Toyota hlásí rekordní prodeje v  Česku, jen za září prodala 918 vozů

  • Zákazníci v  Česku uzavřeli za prvních devět měsíců 5 308 smluv, což je meziročně o 50 % více

  • V  září značka dosáhla historického rekordu, když zaznamenala 918 uzavřených smluv

  • Největší zájem byl o modely Yaris (1412 prodaných vozů) a Auris (1070 aut)

  • Největší meziroční nárůst prodeje pak zaznamenaly modely Avensis (+216 %), Corolla (+213 %) a RAV4 (+ 53 %) 

  • Hybridní modely budou tvořit za celý rok 2016 více než pětinu prodaných automobilů

Společnost Toyota Central Europe – Czech dnes oznámila prodejní výsledky za prvních devět měsíců roku 2016. Za toto období v České republice Toyota zaznamenala 5308 uzavřených smluv, což je meziroční nárůst o 50 %. Historický rekord přineslo září s 918 prodanými vozy. Největší nárůst prodejů oproti loňskému roku dosáhly modely Avensis (+216 %), Corolla (+213 %) a RAV4 (+53 %). Hybridní pohon má 21 % z prodaných vozidel.

Značce Toyota se v letošním roce velmi daří. V září zaznamenala celkem 918 uzavřených smluv, což je nejlepší výsledek od března 2009 (769 uzavřených smluv) a zároveň v historii české Toyoty.

„Tento výsledek potvrzuje prudký nárůst poptávky po značce Toyota v ČR, který byl aktivován již od začátku roku příchodem nových modelů, atraktivní zákaznickou nabídkou a podpořen vysokou kvalitou našich vozů v  kombinaci s  nízkými provozními náklady a pověstně nízkou poruchovostí,“ říká k úspěchu Martin Peleška, ředitel českého zastoupení značky Toyota, a doplňuje: „Do čísel za září se mimo jiné promítl velmi úspěšný Toyota Víkend, během něhož zákazníci uzavřeli 147 smluv. Navíc byl zahájen předprodej nového modelu C-HR a během prvních pár dnů na něj máme téměř 140 objednávek. Takže nyní je před námi hranice 1000 prodaných vozů za měsíc, což je velká výzva.“

Kromě nového crossoveru C-HR, který předčil očekávání, táhly prodeje značky osvědčené modely. Největší zájem zákazníci měli o Yaris (1412 prodaných vozů) a Auris (1070 aut). Třetí nejprodávanější Toyotou je nová RAV4, jejíž prodej narostl se 717 prodanými vozy o 53 %. Oproti loňsku se do popředí zájmu dostala i Corolla s 551 prodanými vozy (+213 %), která letos slaví 50. let od spuštění výroby. Na pomyslném pátém místě v počtu prodaných vozů je Avensis, který zaznamenal meziroční nárůst 216 %. Co se týká hybridních modelů, ty by měly tvořit za celý rok více než pětinu prodejů (přesně 21 %). Toyota dle aktuálního vývoje odhaduje, že by se v ČR letos mohla dostat až na úroveň 7200 nových zákaznických smluv, což je o 50 % více než v loňském roce.

Prodané vozy se začínají promítat do registrací

Nárůst uzavřených smluv se postupně začíná promítat také do registrací. Toyota v srpnu v rámci privátních registrací zaznamenala 264 přihlášených vozů, což je nárůst o 77,2 %. Podíl na trhu tak měla v tomto segmentu 4,6 %, což odpovídá celkovému 6. místu mezi automobilovými značkami v ČR. V rámci osobních vozů (privátní registrace + fleet) pak bylo v září registrováno 525 automobilů značky Toyota, což odpovídá podílu na trhu 2,63 %.

Ohodnoťte tento článek!

PŘIDAT KOMENTÁŘ: