Toyota si uvědomila, že omezit aktivity v ČR byla chyba. Znovu nabírá lidi a chce růst

  • Toyota i Lexus prodávají o polovinu víc aut než loni

  • Nejprodávanějším modelem značky je malá Toyota Yaris

  • České zastoupení výrazně posiluje svůj tým

  • Toyota zároveň mění design showroomů a chce se profilovat jako emotivnější značka

Japonská automobilka Toyota i její prémiová značka Lexus zažívají na českém trhu úspěšné období. Ke konci září eviduje Toyota 5308 uzavřených smluv, což představuje meziroční nárůst o 50 %. Celý trh přitom roste jen asi o 14 procent. Podobné výsledky vykazuje také Lexus.

Toyota výrazně posiluje svůj tým v České republice a od začátku roku nabrala dvanáct nových lidí – mj. čtyři manažery fleetového prodeje, marketingového manažera a PR manažera. Teprve před dvěma lety přitom firma ohlásila velkou restrukturalizaci a přesun regionálního řízení do Maďarska. Ředitel českého zastoupení Martin Peleška se na úterní tiskové konferenci nepouštěl do žádného hodnocení tohoto kroku, ale masivní nábor zaměstnanců a obsazování dříve zrušených pozic hovoří samo za sebe.

Z jednotlivých modelů vykazuje největší meziroční nárůst Avensis (+216 %). Dobře se prodávají také tradiční modely Corolla nebo RAV4. Absolutně nejprodávanější je malá Toyota Yaris s 1412 prodanými kusy. Peleška ale zdůraznil enormní zájem zákazníků o nový kompaktní crossover Toyota C-HR. Jen za první den předprodeje si nový model objednalo asi 90 zákazníků, aniž by si ho mohli osobně vyzkoušet.

Lexus si za prvních devět měsíců roku 2016 připsal v České republice 190 nových registrací, přičemž podíl hybridních modelů na celkovém odbytu dosahuje 87 procent. Za celý rok 2016 by chtěla značka uzavřít 300 smluv a prodat nejméně 270 aut. Toyota pak má za cíl uzavřít letos 7200 smluv – o polovinu více než loni.

Kromě samotných produktů má vyšším prodejům pomoci také intenzivnější aktivita posíleného týmu, nový design showroomů a postupná proměna vnímání značky. I podle samotného Pelešky vnímají lidé Toyotu jako výrobce sice spolehlivých a funkčních, ale nepříliš emotivních vozů. Firma se chce také výrazněji soustředit na firemní zákazníky. Jejich podíl na celkovém odbytu je zatím 48,30 % (1-8/16), přičemž průměr trhu činí 74,15 %.

Další podrobnosti o výsledcích Toyoty v ČR najdete v tiskové zprávě.

Otevřít tiskovou zprávu

Podle SDA vykázala Toyota od ledna do konce srpna 3499 nových registrací a byla tak 15. nejúspěšnější značkou na našem trhu. Lexus se 149 registracemi obsadil 29. příčku.

Ohodnoťte tento článek!

PŘIDAT KOMENTÁŘ: