Toyota objevila, jak zlepšit dojezd a životnost Li-Ion akumulátorů. Poprvé představí elektromobil

  • Toyota objevila způsob, jak lépe využít kapacitu akumulátorů

  • Dojezd a životnost se prodlouží o 15 až 20 %

  • První produkční elektromobil Toyoty uvidíme v roce 2020

Z elektromobilů se stává naprosto běžná součást nabídky velkosériových výrobců. Je ale s podivem, že automobilka Toyota s elektromobilem ještě nepřišla. Japonský výrobce sází na hybridy. Jedním z důvodů je podle Japonců omezená kapacita a především životnost Li-Ion akumulátorů.

Li-Ion akumulátory jsou dnes nejoblíbenější, neboť na 1 kg hmotnosti nabídnou běžně 150 Wh výkonu (některé typy až 200 Wh). Ni-MH akumulátory poskytují okolo 80 Wh elektřiny na 1 kg a klasické olověné akumulátory jen asi 25 Wh na kilogram. Z hlediska kapacity jsou tak zatím Li-Ion akumulátory jasnou volbou. Navíc nemají tzv. paměťový efekt, nevyžadují úplné vybití a nabití a netrpí tolik na samovybíjení.

Doporučujeme: Uhodnete, kde se prodává nejvíc elektromobilů na světě? V Norsku ani v Kalifornii to není

Problémem Li-Ion akumulátorů je ale přehřívání a poměrně vysoká citlivost na nabíjení a vybíjení rozdílným proudem (což je při používání auta ovšem naprosto běžné). Toyota nyní ale objevila způsob, jak „pozorovat“ proud lithiových iontů v reálném čase. Objevila tím důvody přehřívání a zkracování životnosti, takže podle automobilky bude možné lépe navrhnout design článků a využít lépe uskladněnou energii.

Toyota předpokládá, že ze současných akumulátorů dostane o 15 až 20 % více dojezdu a prodlouží významně i jejich reálnou životnost. Japonská automobilka si věří natolik, že je to podle ní důvod přijít na trh s vlastním elektromobilem. Toyota přitom dosud sázela na hybridy se záložním spalovacím motorem. První elektromobil Toyoty bychom měli vidět v roce 2020 právě s novou generací Li-Ion akumulátorů.

Ohodnoťte tento článek!

1 komentář

  1. Poslední dobou mě fascinuje to obrovské množství nových článků o tom, jak některé zainteresované automobilky, v tomhle případě Toyota, objevili jak zvýšit kapacitu a životnost lion článků, ale ani jeden z nich je nevyrábí, všichni je kupují od třech největší světových výrobců, nejvíce od Panasonicu, ale ten kdo zná a léta obchoduje kompletní portfólio této značky, co se baterií týče, tak ví, že žádný markantní nárůst kapacity se nekoná. Dokonce, jak je poslední dobou zvykem méně lhát o parametrech výrobků, některé články mají podle nové technické dokumentace nižší kapacitu, než měli před dvěma roky, vysvětlení výrobce je takové, že prý začal uvádět informace více blýžící se realitě z praxe 🙂 Automobilky tím jen oblbují potencionálního kupce, protože 90% lidí o tom nemá ani šajn a tak jim to žere. Tohle elektromobilní lobby je stále agresivnější. A jeho zapálení fandové, kteří od malička kutí cokoliv co je na baterky, vyhledávají tyhle fóra a tam to vášnivě obhajují. Nechci vypadat jako úplný skeptik, ale elektromobilita, je podle mě v současné době na takové úrovni, že je vhodná jen pro toho, kdo se s autem pohybuje převážně jen po městě, včetně hromadné dopravy, nebo přibližovadel, které se z principu pohybují hlavně v létě, jako jsou skútry. A do měst úplně pro všechny co tam bydlí, protože auta ve městech se často startují a rozíždějí se a takovýto režim provozu, znečišťuje ovzduší opravdu velmi hodně. Bohužel, její cena je tak vysoká, že drtivá většina lidí, nemá peníze na to, aby si elektromobil koupila jako druhé auto do rodiny nebo jen na dojíždění do práce. A to už vůbec neberu v úvaho to, že po investici do výměny akumulátorů, veškeré ušetřené peníze za benzín nebo naftu zmizí a těm co si to koupí, zůstane v ústech jen hořká pachuť, že za 2-3 sta tisíc pořizovací ceny navíc, dostali jen méně praktický vůz, který jim nic neušetřil, zůstane jen málo těch, kteří se spokojí s tím, že ušetřili ovzduší například v tom městě, kde to má citelný přínos.

PŘIDAT KOMENTÁŘ: