je začátkem roku 2016 uvedený Mercedes-Maybach S 600 Pullman s uspořádáním sedadel proti sobě, který přebírá roli absolutně vrcholného modelu.

Tisková zpráva

Ohodnoťte tento článek!

PŘIDAT KOMENTÁŘ: