TZ: Peugeot na pařížském autosalonu 2016

Peugeot, za kterým stojí úspěch modelů uvedených na trh v prvních šesti měsících roku, vstupuje do druhého pololetí s důvěrou:

  • Pokračující úspěch vozu Peugeot 308, bestselleru značky, který se drží mezi třemi nejlepšími v segmentu C v Evropě a je hlavním faktorem přesunu značky směrem k luxusnějším kategoriím vozů (20 % vozů se prodává ve verzích GT Line[1], GT a GTi by Peugeot Sport);

Úspěch modelu Peugeot 208, který prošel v loňském roce faceliftem a jeho prodej na evropských trzích vzrostl o 15 %;

  • Technologické a environmentální prvenství v Evropě: 1) první místo mezi nespecializovanými automobilkami z hlediska emisí CO2 – s průměrem 101,6 g CO2/km, s 34 verzemi osobních vozů a 7 verzemi užitkových vozů se zařazením „Best in Class“ z hlediska CO2; 2) titul Engine of the Year udělený již druhý rok po sobě turbo verzi tříválcového benzínového motoru PureTech.

Peugeot letos v Paříži představuje ve světové premiéře tři vozy, které jsou součástí jeho velké SUV ofenzívy: kromě velmi očekávaných nových vozů Peugeot 3008 a Peugeot 5008 se veřejnost bude moci poprvé seznámit s vozem Peugeot 3008 DKR, který se s týmem Peugeot Sport zúčastní Rally Dakar 2017.

Stánek Peugeot v Paříži: SUV a umocněné zážitky

Stánek Peugeot získal letos v Paříži novou architekturu a design v měděno-černém odstínu. Na návštěvníky stánku Peugeot čeká na více než 3 600 m² mnoho zajímavého:

  • Tři vozy představené ve světové premiéře: Nový Peugeot 3008, Nový Peugeot 5008 a Peugeot 3008 DKR,
  • Sektor Peugeot Sport představující sériové vozy 308 GTi by Peugeot Sport a 208 GTi by Peugeot Sport a dále závodní vozy Peugeot 3008 DKR a Peugeot 208 WRX,
  • Modelová řada SUV Peugeot s novými vozy Peugeot 2008, 3008 a 5008,
  • Sektor Technologie představující nabídku výkonných motorů PureTech a BlueHDi, převodovku EAT6, koncepční vůz Peugeot 308 R HYbrid a jeho pohon o výkonu 500 k,
  • Koncepční vůz Peugeot Fractal, městské elektrokupé s vizí kabiny Peugeot i-Cocpkit® včetně prostorového rozložení zvuku,
  • Řada GT Line[2] prostupující širokou nabídku od vozu Peugeot 108 po Peugeot 508 a představující elegantní sportovní verzi jednotlivých modelů,
  • Řada Roland Garros[3] s vozy Peugeot 108 TOP ! a 208 Roland Garros,
  • Řada Business s novým modelem Peugeot Traveller a Peugeot 508 Business,
  • Globální nabídka mobility Electric Box, kterou tvoří vůz Peugeot iOn a jízdní kolo s elektropohonem, přičemž tuto nabídka obohatil Peugeot Partner;
  • Nabídka mobility na 2 či 3 kolech: skútry Peugeot Django a Metropolis, jízdní kola a koloběžka s elektropohonem Peugeot e-Kick.

Stánek rovněž nabízí možnost ponořit se do světa nového Peugeotu 3008 v rámci zážitkové zóny, v níž na zákazníky čeká:

  • Nová generace systému místa řidiče Peugeot i-Cockpit®;
  • Helma virtuální reality pro totální ponoření do nové kabiny Peugeot i-Cockpit®, s možností seznámit se s podpůrnými prvky řízení, jako je adaptivní tempomat s funkcí Stop (u automatické převodovky EAT6) a systém Hill Assist Descent Control (HADS – kontrola jízdy ze svahu);
  • Dva odpočinkové sektory Boost and Relax s otočnými masážními křesly, stojanem s osvěžovači vzduchu a s možností vyzkoušet si vůně Aérodrive a Harmonie Wood;
  • Zvukový hi-fi systém FOCAL®, který se vozu NOVÝ PEUGEOT 3008 objevuje ve světové premiéře.

Návštěvníci se mohou také těšit na salonek, kde se mohou seznámit se všemi službami MYPEUGEOT.

Nový Peugeot 2008, 3008 a 5008: ofenzíva SUV

Pro letošní rok je pro Peugeot klíčová celosvětová ofenzíva v segmentu SUV, v jejímž rámci přijde na trh celkem pět nových SUV značky. V prvním pololetí to byl nový Peugeot 2008 v Evropě a výrazně přepracovaný Peugeot 3008 v Číně, dále značka představila před necelým měsícem v Číně Peugeot 4008 a nyní představuje ve světové premiéře v Paříži dvě nová SUV: Peugeot 3008 a 5008.

Nový Peugeot 2008, kompaktní SUV značky

Nový Peugeot 2008 si zákazníci oblíbili ihned od počátku pro jeho eleganci a dynamické vlastnosti. V roce 2016 získal nový výrazný a přitažlivý design SUV. Nová verze GT Line nabízí sportovní a elegantní styl. Kabina Peugeot i-Cockpit® přináší nové pocity a nabízí intuitivnost, mrštnost a bezpečnost.

Nový Peugeot 2008 nabízí dynamické jízdní vlastnosti na úrovni reference segmentu. Je vybaven systémem Grip Control, který mu umožňuje mnohostranné použití na všech typech terénu. Peugeot 2008 je vybaven systémem Mirror Screen, který funguje na bázi technologie MirrorLinkTM a Apple Carplay®, zpětnou parkovací kamerou a systémy Active City Brake a Park Assist, které jsou v tomto segmentu vzácné. Vůz je opatřen motory Euro6 PureTech a BlueHDi. Čtyři z nich jsou ve svém segmentu „Best in Class“.

Nový Peugeot 2008 se vyrábí v Mulhouse a získal označení Origine France Garantie (Záruka francouzského původu). V Evropě se ve svém segmentu z hlediska prodejnosti umístil na druhém místě a mezi vozy svého segmentu s benzínovými motory se drží na první příčce.

Nový Peugeot 3008: když Peugeot mění segment SUV C

Tato velmi očekávaná novinka rozšiřuje trh SUV v segmentu C, tedy v kategorii, která zažívá po celém světě ohromný rozmach. Vůz je určen pro náročnou klientelu, která se chce odlišit a objevit nové zážitky z jízdy. Nové SUV Peugeot 3008 se hodlá již od počátku prosadit jako důležitý zástupce segmentu. K tomu mu má napomoci velkolepý Peugeot i‑Cockpit® nejnovější generace, mimořádně zdařilý design, optimalizovaná účinnost celé architektury vozu či high‑tech výbava zvyšující komfort a bezpečnost. Vůz opatřený širokou paletou úsporných a výkonných motorů představuje diverzifikovanou nabídku včetně dynamických verzí GT a GT Line[4].  Jde o prvního zástupce nové řady SUV značky Peugeot, jejímž bude celosvětovým symbolem. Nové SUV Peugeot 3008 se bude vyrábět v Sochaux a získalo označení „Origine France Garantie“ (Záruka francouzského původu). Prodej bude zahájen brzy po pařížském autosalonu.

Nový Peugeot 5008: SUV vstupující do nové dimenze

Jméno zůstalo, ale vše ostatní se změnilo. Nový Peugeot 5008 se chystá dobýt nové území velkých sedmimístných SUV segmentu C. Na tento slibný trh přichází s pádnými argumenty. Nové SUV Peugeot 5008 je vybaveno neobyčejným uspořádáním interiéru Peugeot i‑Cockpit® a platformou Efficient Modular Platform EMP2, ale nabízí i celou řadu high‑tech prvků výbavy. Jeho dynamický a elegantní design v  sobě skrývá příkladnou funkčnost: se sedmi samostatnými sedadly je nový Peugeot 5008 prvním SUV s modularitou na úrovni nejlepších vozů segmentu MPV. Sedadla ve druhé řadě jsou samostatná a identická. Lze je polohovat a sklápět. Sedadla ve třetí řadě lze sklopit a především snadno vyjmout, takže zavazadlový prostor poté nabídne rekordní objem 780 dm3 (dle metody VDA 210). Nové SUV Peugeot 5008 se bude vyrábět v Rennes a veřejnosti se představí v Paříži. Jeho prodej po celém světě bude zahájen na jaře 2017.

Peugeot i-Cockpit®: nová generace místa řidiče

Inženýři značky Peugeot se ve snaze co nejvíce zpříjemnit řízení zaměřili na koncepci místa řidiče s  cílem dosáhnout dokonalého jízdního zážitku. Tato snaha vedla ke vzniku inovativního a elegantního místa řidiče: Peugeot i-Cockpit®. Tvoří jej několik základních prvků, díky nimž je systém snadno rozeznatelný a je velmi atraktivní.

Poslední generace systému Peugeot i-Cockpit®, kterou nabízí nové modely 3008 a 5008, využívá veškeré technologické novinky zvyšující komfort a bezpečnost. Více než kdy jindy působí na všechny smysly:

  • Volant je ještě kompaktnější. Má nový tvar se dvěma ploškami, takže se lépe drží. Řidič má lepší výhled a větší prostor pro nohy.
  • Vyvýšená přístrojová deska v sobě ukrývá digitální panel futuristického vzhledu s vysokým rozlišením 12,3’’. Zcela na míru nastavitelný sdružený přístroj zobrazuje všechno, co si řidič přeje, přímo v jeho zorném poli, takže není nutné spouštět oči ze silnice. Vzhled každé konfigurace pozvedávají animace a moderní a technologické přechody.
  • Velký dotykový 8“ displej, na němž jsou intuitivně rozmístěny všechny ovladače systémů zlepšující komfort, umožňuje přirozené ovládání všech zařízení ve voze. Je umístěný uprostřed palubní desky a používá kapacitní technologii pro větší praktičnost a rychlejší odezvu.
  • Vše doplňuje středová konzola propracovaného designu, do níž jsou zabudovány velmi elegantní chromované přepínače. Jejich jemný a kovový povrch je velmi příjemný a vyzařuje z nich vysoká kvalita provedení.

Pomocí ovladače se spustí systém, který působí na několik smyslů:

  • zrak: změnou nastavení intenzity osvětlení a jeho barvy pro změnu atmosféry v kabině,
  • sluch: parametry nastavení hudby;
  • hmat: programy vícebodových masáží v sedadlech,
  • čich: rozprašovač vůní.

Posádka má k dispozici dva režimy: „Boost“ určený pro dynamické řízení a „Relax“ pro uklidňující jízdu. Oba režimy lze nastavit na míru. Režimy povyšují radost řidiče a posádky na novou úroveň, takže zážitek z řízení je skutečně jedinečný.

Nový Peugeot 3008 DKR zaútočí na Dakaru 2017

Peugeot vstoupí do sezóny 2017 posilněn vítězstvím v lednu v Dakaru (Jižní Amerika) a v létě v Silk Way Rally (Rusko, Kazachstán a Čína).

Pro Dakar 2017, ročník, který se již dnes jeví jako velmi dobře zastoupený, budou mít všechny čtyři posádky týmu Peugeot Total – ve stejném složení jako letos – k dispozici nový výkonný závodní vůz Peugeot 3008 DKR.

Nový Peugeot 3008 DKR, který vznikl ve spolupráci s Design centrem Peugeot, je extrémní verzí nového SUV 3008, se zdůrazněnými charakteristickými prvky a vyostřenými proporcemi, zejména při ¾ pohledu zezadu. Závodní vůz zachovává výrazný vzhled SUV, s černou kabinou posazenou na obrovských bocích a lištou zdůrazňující linii střechy. Při pohledu na přední a zadní část obou vozů najdeme shodu v části se světlomety, v masce chladiče a zadním pásu s červenými „vrypy lvích drápů“.

Pokud jde o technickou stránku, tým Peugeot Sport se zaměřil především na odpružení (tlumiče a geometrie), aby se ještě více zlepšilo chování vozu, na chlazení a hmotnost, jež zůstává stejná i po přidání výztuh a klimatizačního systému, který posádky bezpochyby velmi ocení.

Velká pozornost byla věnována motoru, který bylo nutné přizpůsobit novým předpisům FIA, jež pro dieselové motory s pohonem jediné nápravy nařizují zmenšení omezovače množství nasátého vzduchu z 39 na 38 mm, což má za následek ztrátu ve výkonu o přibližně 20 koní. Inženýři se snažili co možná nejlépe tento handicap vykompenzovat, ale hlavně zlepšit používání motoru v nízkých otáčkách. Velké úsilí bylo věnováno i zvýšení spolehlivosti celého motorového ústrojí.

Před týmem Peugeot Total stojí stejně jako v roce 2015 velká generálka na Rallye Maroko (3. až 7. října), kde nový Peugeot 3008 DKR v závodních podmínkách vyzkouší posádka Carlos Sainz / Lucas Cruz. Doprovodí je i Cyril Despres / David Castera, kteří získali nádherné vítězství v Silk Way Rally, kde se naposledy oficiálně účastnil vůz Peugeot 2008 DKR.

Posádky týmu Peugeot Total se pro rok 2017 nezměnily. Na startu Dakaru 2017 se čtyřmi zcela novými vozy Peugeot 3008 DKR objeví tyto dvojice: Stéphane Peterhansel / Jean Paul Cottret, Carlos Sainz / Lucas Cruz, Cyril Despres / David Castera a Sébastien Loeb / Daniel Elena.

e-Kick a eF01[5]: nabídka městské mobility

Peugeot s koloběžkou s elektromotorem e-Kick a elektrokolem eF01 odpovídá na nové výzvy městské mobility v době, kdy je přístup do center měst stále komplikovanější.

  • e-Kick a eF01 jsou určeny pro zákazníky, kteří hledají doplňková řešení mobility ke svému vozu ve chvíli, kdy jej zaparkují a potřebují překonat poslední kilometry do cíle. Díky dokovací stanici mohou být kolo nebo koloběžka uloženy a dobíjeny v zavazadlovém prostoru vybaveném zásuvkou 12 V.
  • e-Kick a eF01 nabízejí aktivní, plynulé a snadné používání. Ergonomická koncepce a inovativní systémy skládání, které jsou dílem designérského studia Peugeot Design Lab a usnadňují cestování.
  • e-Kick a eF01 komunikují s většinou telefonů prostřednictvím protokolu Bluetooth© Low Energy. Aplikace MYPEUGEOT APP slouží k zobrazení aktuálního dojezdu a stavu nabití baterie.

Koloběžka s elektromotorem e-Kick je výsledkem partnerství značky Peugeot se společností Micro, která je mezinárodní referencí ve světě koloběžek již 20 let.

Ramenová řídítka jsou dílem designérského centra Peugeot Design Lab a představují spojení krásy s  praktičností. Jejich mechanismus umožňuje koloběžku během několika vteřin snadno složit a přepravovat ji za pomoci jednoho kola. Koloběžka po složení zabírá minimum místa, a je proto snadné ji převážek městskou hromadnou dopravou.

Zařízení zajišťující elektropohon „Motion Control“ upravuje výkon elektropohonu podle požadavků uživatele. Koloběžka e-Kick dosahuje rychlosti až 25 km/hod  a nabízí dojezd 12 km. Používá lithium‑iontovou baterii a váží 8,5 kg.

Skládací elektrokolo eF01 potvrzuje historické know-how značky Peugeot v oblasti skládacích jízdních kol.

Designérské studio Peugeot Design Lab vytvořilo inovativní systém, díky němuž zabere skládání a rozkládání kola deset sekund a stačí k němu tři pohyby. Složené jízdní kolo se velmi snadno převáží za pomoci rukojeti zabudované do rámu. Obě kola jsou ve složeném stavu v rovině. Díky patentovanému systému sedla s pamětí se sedlo vrátí po každém rozložení kola okamžitě do ideální výšky.

Výkonné a bezpečné elektrokolo eF01 může dosáhnout rychlosti 20 km/hod, umožňuje dojezd 30 km. Je opatřeno lithium-iontovou baterií. Váží 17 kg a je vybaveno kotoučovými brzdami pro optimální bezpečnost.

Elektrokolo Peugeot eU01s[6]

Peugeot vstupuje do nové éry s elektrokolem eU01s, které umožňuje jízdu rychlostí 45 km/hod.

Elektrokolo eU01s nabízí s rychlostí 45 km/hod alternativu k elektrokolům a tradičním skútrům. Značka Peugeot díky němu posílila svou nabídku na tomto rozvíjejícím se trhu. Víceúčelové výkonné elektrokolo eU01s je určeno pro provoz ve městě i mimo něj. Zákazník s ním výrazně ušetří čas při dojíždění do práce a užije si opojný pocit volnosti.

Dynamické a bezpečné elektrokolo eU01s nabízí řidiči díky lithium-iontové baterii s kapacitou 400 nebo 500 Wh optimální dojezd 75–95 kilometrů. Bezpečnost a spolehlivost zajišťují kotoučové brzdy (180 mm) a bezúdržbový řemenový převod.

Pro optimalizaci cest je za příplatek k dispozici navigace Nyon 3D BOCH©.

Divize Peugeot Scooters představuje dvě nové verze svých zásadních modelů: Peugeot Metropolis RS Satin Technium a Django ID 125 cm3

 

Pařížského autosalonu se letos opět zúčastní nejstarší značka motorizovaných jednostopých vozidel na světě. Návštěvníci tak budou mít možnost seznámit se se dvěma z jejích zásadních modelů: skútrem Peugeot Metropolis RS v novém odstínu Satin Technium a skútrem Django v dosud nové verzi ID, kterou si zvolila komunita na Facebooku.

Technologicky nejvyspělejší tříkolový skútr na trhu Peugeot Metropolis zde bude představen ve verzi RS. Skútr, který se volně inspiroval v automobilovém světě, je ideální pro každodenní použití, a tudíž přirozeně patří na pařížský autosalon. Je ideální pro ty, kteří často spěchají, pro ty, kteří hledají elegantní, bezpečný a spolehlivý prostředek, jenž jim umožní ovládnout silnici, aniž by byli svázaní omezeními provozu.

Peugeot Metropolis RS se vyrábí v titanovém odstínu a je nyní nabízen ve verzi Satin Technium, což je zářivý odstín matně světle šedé, který využívá kontrasty skútru a zvýrazňuje jeho elegantní design, který je v souladu s estetickými principy značky. Sportovní eleganci skútru kromě toho podtrhuje manuálně nastavitelný tónovaný štít, černé ráfky, hliníkové nášlapy a nerezový sportovní výfukový systém.

Bohatě vybavený Peugeot Metropolis je uznávaný jako technologicky nejvyspělejší skútr na trhu, pokud jde o bezpečnost a komfort řidiče. Mezi jeho výbavu patří zejména systém naklánění předních kol „DTW“ (Dual Tilting Wheel), elektronicky řízená parkovací brzda, denní světla DRL (Day Running Light), inteligentní palubní počítač (kontrola tlaku vzduchu v pneumatikách s varováním v případě podhuštění, sledování průměrné spotřeby atd.), motor 400i LFE (Low Friction Efficiency – nízká účinnost tření)… nebo bezklíčové otevírání pomocí elektronického klíče Smart Key, který je detekován v okruhu 1,5 m kolem skútru.

Skútr Django, jehož melodicky znějící jméno odkazuje na svobodu a volnost, se inspiroval přímo od legendárního skútru S55 z roku 1953. Skútr podmanivého neo-retro stylu existuje ve 4 verzích (Héritage, Sport, Evasion a Allure), na silnici okouzluje atraktivním vzhledem a elegantním designem. Django je díky dvouválcovému motoru o objemu 50 cm3 a 125 cm3 ideálním společníkem do města a stává se téměř „koncepčním skútrem“: díky konfigurátoru Django ID, který je nyní k dispozici na stránkách Peugeot Scooters, kde si každý nyní může vytvořit model snů. Na výběr je 22 jednobarevných nebo dvoubarevných verzí, 7 verzí sedadel, 3 verze zpětných zrcátek, 2 typy lišt karoserie a světelný podpis. Dohromady to vytváří více než 110 000 různých možných kombinací.

Pokud jde o vybavení, skútr nabízí ve všech verzích velmi dobrou sériovou výbavu (plochá podlaha, dvojitá odkládací schránka se zámkem a jedna se zásuvkou 12 V, polodigitální přístrojový panel, LED osvětlení, schránka na přilbu atd.). K tomu je nutné připočíst bohatou příplatkovou výbavu, díky níž je možné styl či bezpečnost ještě obohatit.

[1] Verze 308 GT Line není v ČR nabízena.

[2] Úroveň GT Line je v ČR k dispozici pouze pro model Peugeot 2008.

[3] Speciální edice Roland Garros není v ČR nabízena.

[4] Verze jsou nabízeny dle země určení.

[5] eF01: e jako Electric / F jako Folding (skládací) / 01 jako luxusní

[6] eU01s: e jako Electric / U jako Urban (městský)/ 01 jako luxusní / s jako Speed (rychlost) (45 km/h)

Ohodnoťte tento článek!

PŘIDAT KOMENTÁŘ: