Tisková mapa: Škoda Octavia Scout

ŠKODA OCTAVIA SCOUT: Novinky přehledně

Intenzivní přepracování modelové řady ŠKODA OCTAVIA se týká také robustního univerzálního vozu ŠKODA OCTAVIA SCOUT. Zde je přehled nejdůležitějších novinek a dat.

› DESIGN: Kompletně nová příď se širší mřížkou chladiče a navazujícími LED světlomety s adaptivním systémem osvětlení; LED mlhové světlomety; stříbrná ochrana podvozku vpředu a vzadu; postranní ochranné lišty lakované v barvě vozu; paket pro špatné cesty; modifikovaná záď s LED svítilnami; přepracovaný kvalitní interiér; látkové potahy sedadel s technologií Thermoflux; nové ambientní LED osvětlení

› POHONNÉ JEDNOTKY: Tři silné a úsporné čtyřválcové motory vybavené turbodmychadlem; benzinový o výkonu 132 kW (180 k); naftový dvoulitr se dvěma výkonovými variantami: 110 kW (150 k) a 135 kW (184 k); standardně dodávaný pohon všech kol 4×4

› PŘEVODOVKA: šestistupňová manuální převodovka, šestistupňová převodovka DSG, sedmistupňová převodovka DSG (2,0 TDI o výkonu 110 kW / 150 k)

› PODVOZEK: Světlá výška oproti vozu ŠKODA OCTAVIA COMBI zvýšena o 30 mm; zvětšený nájezdový úhel 14,5 stupňů vzadu; sedmnáctipalcová kola z lehké slitiny, na přání osmnáctipalcová; rozchod kol víceprvkové zadní nápravy rozšířen o 30 mm na 1 539 mm; elektronická uzávěrka diferenciálu XDS+; adaptivní podvozek DCC (Dynamic Chassis Control); výběr jízdního profilu

› ASISTENČNÍ SYSTÉMY: Front Assist včetně nouzové brzdy City s prediktivní ochranou chodců; Blind Spot Detect; Rear Traffic Alert; asistent pro jízdu s přívěsem Trailer Assist; Manoeuvre Assist

› INFOTAINMENT: kapacitní dotykové displeje; navigační systém Columbus s 9,2“ displejem, Wi-Fi hotspot, LTE modul, SmartLink+ (Apple CarPlay, Android Auto, MirrorLink™)

› ŠKODA CONNECT: Služby v portfoliu Infotainment online jako jsou Dopravní informace online, Google Earth™, Aktualizace map online, služby Care Connect jako Tísňové volání (Emergency Call), služby vzdáleného přístupu pro chytrý telefon

› SIMPLY CLEVER: držák lahví pro otvírání PET lahví jednou rukou; vyjímatelná kapesní svítilna LED v zavazadlovém prostoru; personalizovaný klíč pro uložení individuálních nastavení; vyhřívaný věnec volantu; dva USB konektory vzadu; sklopné stolky na opěradlech předních sedadel

Krátká verze

ŠKODA OCTAVIA SCOUT: Praktický univerzální vůz i pro výlety mimo asfaltové silnice

› Robustní univerzální vůz s offroadovým vzhledem a rozsáhlou výbavou, velkým vnitřním prostorem a vynikajícími jízdními vlastnostmi

› Suverénní i na nezpevněném povrchu: standardně dodávaný pohon všech kol, zvýšená světlá výška a zvětšený nájezdový úhel vzadu

› Ke standardní výbavě patří sedmnáctipalcová kola z lehké slitiny, vyhřívaný multifunkční kožený volant a potahová látka sedadel Thermoflux

› Tři silné a úsporné motory: benzinový 1,8 TSI o výkonu 132 kW (180 k) a naftový 2,0 TDI o výkonu 110 kW (150 k) nebo 135 kW (184 k)

Mladá Boleslav/Pachfurth, 10. dubna 2017 – Stříbrně lakované prvky na náraznících, ochranné plastové díly kolem celého vozu a černé střešní ližiny charakterizují vůz ŠKODA OCTAVIA SCOUT na první pohled jako robustní univerzální vůz. Nejmodernější technologie pohonu všech kol, zvětšený nájezdový úhel 14,5 stupně vzadu a také o 30 mm zvětšená světlá výška umožňují výlety i v terénu. O velkou praktičnost se starají mimo jiné četná Simply Clever řešení. Z pohonných jednotek jsou na výběr tři různé motory – jeden benzinový a dva naftové s výkony od 110 kW (150 k) do 135 kW (184 k). Oba nejsilnější motory jsou standardně dodávány s šestistupňovou dvouspojkovou převodovkou (DSG).

Design exteriéru

Tento talentovaný univerzální vůz vychází z rozsáhle přepracovaného modelu ŠKODA OCTAVIA COMBI a prezentuje výrazným offroadovým vzhledem. Jeho svébytný charakter je na první pohled identifikovatelný díky stříbrně lakovaným prvkům modifikovaných nárazníků vpředu a vzadu a ochranným plastovým dílům kolem celého vozu. Ke standardní výbavě patří paket pro špatné cesty s plastovými kryty podlahy, brzdového a palivového vedení. Dalšími typickými znaky jsou ochranné prvky v designu SCOUT na lemech blatníků a prazích, vnější zrcátka s hliníkovým vzhledem, sedmnáctipalcová kola z lehké slitiny a rozšíření rozchodu kol na zadní nápravě.

Také vůz ŠKODA OCTAVIA SCOUT má přepracovanou příď úspěšné modelové řady. Dynamicky působící maska chladiče je rozšířena pomocí LED světlometů s adaptivním systémem osvětlení. Pro moderní design vozů ŠKODA jsou typické křišťálové prvky světel, které se inspirují českým sklářským uměleckým řemeslem. Vnější světlomety slouží jako potkávací světla, vnitřní, které navazují na masku chladiče, generují dálkové světlo. Vyzařují světlo speciálně upravené pro jízdu po silnici, dálnici, pro městský provoz i pro jízdu v dešti. Na spodním okraji světlometů se nachází světelný vodič, který plní funkci směrových světel a denního svícení. Asistent dálkových světel Auto Light Assist pomocí kamery na přídi vozu rozpozná ostatní vozy nebo osvětlené silnice ve městě a v případě potřeby samočinně přepíná dálkové světlo na potkávací.

Mlhové světlomety umístěné v širokém spodním otvoru pro přívod vzduchu disponují také technologií LED a mohou být na přání doplněny o funkci Corner.

Přímé napojení světlometů na masku chladiče vytváří jednotný design, který vozu ŠKODA OCTAVIA SCOUT dodává osobitou tvář, a tím i výraznou identitu. Vnější přívody vzduchu mají mohutné kontury, spodní partie je vyplněna mřížkami s voštinovou strukturou. Také nárazník je výrazně horizontálně tvarován. Kapota motoru a blatníky mají jasné a výrazné tvary, logo značky umístěné nad mřížkou chladiče a na pátých dveřích bylo dále propracováno.

Zadní partie působí díky decentním obrysům energicky a jasně. Koncová světla a osvětlení registrační značky využívají LED technologii. Pro značku typické je koncové světlo ve tvaru písmene C, které svítí homogenně po celé ploše. V horním rohu jsou od sebe linie odděleny přepážkami a tím je ještě více zdůrazněn vzhled. Kontury krytů světel zlepšují obtékání vzduchu kolem karoserie, a tím i aerodynamiku vozu.

Vůz ŠKODA OCTAVIA SCOUT je nabízen ve třinácti barvách karoserie, mimo jiné také v barvě karoserie hnědá Maple.

Komfortní interiér, velkorysý zavazadlový prostor

Vnější rozměry vozu ŠKODA OCTAVIA SCOUT se oproti předchozímu modelu změnily jen nepatrně. Délka narostla o 2 mm na 4 687 mm, rozchod zadních kol se však rozšířil o 30 mm na 1 539 mm. Díky pro třídu kompaktních vozů velkému rozvoru kol 2 680 mm má model interiér, který v konkurenčním prostředí patří k největším. Cestující na předních i zadních sedadlech mají velkorysý prostor pro nohy, lokty i hlavu.

Vedle velkorysých rozměrů, dobré přehlednosti, kvalitních materiálů a četných nových detailů výbavy přesvědčuje model ŠKODA OCTAVIA SCOUT také zvýšenou pozicí sedadel, která zaručuje dobrý výhled. Velikost a šířka interiéru je zdůrazněna jeho horizontálním tvarem. Design velkých a lehce čitelných přístrojů byl přepracován. Četná odkládací místa zvyšují praktičnost interiéru.

Dále se zvýšil také komfort vozu ŠKODA OCTAVIA SCOUT. Přispívá k tomu například vyhřívaný tříramenný kožený volant s multifunkčními tlačítky, osvětlená vnitřní madla dveří vpředu a vzadu a ambientní LED osvětlení v ozdobných lištách dveří v deseti barevných odstínech. K dalším standardně dodávaným komfortním prvkům patří vyhřívané trysky ostřikovačů, vyhřívaná přední sedadla a speciální potahová látka sedadel Thermoflux, která je mimořádně prodyšná a vyznačuje se dvojnásobnou prostupností par a vzduchu oproti běžným potahovým látkám sedadel. Pohodlí ve voze dále zlepšují standardně dodávaný tempomat s omezovačem rychlosti a elektricky ovládaná boční okna předních a zadních dveří.

Velkorysý zavazadlový prostor má objem 610 l, který lze sklopením zadního sedadla zvětšit na 1 740 l. Díky šířce 1 010 mm je vhodný i pro bezproblémovou přepravu rozměrných předmětů.

Nástupní lišty jsou opatřeny logem SCOUT. Logo SCOUT je vyšité také na sedadlech a na koženém volantu a hlavici řadicí páky.

Tři motory na výběr

Na výběr jsou tři vysoce efektivní pohonné jednotky, které splňují požadavky emisní normy EU 6. ŠKODA OCTAVIA SCOUT je nabízena se čtyřválcovým přeplňovaným motorem 1,8 TSI s nejvyšším výkonem 132 kW (180 k) a maximálním točivým momentem 280 Nm, standardně dodávaným s šestistupňovou převodovkou DSG. Z 0 na 100 km/h tak dokáže vůz ŠKODA OCTAVIA SCOUT zrychlit za 7,8 s a dosahuje maximální rychlosti 216 km/h. Maximální točivý moment je 280 Nm a je k dispozici od 1 350 do 4 500 min-1. Průměrná spotřeba činí 6,8 l/100 km.

Dvoulitrový naftový motor je nabízen ve dvou výkonových verzích. Obě verze jsou čtyřválcové přeplňované motory TDI s přímým vstřikováním a čtyřventilovou technikou s propracovaným tichým chodem a mohutným točivým momentem. Motor o výkonu 110 kW (150 k) je volitelně k dostání s šestistupňovou manuální převodovkou nebo s nově vyvinutou sedmistupňovou převodovkou DSG. Ve verzi s manuální převodovkou zrychlí vůz ŠKODA OCTAVIA SCOUT z 0 na 100 km/h za 9,1 s a dosahuje maximální rychlosti 207 km/h. Točivý moment činí 340 Nm a je dostupný v rozsahu otáček od 1 750 do 3 000 min-1. Průměrná spotřeba činí 5,0 l/100 km.

Vrcholný naftový motor, který je standardně vybaven šestistupňovou převodovkou DSG, má výkon 135 kW (184 k). Model ŠKODA OCTAVIA SCOUT s ním z 0 na 100 km/h zrychluje za 7,8 s a dosahuje maximální rychlosti 219 km/h. Točivý moment činí 380 Nm a je dostupný v rozsahu otáček od 1 750 do 3 250 min-1. Průměrná spotřeba činí 5,1 l/100 km.

Standardně dodávaný pohon všech kol 4×4

Vůz ŠKODA OCTAVIA SCOUT je standardně nabízen s pohonem všech kol 4×4, který zajišťuje rozhodující přednosti v oblasti trakce a bezpečnosti. Ústředním prvkem systému je kompaktní elektronicky řízená, hydraulická lamelová spojka, která je umístěna před zadní nápravou. Rozdělení hnací síly na čtyři kola probíhá vždy v závislosti na dané situaci, řídicí jednotka přitom vždy vypočítává ideální hnací moment pro zadní nápravu.

Přední a zadní náprava mají navíc elektronickou uzávěrku diferenciálu XDS+, která zajišťuje bezproblémový rozjezd na každém povrchu a bezpečnější ovládání při dynamickém projíždění zatáčkami. XDS+ přitom při zatáčení mírně přibrzdí vnitřní kola, čímž se na vnější kola přenese větší hnací moment. To při průjezdu zatáčkou zajišťuje lepší ovladatelnost.

Použitá víceprvková zadní náprava zajišťuje komfort a dobré vlastnosti při ovládání. Základním konstrukčním principem je důsledné oddělení podélné a příčné tuhosti. Rozchod zadní nápravy byl rozšířen v porovnání s předchozím modelem o 30 mm na nynějších 1 539 mm.

Přední nápravu využívá konstrukci MacPherson s dolními trojúhelníkovými příčnými rameny. Příčná ramena z vysokopevnostní oceli a inovativní bionický tvar závěsu kola přispěly ke snížení hmotnosti. Pomocný rám přední nápravy je konstruován s cílem dosažení maximální příčné tuhosti. Na něm je vedle součástek přední nápravy uchyceno také řízení a části uložení agregátu. Hřebenové řízení využívá účinný elektrický posilovač. Suverénní zpomalení zajistí dostatečně dimenzované brzdy.

Speciální řešení Simply Clever

Také vůz ŠKODA OCTAVIA SCOUT nabízí četná Simply Clever řešení typická pro značku ŠKODA. Nové jsou například držáky lahví ve středové konzoli pro otevírání PET lahví jednou rukou a vyjímatelná LED kapesní svítilna v zavazadlovém prostoru, jejíž akumulátor se během jízdy automaticky dobíjí. Další řešení speciálně vyvinutá pro karosářskou verzi kombi jsou variabilní

dvojitá podlaha v zavazadlovém prostoru, multifunkční kapsa pod roletovým krytem zavazadlového prostoru, dělící síť pro zavazadla, čtyři sklopné háčky na zavěšení tašek, dvě svítilny a 12V zásuvka v zavazadlovém prostoru. Kromě personalizovaného klíče, v němž si mohou až 3 osoby ukládat svá individuální nastavení, patří do portfolia Simply Clever prvků ještě vyhřívaný věnec koženého volantu, 2 USB konektory vzadu a sklopné stolky na opěradlech předních sedadel.

Nové asistenční systémy

O rozšířenou bezpečnost se v přepracovaném voze ŠKODA OCTAVIA SCOUT starají nové asistenční systémy, jejichž funkce a rozsah jdou nad rámec obvyklé nabídky v této třídě vozů.

Front Assist včetně funkce nouzové brzdy City byl rozšířen o prediktivní ochranu chodců. Systém zvyšuje bezpečnost v městském provozu tím, že v rychlosti mezi 10 až 60 km/h vyvolá nouzové brzdění, když to vypadá, že nějaký chodec bude nebezpečně křižovat směr jízdy vozidla. Front Assist včetně funkce nouzové brzdy City a prediktivní ochrany chodců spolupracuje s asistenčním systémem Crew Protect Assist, který v případě hrozící nehody okamžitě zavře boční i střešní okna a automaticky přitáhne bezpečnostní pásy na předních sedadlech.

Nový systém Blind Spot Detect zajišťuje bezpečnost při přejíždění do vedlejšího jízdního pruhu. Díky dvěma radarovým senzorům na zádi dokáže Blind Spot Detect zachytit vozidla, která se rychle blíží zezadu a nebo se již nacházejí v mrtvém úhlu. Pokud se zezadu rychle blíží jiné vozidlo nebo se již nachází v mrtvém úhlu, rozsvítí se varovná LED kontrolka na příslušném vnějším zpětném zrcátku. Pokud dá řidič přesto znamení o změně směru jízdy, LED kontrolka několikrát za sebou zabliká.

Rovněž nový systém Rear Traffic Alert zajistí bezpečné couvání z příčných parkovacích míst nebo vjezdů. Velice brzy rozpozná vozidla blížící se v příčném směru a v případě ohrožení řidiče varuje – napřed opticky, poté akusticky, a pokud to je nutné i automatickým brzděním. Data do systému dodávají senzory systému Blind Spot Detect, které se nachází na zádi.

Jízda s přívěsem není pro každého. Praktickým pomocníkem vozu ŠKODA OCTAVIA SCOUT je přitom nový asistent Trailer Assist. Trailer Assist udělá z couvání s přívěsem snadné cvičení. Řidič nejprve otočným spínačem nastavení zpětných zrcátek určí úhel, ve kterém chce couvat. Poté opatrně přidává plyn. Systém natočí volant do požadovaného směru a najede s přívěsem do požadované mezery nebo na určené místo. Pokud je úhel při parkování s přívěsem příliš velký, rozsvítí se varovná kontrolka. V kritických situacích systém vůz i přívěs automaticky zabrzdí.

Při couvání a jízdě bez přívěsu je velkou pomocí rovněž nový systém Manoeuvre Assist. Tento systém vůz automaticky zabrzdí, pokud za ním rozpozná překážku. Manoeuvre Assist i Trailer Assist fungují díky vylepšené funkci ultrazvukových parkovacích senzorů.

Na palubě vozů ŠKODA OCTAVIA SCOUT zůstaly mnohé další osvědčené asistenční systémy. Adaptivní tempomat ACC pomáhá řidiči udržovat při nastavené rychlosti požadovaný odstup od následovaných vozidel. Nově vyvinutý radarový senzor v masce chladiče pracuje při rychlostech do 210 km/h.

Lane Assist řidiče varuje před neúmyslným vybočením z jízdního pruhu a v případě potřeby lehce zasahuje do řízení. Driver Alert rozpozná pokles řidičovy pozornosti a v případě potřeby mu navrhne přestávku. Travel Assist s rozpoznáváním dopravních značek zobrazuje omezení rychlosti a další dopravní značky jako obrázky na multifunkčním displeji a navigačním infotainmentu. Parkovací asistent s vozem sám zajede do parkovacích míst. Řízení převezme i při vyjíždění z podélného parkovacího místa. Nabídku doplňuje asistent dálkových světel Auto Light Assist, který automaticky přepíná dálkové světlo na potkávací.

Pasivní bezpečnost vozů ŠKODA OCTAVIA SCOUT se nezměnila. Zajišťuje ji mimo jiné až devět airbagů včetně standardně dodávaného kolenního airbagu řidiče. Dětské sedačky je možné upevnit pomocí ukotvení Isofix a TopTether (přídavný horní upevňovací popruh). Součástí standardní výbavy je také sledování tlaku v pneumatikách.

Infotainment systémy a ŠKODA Connect

Pro vůz ŠKODA OCTAVIA SCOUT jsou k dispozici infotainment systémy nejnovější generace. Jejich kapacitní dotykové displeje mají skleněný design. Vrchol nabídky představuje navigační systém Columbus s 9,2“ monitorem, Wi-Fi hotspotem a volitelným LTE modulem, s jejichž pomocí mohou být cestující vždy online.

Nové mobilní online služby ŠKODA Connect se dělí do dvou kategorií: služby Infotainment online, které poskytují informace a zábavu, a služby Care Connect, které slouží jako asistenční služby a umožňují vzdálený přístup k vozu. Díky novému portálu ŠKODA Connect mohou být tyto služby využívány i na domácím počítači. Řidič může služby konfigurovat a také do vozu přenášet cíle, trasy nebo své zvláštní cíle. Přenos dat služeb Care Connect probíhá přes SIM kartu, která je pevně zabudovaná ve vozidle s modulem LTE pro vysokorychlostní připojení k internetu.

Dopravní informace online zobrazují v reálném čase data o aktuálním provozu na zvolené trase a v případě dopravní zácpy navrhnou vhodnou objízdnou trasu. Další užitečné informace přinášejí služby Čerpací stanice, Parkovací místa, Zprávy a Počasí.

Speciálně pro navigační systém Columbus existují další služby: Google Earth™ integruje navigovanou trasu do interaktivního atlasu světa s fotorealistickými obrázky map. Služba Aktualizace map online pravidelně dodává nové mapové podklady. V rámci sliužby Vyhledávání zvláštních cílů online (Hlas) může řidič hlasem zadávat jména míst, která ho zajímají.

Tísňové volání (Emergency Call) je ve vylepšeném voze ŠKODA OCTAVIA SCOUT na palubě součástí standardní výbavy. Pokud je po nehodě aktivován zádržný systém, naváže vůz telefonické a datové spojení s centrálou tísňového volání a předá jí všechna potřebná data. Pracovník centrály učiní potřebná opatření a vyšle – bude-li to nutné – na místo nehody vůz záchranné služby. Tlačítkem ve střešním modulu může řidič nebo spolujezdec spustit tísňové volání i manuálně.

Další online služby z portfolia služeb Care Connect běží přes novou aplikaci ŠKODA Connect App určenou pro chytré telefony. Řidič si může do svého chytrého telefonu stáhnout údaje o stavu vozu nebo své naplánované trasy prostřednictvím aplikací přenést do vozu. Díky novým službám vzdáleného přístupu se řidič může prostřednictvím služby Stav vozu informovat o stavu osvětlení, dveří, stavu paliva v nádrži a o dalších aspektech. Služba Poslední parkovací pozice dovede řidiče až k vozu. Služba Houkání & Blikání usnadňuje nalezení vozu tím, že spustí varovná světla vozu

a zatroubí. Služby Oznámení alarmu online, Oznámení o oblasti nebo Oznámení o překročení rychlosti informují řidiče o tom, že s vozem je nakládáno způsobem, který nedovolil. Portfolio služeb vzdáleného přístupu doplňuje služba Jízdní data.

Rozhraní SmartLink+ integruje aplikace z chytrého telefonu a do vozů ŠKODA OCTAVIA RS přináší standardy Apple CarPlay, Android Auto a MirrorLink™. Jakmile zákazník připojí svůj telefon pomocí USB konektoru, otevře se odpovídající rozhraní na displeji. Výběr aplikací speciálně upravených pro konkrétní vůz, které je prostřednictvím SmartLink+ možno připojit k vozu, se pravidelně doplňuje. Dostupnost rozhraní Android Auto a Apple CarPlay se může v jednotlivých zemích lišit.

Dlouhá verze textu

Všestranný dobrodruh s novým vzhledem

› Robustní univerzální vůz s offroadovým vzhledem

› Světlá výška zvětšená o 30 mm, zvětšený zadní nájezdový úhel

› Stříbrně lakovaná ochrana podvozku a postranní ochranné lišty

› Sedmnáctipalcová kola z lehké slitiny součástí standardní výbavy

› LED denní svícení a LED zadní skupinové svítilny

› Prodyšné potahy sedadel

Stříbrně lakované prvky na náraznících, ochranné plastové díly kolem celého vozu a střešní ližiny identifikují vůz ŠKODA OCTAVIA SCOUT na první pohled coby robustní univerzální vůz. Tento skaut, vycházející z rozsáhle přepracovaného vozu ŠKODA OCTAVIA COMBI, disponuje světlou výškou zvětšenou o 30 mm a zvětšeným zadním nájezdovým úhlem. Denní svícení a zadní svítilny využívající techniku LED nebo kryty vnějších zpětných zrcátek s hliníkovým vzhledem patří k dalším prvkům standardní výbavy této kompaktní čtyřkolky. Novými zajímavými prvky v interiéru jsou sedadla s prodyšnou potahovou látkou Thermoflux, osvětlená vnitřní madla dveří vpředu a vzadu i ambientní LED osvětlení v ozdobných lištách v deseti různých barvách.

Robustní design exteriéru

ŠKODA OCTAVIA SCOUT kombinuje vysokou funkčnost s energickým designem a přesvědčuje svým výrazným offroadovým vzhledem. Dělá dojem svým jasným designovým jazykem, harmonickými proporcemi a nejvyšší přesností až do nejmenšího detailu. Po intenzivním přepracování modelové řady ŠKODA OCTAVIA má také vůz ŠKODA OCTAVIA SCOUT novou příď se širokou mřížkou chladiče, navazujícími světlomety s křišťálovým vzhledem a širšími otvory přívodu vzduchu. Vnější světlomety slouží jako potkávací světla, vnitřní, které navazují na masku chladiče, generují dálkové světlo. Tento univerzální vůz je standardně dodáván s LED denním svícením.

Při bočním pohledu na vůz ŠKODA OCTAVIA SCOUT zaujmou precizní a ostré linie vedoucí až k zádi vozu. Nově tvarovaný zadní nárazník působí se svými obrysy energicky a jasně. Díky použití LED technologie pro zadní skupinové svítilny vypadá charakteristické koncové světlo ve tvaru písmene C jako homogenní svítící plocha.

Svébytný charakter vozu ŠKODA OCTAVIA SCOUT je na první pohled rozeznatelný podle stříbrně lakovaných prvků na náraznících vpředu a vzadu i podle ochranných lišt lakovaných v barvě vozu. Ke standardní výbavě všestranného vozu patří také paket pro špatné cesty s plastovými kryty dílů spodní části vozu i brzdového a palivového vedení pod vozidlem, černě zabarvené ochranné prvky v designu SCOUT na náraznících, lemech blatníků a bočních prazích, kryty vnějších zrcátek s hliníkovým vzhledem, černé střešní ližiny, sedmnáctipalcová kola z lehké slitiny, rozšířený rozchod zadní nápravy, vyhřívané trysky ostřikovačů a logo SCOUT na mřížce chladiče a pátých dveřích.

Svými jasnými tvary, precizními liniemi, vyváženými proporcemi, zřetelnými tvary karoserie a ostrými hranami ztělesňuje model ŠKODA OCTAVIA SCOUT působivě designový jazyk tradiční české značky.

Komfortní výbava interiéru, velký zavazadlový prostor

Vnější rozměry vozu ŠKODA OCTAVIA SCOUT se oproti předchozímu modelu změnily jen nepatrně. Délka narostla o 2 mm na 4 687 mm, rozchod zadních kol se zvětšil o 30 mm na 1 539 mm. Také rozvor 2 680 mm je pro vůz v segmentu kompaktních vozů nezvykle velký. Nabídka místa pro cestující a zavazadla v interiéru dalece přesahuje obvyklá měřítka v tomto segmentu. Vpředu i vzadu si cestující užívají velkorysý prostor pro nohy, lokty i hlavu.

Velkorysé rozměry, přehlednost, kvalitní materiály a četné detaily výbavy přesvědčují stejně jako zvýšená pozice sedadel, která zaručuje optimální rozhled. Velikost a šířka interiéru je ještě zdůrazněna jeho horizontálním členěním. Kruhové přístroje jsou velké, dobře čitelné a s přepracovnou grafikou působí ještě precizněji.

Špičkový komfort zajišťuje například vyhřívaný tříramenný kožený volant s multifunkčními tlačítky, osvětlení madel předních a zadních dveří a ambientní LED osvětlení v ozdobných lištách dveří, u kterého vyzařují tenká optická LED vlákna na horním okraji decentní ambientní světlo, které lze nastavit v deseti barvách. Dalším standardně dodávaným komfortním prvkem jsou vyhřívaná přední sedadla a speciální potahová látka sedadel Thermoflux: tato látka je velmi prodyšná – oproti běžným potahovým látkám se vyznačuje dvojnásobnou prostupností par a vzduchu. Pohodlí ve voze dále zlepšují standardně dodávaný tempomat s omezovačem rychlosti a elektricky ovládaná boční okna předních a zadních dveří. Nástupní lišty jsou opatřeny logem SCOUT. Logo SCOUT je navíc na sedadlech, koženém volantu a hlavici řadicí páky. Zavazadlový prostor má objem 610 až 1 740 l a díky své šířce 1 010 mm je výborně uzpůsoben k bezproblémovému transportu prostorných předmětů. Četná odkládací místa zvyšují praktičnost interiéru.

Pohon a podvozek: Tři motory na výběr,

k tomu převodovka DSG a pohon všech kol 4×4

› Standardně dodávaný pohon všech kol 4×4

› Elektronicky řízená lamelová spojka a uzávěrka diferenciálu

› Tři motory na výběr: jeden benzinový, dva naftové

› Až 135 kW (184 k) a krouticí moment 380 Nm

› Šestistupňová manuální převodovka, šestistupňová a sedmistupňová převodovka DSG

Pro vůz ŠKODA OCTAVIA SCOUT je na výběr jeden benzinový a dva naftové motory, které plní požadavky emisní normy EU 6. Všechny agregáty jsou spojeny s pohonem všech kol 4×4. Řídicí jednotka zajišťuje ideální rozložení síly na všechna čtyři kola. Pro naftový motor o výkonu 110 kW (150 k) je vedle standardně dodávané šestistupňové manuální převodovky k dispozici také sedmistupňová dvouspojková převodovka. S nejvýkonnějším agregátem, 2,0 TDI o výkonu 135 kW (184 k), dosahuje vůz ŠKODA OCTAVIA SCOUT maximální rychlosti 219 km/h.

Tři motory na výběr

Benzinový motor ve voze ŠKODA OCTAVIA SCOUT je přeplňovaný čtyřválcový motor 1,8 TSI. Dosahuje nejvyššího výkonu 132 kW (180 k) a maximálního krouticího momentu 280 Nm, který je k dispozici v rozsahu otáček od 1 350 do 4 500 min-1. Model ŠKODA OCTAVIA SCOUT s ním zrychlí z 0 km/h na 100 km/h za 7,8 s, dosáhuje maximální rychlosti 216 km/h a má kombinovanou spotřebu 6,8 l/100 km. Motor 1,8 TSI je standardně dodáván ve spojení s šestistupňovou převodovkou DSG.

Dvoulitrový naftový motor s přímým vstřikováním a čtyřventilovou technikou je k dostání ve dvou výkonových stupních. ŠKODA OCTAVIA SCOUT s agregátem 2,0 TDI o výkonu 110 kW (150 k) je volitelně vybavena šestistupňovou manuální převodovkou nebo nově dodávanou sedmistupňovou převodovkou DSG. Motor přesvědčí svým klidným chodem, poskytuje maximální krouticí moment 340 Nm v rozsahu otáček od 1 750 do 3 000 min-1. Model ŠKODA OCTAVIA SCOUT s ním zrychluje za 9,1 s z 0 km/h na 100 km/h (v kombinaci s převodovkou DSG: 9,3 s), dosahuje maximální rychlosti 207 km/h (v kombinaci s převodovkou DSG: 206 km/h) a spotřebuje průměrně 5,0 l/100 km (v kombinaci s převodovkou DSG: 5,1 l/100 km).

Vrcholný naftový motor je 2,0 TDI o výkonu 135 kW (184 k), s maximálním krouticím momentem 380 Nm, který je k dispozici od 1 750 do 3 250 min-1. Tato verze je standardně vybavena šestistupňovou dvouspojkovou převodovkou, zrychluje z 0 na 100 km/h za 7,8 s, dosahuje maximální rychlosti 219 km/h a spotřebuje v průměru jen 5,1 l/100 km.

Standardně dodávaný pohon všech kol 4×4

Pohon všech kol zajišťuje ve voze ŠKODA OCTAVIA SCOUT rozhodující přednosti v oblasti trakce a aktivní bezpečnosti. Ústředním prvkem systému je kompaktní a lehká, elektronicky řízená lamelová spojka, která je umístěna před zadní nápravou. Rozdělení síly na čtyři kola probíhá vždy v závislosti na dané situaci, řídicí jednotka přitom vždy vypočítává ideální hnací moment pro zadní nápravu.

Přední a zadní náprava mají navíc elektronickou uzávěrku diferenciálu XDS+, funkci kontroly stability ESC, která zajišťuje bezproblémový rozjezd na každém povrchu a bezpečnější ovládání při dynamickém projíždění zatáčkami. XDS+ přitom při zatáčení mírně přibrzdí vnitřní kola, čímž se na vnější kola přenese větší hnací moment. To při průjezdu zatáčkou zajišťuje lepší ovladatelnost.

Větší rozchod

Rozchod zadních kol byl u přepracovaného vozu ŠKODA OCTAVIA SCOUT rozšířen o 30 mm na nynějších 1 539 mm. Použitá víceprvková zadní náprava se vyznačuje komfortem a dobrými vlastnostmi při ovládání. Základním konstrukčním principem je důsledné oddělení podélné a příčné tuhosti.

Přední nápravu využívá konstrukci MacPherson s dolními trojúhelníkovými příčnými rameny. Příčná ramena z vysokopevnostní oceli a inovativní bionický tvar závěsu kola přispěly ke snížení hmotnosti. Pomocný rám přední nápravy je konstruován s cílem dosažení maximální příčné tuhosti. Na něm je vedle součástek přední nápravy uchyceno také řízení a části uložení agregátu. Hřebenové řízení využívá účinný elektrický posilovač a spolupracuje s několika asistenčními systémy. Suverénní zpomalení zajistí dostatečně dimenzované brzdy.

Chytrá řešení: kapesní svítilna LED v zavazadlovém prostoru a otvírání lahví jednou rukou

› Simply Clever prvky se spoustou lásky k detailu

› Vyhřívaný věnec volantu

› Až tři personalizované klíče

› Dva USB konektory pro cestující na zadních sedadlech

› Kapesní svítilna v zavazadlovém prostoru, která se za jízdy automaticky dobíjí

Jedním z aspektů, kterých si zákazníci na vozech značky ŠKODA cení a který zvýrazňuje výjimečné postavení značky v konkurenčním prostředí, jsou Simply Clever-řešení. Konstruktéři automobilky ŠKODA nejsou nikdy spokojení. Vynalézají nové praktické detaily, které pomáhají cestujícím v každodenním provozu. Novinkou pro letošní rok je například držák lahve ve středové konzoli, v němž je PET lahev usazena tak, že ji lze otevřít jednou rukou. K dalším novým Simply Clever řešením patří vyhřívaný věnec volantu, dva USB konektory v zadní části vozu a vyjímatelná LED kapesní svítilna, jejíž akumulátor se během jízdy automaticky dobíjí.

Speciální řešení Simply Clever

Mezi četná řešení Simply Clever patří vyjímatelná LED kapesní svítilna v zavazadlovém prostoru, která se nabíjí během jízdy, variabilní dvojitá podlaha zavazadlového prostoru, multifunkční kapsa pod roletovým krytem zavazadlového prostoru, dělící síť, čtyři sklopné háčky na zavěšení tašek, dvě svítilny a 12V zásuvka v zavazadlovém prostoru.

Kromě toho jsou nově na palubě tato řešení Simply Clever:

držák lahví ve středové konzoli – je tvarován tak, že do něj dno lahve zapadne, což umožní, že PET láhev se dá otevřít jednou rukou.

vyhřívaný věnec volantu – po zmáčknutí tlačítka se povrch vyhřívá a zahřeje ruce při chladném počasí.

dvě USB zásuvky v zadní části pro nabíjení chytrých telefonů nebo jiných malých přístrojů

sklápěcí stolky na opěradlech předních sedadel – na doplňkových odkládacích plochách mají cestující na zadních sedadlech stále vše v dosahu

personalizovaný klíč – až tři uživatelé si do něho mohou uložit svá individuální nastavení: od klimatizace přes nastavení sedadel až k hlasitosti rádia a výběru jízdního profilu.

Na palubě zůstávají beze změn:

opěradla zadních sedadel sklopná ze zavazadlového prostoru

flexibilní upevňovací prvky v zavazadlovém prostoru – dvojité háčky na tašky a upevňovací oka pro síťový program

skládací cargo prvky pro zavazadlový prostor k upevnění kartonových krabic či beden

oboustranný koberec zavazadlového prostoru s gumovou spodní stranou pro přepravu špinavých či vlhkých předmětů

deštník pod sedadlem spolujezdce

držák reflexní vesty pod sedadlem řidiče

držák na parkovací lístky na A-sloupku

mobilní odpadkový koš umístěný ve výplni dveří

až osm držáků na lahve ve výplních dveří

(do držáků v předních dveřích se vejdou 1,5 l láhve, dozadu lahve o objemu 0,5 l)

univerzální držák zařízení umístěný v držáku nápojů na středovém panelu

škrabka na led ve víku palivové nádrže

Bezpečnost především: inovativní bezpečnostní systémy stanovují měřítka

› Asistenční systémy z vyšších tříd

› Novinka: prediktivní ochrana chodců, Blind Spot Detect, Rear Traffic Alert, asistent pro jízdu s přívěsem Trailer Assist, vylepšený Crew Protect Assist díky spolupráci s Front Assist

› Na palubě dále: Adaptive Cruise Control, Lane Assist, Travel Assist s rozpoznáváním dopravních značek, Park Assist, Driver Alert, asistent dálkových světel Auto Light Assist

› Pasivní bezpečnost s až devíti airbagy na vysoké úrovni

ŠKODA OCTAVIA SCOUT vyniká svým rozsáhlým bezpečnostním konceptem. Precizní podvozek a dlouhý rozvor náprav a také pevná struktura karoserie podporují stabilní vlastnosti vozu při jízdě. Četné prvky pro optimální ochranu cestujících z něj dělají jeden z nejbezpečnějších vozů ve své třídě. Ve výbavě jsou tříbodové automatické pásy pro všechna místa a až devět airbagů. Nové špičkové technologie u asistenčních systémů zvýrazňují výjimečné postavení vozu ŠKODA OCTAVIA SCOUT v konkurenčním prostředí. Systémy zabrzdí automaticky vůz při hrozících kolizích s chodci, varují před vozidly v mrtvém úhlu, upozorňují při únavě a při neúmyslném opuštění jízdního pruhu, udržují vůz v konstantní vzdálenosti od vpředu jedoucího vozidla, řídí aktivaci dálkových světel, rozpoznávají dopravní značky a samostatně parkují do mezer a pomáhají při jízdě s přívěsem.

Nové asistenční systémy pro vyšší úroveň bezpečnosti

ŠKODA OCTAVIA SCOUT nejezdí jen pohodlně, kultivovaně, úsporně či sportovně, ale také zvlášť bezpečně. Starají se o to četné asistenční systémy, které podstatně převyšují úroveň obvyklou v segmentu kompaktních vozů.

Front Assist včetně funkce nouzové brzdy City byl rozšířen o prediktivní ochranu chodců a pomáhá eliminovat nehody v městském provozu. S pomocí radarového senzoru systém rozpozná kritické situace před vozidlem. Pokud hrozí kolize, je řidič varován v několika stupních. V případě potřeby zajistí systém automatické zpomalení až do úplného zabrzdění. Funkce nouzové brzdy City pracuje při rychlosti do 30 km/h. Rozpoznávání osob rozšiřuje Front Assist: Při rychlostech od 10 do 60 km/h se aktivuje nouzové brzdění, pokud je rozpoznán chodec pohybující se ve směru, který by vedl ke kolizi.

Blind Spot Detect a Rear Traffic Alert – pozorné oči na zádi

Nový systém Blind Spot Detect zajišťuje bezpečnost při přejíždění do vedlejšího jízdního pruhu. Díky dvěma radarovým senzorům na zádi dokáže Blind Spot Detect rozpoznat vozidla, která se rychle blíží zezadu a nebo se již nacházejí v mrtvém úhlu. Pokud se zezadu rychle blíží jiné vozidlo nebo se již nachází v mrtvém úhlu, rozsvítí se varovná LED kontrolka na příslušném vnějším zpětném zrcátku. Pokud dá řidič přesto znamení o změně směru jízdy, LED kontrolka několikrát za sebou zabliká. Systém pracuje v rozmezí od 10 km/h až do maximální rychlosti.

Součástí systému Blind Spot Detect je i nový systém Rear Traffic Alert. Tento systém zajišťuje bezpečné couvání z příčných parkovacích míst nebo vjezdů. Velice brzy rozpozná vozidla blížící se v příčném směru a v případě ohrožení řidiče varuje – napřed opticky, poté akusticky, a pokud to je nutné i automatickým brzděním.

Asistent pro jízdu s přívěsem Trailer Assist usnadňuje jízdu se soupravou

Volitelný asistent pro jízdu s přívěsem Trailer Assist dělá i z nezkušených řidičů souprav s přívěsem profesionály a zabraňuje nepříjemným nehodám při popojíždění. Napřed řidič zařadí zpětný chod a zmáčkne parkovací tlačítko. Poté pomocí otočného spínače zpětných zrcátek nastaví úhel, ve kterém chce couvat. Schéma na displeji zobrazuje natočení přívěsu pro snazší orientaci. Poté přidává řidič lehce plyn – o zbytek se postará systém, který navede soupravu sám do volné mezery. Pokud je úhel při parkování s přívěsem příliš velký, rosvítí se varovná kontrolka. Pokud řidič nezareaguje, zabrzdí technika soupravu automaticky.

Manoeuvre Assist – žádné ťukance díky ultrazvuku

Při couvání i jízdě bez přívěsu také pomáhá nový systém Manoeuvre Assist: Zabrzdí vůz, jakmile rozpozná překážku. Manoeuvre Assist i Trailer Assist fungují díky vylepšené funkci ultrazvukových parkovacích senzorů.

Další nezměněné asistenční systémy na palubě

Při intenzivním přepracování modelové řady ŠKODA OCTAVIA zůstaly beze změn osvědčené asistenční systémy jako je elektronická kontrola stabilizace ESC, která zabraňuje vybočení vozu v zatáčkách, nebo Front Assist. Adaptivní tempomat ACC založený na radaru udržuje při nastavené rychlosti požadovaný odstup od následovaného vozidla tím, že automaticky brzdí nebo zrychluje. Nově vyvinutý radarový senzor v mřížce chladiče pracuje při rychlostech od 30 do 160 km/h (na přání až do 210 km/h). Bezpečnostní systém zasahuje ve čtyřech stupních, pokud rozpozná nebezpečí kvůli příliš velkému přiblížení. Nejprve upozorní řidiče opticky, poté opticky i akusticky. Třetí stupeň vyvolá částečné brzdění. Pokud řidič přesto nereaguje, přepne se brzdový asistent při čtvrtém stupni na nejvyšší citlivost a vůz se úplně zabrzdí.

Lane Assist pomáhá řidiči udržet vůz v jízdním pruhu prostřednictvím varování na multifunkčním displeji či lehkými korekcemi řízení. Systém využívá kameru v krytu vnitřního zpětného zrcátka a orientuje se dle vodorovného dopravního značení. Pokud hrozí, že vozidlo přejede do vedlejšího pruhu bez spuštění směrového světla, objeví se na multifunkčním displeji varování a dojde k jemnému zásahu do řízení. Systém funguje při rychlostech nad 65 km/h.

Driver Alert rozpozná únavu řidiče tím, že řídicí jednotce předává informace o pohybech volantu. Ta porovnává přijaté údaje se známým chováním řidiče a s předem definovanými znaky nadměrné únavy. Z toho důvodu systém 15 minut po nastartování analyzuje řidičovo chování a data ukládá. V případě potřeby systém řidiči navrhne, aby si udělal přestávku.

Hrozí-li kolize, aktivuje se proaktivní ochrana posádky Crew Protect Assist. Tento systém uzavře boční okna i střešní okno (až na malou mezeru), aby se zamezilo vniknutí cizích předmětů do interiéru, a přitáhne bezpečnostní pásy řidiče a spolujezdce. Crew Protect Assist spolupracuje se systémem Front Assist. V případě nehody zabrání standardně dodávaná multikolizní brzda dalšímu nekontrolovanému pohybu vozu. Kromě toho se spustí varovná a brzdová světla. Řidič může převzít kontrolu nad systémem tím, že přidá plyn nebo zabrzdí.

Platí ještě omezení rychlosti, skončil už zákaz předjíždění? ŠKODA OCTAVIA SCOUT zná odpověď. Travel Assist s rozpoznáváním dopravních značek, který pro své fungování využívá kameru, zobrazuje omezení rychlosti a další dopravní značky jako obrázky na multifunkčním displeji a navigačním infotainmentu.

Kdo sám nerad parkuje nebo vyjíždí z parkovacího místa, může aktivovat parkovacího asistenta. Systém sám navede vůz do podélných a příčných parkovacích míst. Asistent rozpozná vhodné podélné místo k zaparkování do rychlosti 40 km/h, v případě příčných míst do rychlosti 20 km/h. Stačí, aby řidič zapnul směrové světlo na té straně, kde chce parkovat. Systém mezeru změří (musí být minimálně o 60 cm delší než vůz), určí výchozí pozici a sám vozidlo do mezery navede. Řidič už musí pouze přidávat plyn a brzdit. Z podélného parkovacího místa asistent také sám vyjede.

Asistent při rozjezdu do kopce pomůže řidiči při rozjezdu do kopce. Systém je aktivní, pokud je stoupání vyšší než 5 % a postará se o pohodové a bezpečné rozjetí, aniž by bylo nutné použít ruční brzdu. Zabraňuje zpětnému pohybu vozu a zhasnutí motoru.

Nabídku doplňuje Auto Light Assist. Za tmy a při rychlostech nad 60 km/h rozpozná multifunkční kamera vozidla před sebou (až do vzdálenosti 400 m) i v protisměru (až na 1 000 m) a v případě potřeby dálková světla vypne. Řidič může nad systémem kdykoliv převzít kontrolu.

Pasivní bezpečnost zůstává zachována na vysoké úrovni

Široká nabídka zádržných systémů zůstala i po vylepšení modelů beze změny. Až devět airbagů je připraveno spolupracovat s pěti tříbodovými bezpečnostními pásy, aby zajistily bezpečnost na palubě. Jsou mezi nimi airbagy řidiče a spolujezdce, boční airbagy vpředu, hlavové airbagy, kolenní airbag řidiče (dodávaný standardně) a boční airbagy vzadu (na přání). Dětské sedačky lze upevnit pomocí ukotvení Isofix (na přání dostupné také na sedadle spolujezdce) a TopTether (přídavný horní upevňovací popruh). Kontrola tlaku v pneumatikách je je ve voze ŠKODA OCTAVIA SCOUT k dostání na přání.

V nárazových testech Euro NCAP dosáhl vůz ŠKODA OCTAVIA nejlepšího možného výsledku v podobě pěti hvězdiček v oblasti bezpečnosti posádky. Špičkových hodnot dosáhl také v dalších kategoriích: 93 % za ochranu dospělých a 86 % za ochranu dětí ve voze.

Infotainment systémy a ŠKODA Connect:

Technika budoucnosti je již na palubě

› Nové infotainment systémy s kapacitními displeji

› Služba Dopravní informace online rozpozná aktuální dopravní situaci a doporučí objízdné trasy

› Cestující jsou na palubě vždy online

› Infotainment online se stará o zábavu a dodává informace – zprávy, ceny pohonných hmot na trase a volná parkovací místa

› Care Connect nabízí asistenční služby a pomoc v nouzi

› Automatické tísňové volání po nehodě

› Kontrola uzavření oken a dveří na dálku

› Oznámení o oblasti při opuštění určitého místa

Ve voze ŠKODA OCTAVIA SCOUT se používají infotainment systémy nejnovější generace, které do vozu přinášejí budoucnost konektivity se zcela novými funkcemi. Cestující jsou na přání díky LTE modulu a Wi-Fi vždy online. ŠKODA Connect s novými mobilními online službami se dělí do dvou kategorií: Infotainment online poskytující zábavu a informace a Care Connect poskytující podporu a asistenční služby. Jízdní trasy mohou být doma naplánovány a pomocí internetu přeneseny do vozu. V závislosti na dopravní situaci dostává řidič doporučení, kdy je nejlepší okamžik pro začátek cesty. Dopravní informace online ukazují aktuální dopravu na vybrané trase a v případě dopravní zácpy navrhují vhodné objízdné trasy. Přenos dat probíhá přes SIM kartu, která je pevně zabudovaná ve voze.

Nové infotainment systémy zajišťují vyšší bezpečnost i lepší zábavu. Zákazníci mohou vybírat ze čtyř infotainment systémů: hudebních systémů Swing (součástí standardní výbavy) a Bolero a navigačních systémů Amundsen a Columbus. Všechny čtyři systémy lze intuitivně ovládat a přesvědčí svou rychlostí a inteligentními funkcemi. Kapacitní dotykové displeje reagují již na lehký dotek. Dojem z kvalitní přístrojové desky ještě vylepšují displeje infotainment systémů Bolero, Amundsen a Columbus s novým skleněným designem, které jsou dodávány na přání.

Standardně dodávaný hudební systém Swing nabízí displej s úhlopříčkou 6,5″, slot na SD karty a USB a aux-in konektory. Na přání jsou k dispozici další možnosti konektivity, včetně rozhraní SmartLink+. SmartLink+ integruje aplikace z chytrého telefonu a do automobilů ŠKODA přináší standardy Apple CarPlay, Android Auto (pakliže jsou pro daný telefon a lokalizaci k dispozici), MirrorLink™ a SmartGate. Pokud zákazník připojí svůj telefon k USB portu, otevře se odpovídající rozhraní. Nabídka aplikací, které jsou speciálně šité na míru pro použití ve voze prostřednictvím rozhraní SmartLink+, bude pravidelně rozšiřována. Dostupnost rozhraní Android Auto a Apple CarPlay se může v jednotlivých zemích lišit.

Hudební systém Bolero disponuje 8″ dotykovou obrazovkou s vysokým rozlišením, elegantním skleněným designem a senzorem přiblížení: jakmile se prst přiblíží k displeji, aktivuje se ovládací mód umožňující popojíždění prstem, rolování a zadávání znaků. Systém Bolero kromě toho umí předčítat SMS zprávy a umožňuje je také psát na displeji. Zároveň nabízí Bluetooth konektivitu, osm reproduktorů a rozhraní SmartLink+. Hlasové ovládání je k dispozici na přání.

Navigační systém Amundsen vychází ze systému Bolero. Součástí nabídky je integrovaný Wi-Fi hotspot, který cestujícím umožňuje volně surfovat, streamovat a mailovat až na osmi mobilních zařízeních. O rozhlasový příjem se starají dva tunery, třetí tuner slouží výhradně pro příjem TMC hlášení (Traffic Message Chanel). Mapové podklady pro navigaci lze během celé životnosti infotainmentu bezplatně aktualizovat.

Vrchol nabídky představuje navigační infotainment Columbus (k dodání od výbavového stupně Ambition). Impozantní 9,2“ displej nabízí rozlišení 1 280 × 640 pixelů, k dispozici je flash paměť 64GB, DVD mechanika a volitelný LTE modul, který posádce přináší vysokorychlostní připojení k internetu (s rychlostí stahování až 150 Mbit/s).

Doplňkové prvky infotainmentu

Dobře známý Phonebox, integrovaný ve středové konzoli (od výbavového stupně Ambition) dokáže bezdrátově dobíjet chytrý telefon a propojit ho (pomocí takzvané planární antény) s anténou na střeše vozu. Canton Sound System (také od výbavového stupně Ambition) s deseti reproduktory a výkonem 570 W nabízí výbornou kvalitu zvuku (včetně centrálního reproduktoru na palubní desce a subwooferu v zavazadlovém prostoru). Volitelné držáky tabletů lze zaklapnout do úchytů v opěrkách hlavy na předních sedadlech. Pro nabíjení přístrojů mohou cestující na zadních sedadlech využívat volitelně zásuvky 230 V a USB.

ŠKODA Connect s novými mobilními online službami

Infotainment systémy perfektně doplňují mobilní online služby ŠKODA Connect. Ty nabízí novou dimenzi navigace, informací, zábavy a asistenčních služeb. Jsou rozděleny do dvou kategorií:

Nové služby Infotainment online sloužící pro informace a zábavu

Služby Care Connect slouží jako asistence pro řidiče a pro dálkový přístup k vozu

Přes nový ŠKODA Connect Portal může zákazník k těmto službám přistupovat z domácího počítače: lze zde konfigurovat služby a přenášet cíle, trasy a body zájmu (Points of Interest) do vozu.

Jedním z vrcholů v portfoliu Infotainment Online je služba Dopravní informace online, která přenáší dopravní situaci na vybrané trase v reálném čase do vozu ŠKODA OCTAVIA SCOUT a v případě dopravní zácpy navrhuje objezdové trasy. Služba Čerpací stanice zobrazuje čerpací stanice (včetně cen pohonných hmot) podle vybrané trasy. Služby Parkovací místa, Zprávy a Počasí poskytují další informace na míru.

Služby Infotainment Online jsou pro systémy Amundsen a Columbus v prvním roce k dispozici zdarma. U systému Amundsen fungují přes připojený smartphone uživatele nebo datový modem, u systému Columbus přes smartphone uživatele nebo přes vloženou SIM kartu zákazníka s vysokorychlostním LTE.

Služby Care Connect podporují řidiče v mnoha situacích. Přenos dat je realizován přes SIM kartu integrovanou ve voze.

Tísňové volání (Emergency Call) je v Evropě standardně k dispozici od výbavového stupně

Ambition (nabídka se může v jednotlivých zemích lišit). Pokud jsou po kolizi aktivovány zádržné systémy, naváže systém telefonické a datové spojení s ústřednou nouzového volání a předá jí všechna potřebná data. Tlačítkem ve střešním modulu může řidič nebo spolujezdec spustit tísňové volání i manuálně.

Doplňující službou je funkce podávající zprávu v případě lehké nehody a služba Pomoc na cestě. Tlačítko „i“ v modulu spustí hovor v rámci služby Infolinka. Stisknutím tlačítka kontaktuje řidič odborníka v call centru, se kterým řeší např. technické dotazy. Infolinka organizuje i pomoc v případě poruchy.

Pokud zákazník aktivuje Proaktivní servisní službu, kontaktuje jej jeho obchodník před servisní kontrolou za účelem pohodlného stanovení termínu. Kromě toho tak lze do ŠKODA servisu předat i servisně relevantní data vozu.

Další online služby lze pomocí ŠKODA Connect App využívat v chytrém telefonu. Zhasl jsem světla, zamknul jsem? Řidič si může kdykoliv na dálku zkontrolovat stav oken a dveří, stav paliva v nádrži a s tím i spojený dojezd. Kromě toho je možné si na chytrém telefonu zobrazit aktuální parkovací pozici vozu.

Kde stojí auto na velkém parkovišti? Pokud se aktivuje funkce Houkání & Blikání, auto na sebe upozorní tím, že spustí varovná světla vozu a zatroubí.

Nemá vůz opustit definovanou oblast nebo má jet maximálně 130 km/h? Služby Oznámení alarmu online, Oznámení o oblasti nebo Oznámení o překročení rychlosti informují, pokud k tomu skutečně došlo. Portfolio služeb vzdáleného přístupu doplňuje služba Jízdní data. Kromě toho je možné zasílat cíle navigace do auta nebo si na smartphonu zobrazit aktuální parkovací pozici vozidla.

Ohodnoťte tento článek!

PŘIDAT KOMENTÁŘ: