Tisková mapa: Škoda Octavia RS a Octavia Combi RS

Novinky přehledně

V rámci intenzivní modernizace své celosvětově nejúspěšnější modelové řady dostaly nový design a řadu nových technických systémů i špičkové sportovní verze ŠKODA OCTAVIA RS a ŠKODA OCTAVIA COMBI RS. Zde je přehled nejdůležitějších novinek.

› DESIGN: Zcela nová příď se širokou maskou chladiče a zdvojenými LED světlomety; LED mlhové světlomety; modifikovaná záď s LED svítilnami; přepracovaný interiér se sportovními sedadly RS, přepracovaným přístrojovým panelem, novým ambientním LED osvětlením, vše ve sportovním stylu

› POHONNÉ JEDNOTKY: Dva výkonné čtyřválcové přeplňované motory; výkon benzinové pohonné jednotky vzrostl o 7 kW (10 k) na 169 kW (230 k), vůz s ním dosahuje maximální rychlosti 250 km/h; vznětový motor má nezměněný výkon 135 kW (184 k); pohon předních kol, volitelně i pohon 4×4 pro motor 2,0 TDI

› PŘEVODOVKA: Šestistupňová manuální převodovka, šestistupňová převodovka DSG

› PODVOZEK: Sportovní podvozek snížený o 15 mm; 17″ kola z lehkých slitin, na přání 18″; elektronická uzávěrka diferenciálu XDS+; adaptivní podvozek DCC (Dynamic Chassis Control); volba jízdního profilu Performance Mode Select

› ASISTENČNÍ SYSTÉMY: Front Assist s prediktivní ochranou chodců, Blind Spot Detect; Rear Traffic Alert; asistent pro couvání s přívěsem Trailer Assist; Manoeuvre Assist

› INFOTAINMENT: Kapacitní dotykové displeje; navigační systém Columbus s 9,2″ monitorem; Wi-Fi hotspot; modul LTE; SmartLink+ (Apple CarPlay, Android Auto, MirrorLink™)

› ŠKODA CONNECT: Služby v portfoliu Infotainment Online – Dopravní informace online; Google Earth™; Aktualizace map online; služby z kategorie Care Connect – například Tísňové volání (Emergency Call) nebo vzdálený přístup přes chytrý telefon.

› SIMPLY CLEVER: Držák nápojů s možností otevírání PET lahví jednou rukou; vyjímatelná LED svítilna v zavazadlovém prostoru (pouze v karosářské verzi kombi); na přání personalizovaný klíč pro uložení individuálního nastavení; vyhřívaný věnec volantu; dva USB konektory pro cestující na zadních sedadlech; sklopné stolky na opěradlech předních sedadel

Krátká verze textu

ŠKODA OCTAVIA RS a ŠKODA OCTAVIA COMBI RS: Sportovci s místem pro celou rodinu

› Sportovní design exteriéru, full LED světlomety, specifické detaily provedení RS

› Hodnotný interiér se sportovními sedadly, velkorysou výbavou a řadou Simply Clever řešení

› Výkon motoru 2,0 TSI vzrostl na 169 kW (230 k), motor 2,0 TDI je k dispozici i s pohonem 4×4

› Sportovní podvozek s červeně lakovanými brzdovými třmeny ve standardní výbavě, kola o průměru až 19″

› Nové technologie v oblasti infotainmentu, konektivity a asistenčních systémů obvyklé ve vozech vyšších tříd

Mladá Boleslav/Pachfurth, 6. dubna 2017 – Přijíždí výrazně modernizované a vylepšené špičkové modely řady ŠKODA OCTAVIA: ŠKODA OCTAVIA RS a ŠKODA OCTAVIA COMBI RS. Jejich dynamický charakter je patrný na první pohled. Hlavními identifikačními znaky jsou nová příď, upravená záď a hodnotný interiér s černými sportovními sedadly, v kombinaci se všemi silnými stránkami této modelové řady – všestranným charakterem, nadprůměrnou nabídkou prostoru, výbavou na úrovni vozů střední třídy, špičkovou kvalitou zpracování a mimořádným poměrem ceny a užitné hodnoty. Pro obě karosářské verze jsou k dispozici dva výkonné čtyřválcové agregáty. Zatímco vznětový motor 2,0 TDI má stejně jako dosud výkon 135 kW (184 k), vzrostl výkon zážehového motoru 2,0 TSI o 7 kW (10 k) na 169 kW (230 k). Výlučné postavení tohoto kompaktního sportovního vozu ve svém segmentu zvýrazňují nové technologie v oblasti infotainmentu, konektivity a asistenčních systémů.

Sportovní design exteriéru

Vozy ŠKODA OCTAVIA RS a ŠKODA OCTAVIA COMBI RS jsou sportovními modely výrazně přepracované modelové řady ŠKODA OCTAVIA. V karosářských verzích liftback i kombi symbolizuje tento vůz silnou emocionalitu a dynamiku. Model ŠKODA OCTAVIA RS se představuje v novém, osvěženém vzhledu celosvětově úspěšné modelové řady a působí dynamicky, i když není v pohybu.

Nová příď se širokou maskou chladiče působí sportovním dojmem. Masku rozšiřují i zdvojené full LED světlomety s funkcí adaptivních světlometů AFS s krystalickým vzhledem, který je pro vozy této značky typický. Vyzařují světlo speciálně upravené pro jízdu po silnici, dálnici, pro městský provoz i pro jízdu v dešti. Asistent dálkových světel Auto Light Assist pomocí kamery na přídi vozu rozpozná ostatní vozy nebo osvětlené silnice ve městě a v případě potřeby samočinně přepíná dálkové světlo na potkávací. Ve spodní části hlavních světlometů se nachází světelný vodič, který plní funkci směrového světla a světla pro denní svícení. Jemné, podélné světelné vodiče jsou rozprostřeny také na ploše, na níž se nachází hlavní světlomety.

LED technologii využívají také mlhové světlomety, které je možno volitelně vybavit i funkcí Corner a které jsou umístěny po stranách širokého spodního otvoru pro přívod vzduchu. Maska chladiče s chromovaným rámečkem je volitelně k dispozici v černé barvě. Vnější světlomety slouží jako potkávací světla, vnitřní, které navazují na masku chladiče, generují dálkové světlo.

Díky přímému napojení masky chladiče na hlavní světlomety vzniká grafický celek, podle kterého lze všechny modely ŠKODA OCTAVIA jednoznačně identifikovat. Vnější otvory pro přívod vzduchu jsou obklopeny mohutnými konturami, jejich spodní část je vyplněna mřížkami s voštinovou strukturou. Nový horizontální tvar přídě se vzhledem ve tvaru klínu a maximální precizností se odvolává na motivy uměleckého řemesla českých brusičů křišťálu.

Nové světlomety s oddělenými poktkávacími světly jsou jen jedním z výtvarných prvků, díky nimž působí příď širším a propracovanějším dojmem. Také nárazník je výrazně horizontálně tvarován. Kompletně přepracovaná je také kapota motoru a blatníky. Výraznější je i logo značky ŠKODA.

Kryty vnějších zpětných zrcátek a kliky dveří modelů ŠKODA OCTAVIA RS a ŠKODA OCTAVIA COMBI RS jsou lakované v barvě vozu. Pro špičkové sportovní modely je k dispozici jedenáct barev, mezi nimi také speciální odstíny šedá Steel a zelená Rally. Doplňkem je volitelný černý designový paket.

Precizně a ostře vedené linie, jimiž se vyznačuje design výrazně přepracovaných modelů ŠKODA OCTAVIA RS, pokračují po bocích vozu až na záď a vytváří intenzivní hru světla a stínu.

Charakteristickým znakem zádi vozu je spodní hrana spoileru (v karosářské verzi liftback) resp. střešní spoiler (v karosářské verzi kombi). Díky decentním konturám působí mohutným dojmem i nově tvarovaný zadní nárazník. Vložený difuzor je nahoře ohraničen odrazkou; výfuk je zakončen velkými nerezovými koncovkami. Jako drahokamy jsou do karoserie zasazeny zadní skupinové svítilny. Koncová světla a osvětlení registrační značky využívají LED technologii. Koncové světlo ve tvaru písmene C svítí homogenně po celé ploše. V horním rohu jsou od sebe linie odděleny přepážkou. Díky tomuto detailu je grafika ještě výraznější. Kontury krytů světel zlepšují obtékání vzduchu kolem karoserie, a tím i aerodynamiku vozu.

Zkratka RS na zádi

Na zádi vozů ŠKODA OCTAVIA RS a ŠKODA OCTAVIA COMBI RS září logo RS. Zkratku RS použila ŠKODA poprvé v roce 1974 v motoristickém sportu. V roce 2000 byla tato zkratka zavedena i do modelové palety značky ŠKODA. Od té doby psaly sportovní špičkové modely jedinečnou úspěšnou historii – se stále stoupající tendencí. Do dnešního dne bylo prodáno více než 200 000 vozů ve verzi RS – z toho 100 000 vozů třetí generace modelu ŠKODA OCTAVIA uvedené v roce 2013.

Ve velkoryse řešeném interiéru dominuje černá barva

Co se týče nabídky prostoru, definuje ŠKODA OCTAVIA RS a ŠKODA OCTAVIA COMBI RS nová měřítka mezi konkurenčními vozy. Díky rozvoru 2 680 mm vytvořili technici skutečně velkorysý interiér, jehož celková délka činí 1 782 mm. Prostor před koleny vzadu činí 73 mm – takových hodnot dosahují většinou pouze vozy střední třídy.

Nadprůměrný je také objem zavazadlového prostoru. U karosářské verze liftback je to 590 l, po sklopení zadního sedadla pak 1 580 l. Hodnoty karosářské verze kombi jsou následující: 610 l a 1 740 l.

Interiér modelu ŠKODA OCTAVIA RS působí jasným, klidný dojmem a je zaměřený na podstatné věci. V jeho designu pokračují linie exteriéru, přičemž horizontální linie posiluje dojem velkorysé prostornosti. Plochy a tělesa působí geometricky jasně a napjatě. Snadno čitelné kruhové přístroje jsou velké a díky nové grafice působí mnohem propracovaněji.

Interiér modernizovaných vozů ŠKODA OCTAVIA RS je pojatý ve sportovně-elegantním černém odstínu; interiér přesvědčí velkorysou výbavou, hodnotnými materiály, precizností a dokonalostí do posledního detailu. Dekorační lišty ve dveřích jsou vybaveny novým ambientním LED osvětlením. Tenké světelné vodiče na horních hranách lišt vyzařují decentní světlo, které lze regulovat v deseti odstínech. Sportovní sedadla RS mají zvýšené boky a integrované hlavové opěrky. Na přání jsou i elektricky nastavitelné.

Pohon, podvozek, řízení, zvuk – to vše je sportovně laděné

Pro intenzivně přepracované vozy ŠKODA OCTAVIA RS a ŠKODA OCTAVIA COMBI RS jsou k dispozici dva výkonné přeplňované čtyřválcové motory – jeden zážehový a jeden vznětový.

Výkon motoru 2,0 TSI vzrostl o 7 kW (10 k) na 169 kW (230 k). Maximální točivý moment 350 Nm je k dispozici v rozsahu otáček od 1 500 do 4 600 min-1. Karosářská verze liftback s manuální převodovkou zrychluje z 0 na 100 km/h za 6,7 s a dosahuje maximální rychlosti 250 km/h, která je elektronicky omezená. Motor 2,0 TSI je dodáván na přání s šestistupňovou manuální převodovkou nebo šestistupňovou dvouspojkovou převodovkou.

Motor 2,0 TDI má nezměněný výkon 135 kW (184 k). Již od 1 750 min-1 je k dispozici točivý moment 380 Nm – což stačí pro zrychlení z 0 na 100 km/h za 7,9 s a maximální rychlost 232 km/h. Na 100 kilometrů spotřebuje vznětový motor průměrně pouze 4,5 litru paliva (119 gramů CO2/km – všechny hodnoty se týkají verze liftback s manuální převodovkou). I motor 2,0 TDI se volitelně dodává s manuální šestistupňovou převodovkou nebo šestistupňovou dvouspojkovou převodovkou. Motor 2,0 TDI se také kombinuje s pohonem všech kol a šestistupňovou převodovkou DSG.

Díky sportovnímu podvozku je karoserie verzí RS oproti ostatním modelům této řady o 15 mm snížená. Suverénní zpomalení zajistí velkoryse dimenzované brzdy. Červeně lakované brzdové třmeny umístěné za standardně dodávanými sedmnáctipalcovými koly v designu Dorado upozorňují na sportovní zaměření modelu. V nabídce jsou také osmnáctipalcová a devatenáctipalcová kola z lehké slitiny.

Vozy ŠKODA OCTAVIA RS jsou vybaveny čtyřprvkovou zadní nápravou, jejíž rozchod v porovnání s modelem před modernizací vzrostl o 30 mm na 1 544 mm. Vpředu je náprava typu MacPherson.

Dalšími klíčovými prvky jsou progresivní řízení a elektronická kontrola stability ESC s elektronickou uzávěrkou diferenciálu XDS+. Zlatým hřebem podvozku přepracovaného modelu ŠKODA OCTAVIA RS je adaptivní podvozek DCC (Dynamic Chassis Control). Elektricky ovládané ventily řídí činnost tlumičů dle přání řidiče, který se může rozhodovat mezi třemi režimy – Comfort, Normal a Sport. DCC kromě toho přispívá i k aktivní bezpečnosti tím, že se systém v nebezpečných situacích automaticky přepne do režimu Sport. Tím DCC zajistí vyšší stabilitu, lepší adhezi pneumatik a kratší brzdnou dráhu.

S volbou jízdního profilu Performance Mode Select a Performance Sound Generator (na přání) může řidič přepínat charakteristiku řízení, řazení dvouspojkové převodovky a nastavení dalších systémů v režimech Normal, Eco, Sport a Individual. Nastavení lze uložit i na personalizovaný klíč, který je dodávaný na přání.

Asistenční systémy

Do širokého spektra asistenčních systémů patří u modernizovaných modelů ŠKODA OCTAVIA RS několik systémů, které jsou k dispozici jen ve vozech vyšších tříd. Všechny systémy slouží k ještě bezpečnější a pohodovější jízdě.

Novinkami v nabídce jsou Front Assist s prediktivní ochranou chodců, Blind Spot Detect, Rear Traffic Alert, asistent pro couvání s přívěsem Trailer Assist a Manoeuvre Assist.

Front Assist s prediktivní ochranou chodců se uplatní v městském provozu. Systém při rychlostech od 10 do 60 km/h vyvolá nouzové brzdění, pokud hrozí, že vozu nebezpečně zkříží cestu chodec. Kromě prediktivní ochrany chodců je součástí systému Front Assist také funkce nouzové brzdy City. Oba systémy spolupracují se systémem Crew Protect Assist, který v případě hrozící nehody zavře boční i střešní okna a automaticky přitáhne bezpečnostní pásy na předních sedadlech. Jeho nový radarový senzor je umístěn v masce chladiče.

Nový systém Blind Spot Detect zajišťuje bezpečnost při přejíždění do vedlejšího jízdního pruhu. Využívá k tomu dva radarové senzory na zádi, které monitorují prostor do vzdálenosti zhruba 20 m. Pokud se zezadu rychle blíží jiné vozidlo nebo se již nachází v mrtvém úhlu, rozsvítí se varovná LED kontrolka na příslušném vnějším zpětném zrcátku. Pokud dá řidič přesto znamení o změně směru jízdy, LED kontrolka několikrát za sebou zabliká.

Rovněž nový systém Rear Traffic Alert zajistí bezpečné couvání z příčných parkovacích míst nebo vjezdů. Velice brzy rozpozná vozidla blížící se v příčném směru a v případě ohrožení řidiče varuje – napřed opticky, poté akusticky, a pokud to je nutné i automatickým brzděním. Data do systému dodávají senzory systému Blind Spot Detect, které se nachází na zádi. Rear Traffic Alert je pevnou součástí systému Blind Spot Detect.

Další novinkou modelové řady ŠKODA OCTAVIA je systém Trailer Assist ulehčující couvání soupravy s přívěsem. Řidič nejprve otočným spínačem nastavení zpětných zrcátek určí úhel, ve kterém chce couvat. Poté opatrně přidává plyn. Systém natočí volant do požadovaného směru a najede s přívěsem do požadované mezery nebo na určené místo. Pokud je úhel při parkování s přívěsem příliš velký, rozsvítí se varovná kontrolka. V kritických situacích systém vůz i přívěs automaticky zabrzdí.

Při couvání a jízdě bez přívěsu je velkou pomocí rovněž nový systém Manoeuvre Assist. Tento systém vůz automaticky zabrzdí, pokud za ním rozpozná překážku. Manoeuvre Assist i Trailer Assist fungují díky vylepšené funkci ultrazvukových parkovacích senzorů.

Na palubě vozů verze ŠKODA OCTAVIA RS zůstaly osvědčené asistenční systémy beze změny. Adaptivní tempomat ACC pomáhá řidiči udržovat požadovaný odstup od následovaných vozidel. Nově vyvinutý radarový senzor v masce chladiče pracuje při rychlostech do 210 km/h.

Lane Assist řidiče varuje před neúmyslným vybočením z jízdního pruhu a v případě potřeby lehce zasahuje do řízení. Driver Alert rozpozná pokles řidičovy pozornosti a v případě potřeby mu navrhne přestávku. Travel Assist s rozpoznáváním dopravních značek zobrazuje omezení rychlosti a další dopravní značky jako obrázky na multifunkčním displeji a navigačním infotainmentu. Parkovací asistent s vozem sám zajede do parkovacích míst. Řízení převezme i při vyjíždění z podélného parkovacího místa. Nabídku doplňuje asistent dálkových světel Auto Light Assist, který automaticky přepíná dálkové světlo na potkávací.

Pasivní bezpečnost modelové řady ŠKODA OCTAVIA zůstává standardně na vysoké úrovni. Až devět airbagů (airbagy řidiče a spolujezdce, boční airbagy vpředu, hlavové airbagy, boční airbagy vzadu a kolenní airbag řidiče) je připraveno spolupracovat s pěti tříbodovými bezpečnostními pásy, aby zajistily bezpečnost posádky. Dětské sedačky lze upevnit pomocí ukotvení Isofix a TopTether (přídavný horní upevňovací popruh). Součástí standardní výbavy je také sledování tlaku v pneumatikách.

Infotainment systémy a ŠKODA Connect

Stejně jako všechny ostatní varianty této modelové řady má i vůz ŠKODA OCTAVIA RS na palubě nejnovější generaci infotainmentu systémů. Jejich kapacitní dotykové displeje mají skleněný design (kromě standardně dodávaného hudebního systému Swing). Při zapnutém zapalování se na nich zobrazí speciální startovací obrazovka RS. Vrchol nabídky představuje navigační systém Columbus s 9,2“ displejem, Wi-Fi hotspotem a volitelným modulem LTE, s nímž mohou být cestující vždy online.

Nové mobilní online služby ŠKODA Connect se dělí do dvou kategorií: služby Infotainment Online, které poskytují informace a zábavu, a služby Care Connect, které slouží jako asistenční služby a umožňují vzdálený přístup k vozu. Díky novému portálu ŠKODA Connect je možno tyto služby využívat i na domácím počítači. Řidič může konfigurovat služby a přenášet do vozu cíle, trasy nebo své zvláštní cíle. Přenos dat služeb Care Connect probíhá přes SIM kartu, která je pevně zabudovaná ve vozidle s modulem LTE pro vysokorychlostní připojení k internetu.

Jednou z novinek v portfoliu služeb Infotainment Online jsou Dopravní informace online, které do vozu ŠKODA OCTAVIA RS přenášejí v reálném čase data o aktuálním provozu na zvolené trase a v případě dopravní zácpy navrhnou objízdnou trasu. Další užitečné informace nabízí služby Čerpací stanice, Parkovací místa, Zprávy a Počasí.

Speciálně pro navigační systém Columbus jsou v nabídce další služby: Google Earth™ integruje navigační trasu do interaktivního atlasu světa se svými fotorealistickými obrázky. Služba Aktualizace map online pravidelně dodává nové mapové podklady. V rámci sliužby Vyhledávání zvláštních cílů online (Hlas) může řidič hlasem zadávat jména míst, která ho zajímají.

Tísňové volání (Emergency Call) je u modernizovaných modelů ŠKODA OCTAVIA RS součástí výbavy na přání. Pokud je po nehodě aktivován zádržný systém, naváže vůz telefonické a datové spojení s centrálou tísňového volání a předá jí všechna potřebná data. Pracovník centrály učiní potřebná opatření a vyšle – bude-li to nutné – na místo nehody vůz záchranné služby. Tlačítkem ve střešním modulu může řidič nebo spolujezdec spustit tísňové volání i manuálně.

Další online služby z portfolia služeb Care Connect běží přes novou aplikaci ŠKODA Connect App určenou pro chytré telefony. Řidič si může do svého chytrého telefonu stáhnout údaje o stavu vozu nebo své naplánované trasy prostřednictvím aplikací přenést do vozu. Díky novým službám vzdáleného přístupu se řidič může prostřednictvím služby Stav vozu informovat o stavu osvětlení, dveří, stavu paliva v nádrži a o dalších aspektech. Služba Poslední parkovací pozice dovede řidiče až k vozu. Služba Houkání & Blikání usnadňuje nalezení vozu tím, že spustí varovná světla vozu a zatroubí. Služby Oznámení alarmu online, Oznámení o oblasti nebo Oznámení o překročení rychlosti informují řidiče o tom, že s vozem je nakládáno způsobem, který nedovolil. Portfolio služeb vzdáleného přístupu doplňuje služba Jízdní data.

Rozhraní SmartLink+ integruje aplikace z chytrého telefonu a do vozů ŠKODA OCTAVIA RS přináší standardy Apple CarPlay, Android Auto a MirrorLink™. Jakmile zákazník připojí svůj telefon pomocí USB konektoru, otevře se odpovídající rozhraní na displeji. Výběr aplikací speciálně upravených pro konkrétní vůz, které je prostřednictvím SmartLink+ možno připojit k vozu, se pravidelně doplňuje. Dostupnost rozhraní Android Auto a Apple CarPlay se může v jednotlivých zemích lišit.

Ještě více Simply Clever řešení

Modelová řada ŠKODA OCTAVIA nabízela již od své první generace svými Simply Clever nápady praktičnost v každodenním životě. V případě přepracovaného modelu ŠKODA OCTAVIA RS doplňuje portfolio chytrých řešení řada novinek.

Držák nápojů ve středovém panelu je tvarovaný tak, že do něj dno láhve zapadne. To umožňuje otevírat PET láhve jednou rukou.

V zavazadlovém prostoru vozu ŠKODA OCTAVIA COMBI RS se nachází vyjímatelná LED svítilna, která se za jízdy automaticky dobíjí.

Novinkou je také na přání dodávaný personalizovaný klíč. Až tři uživatelé si na něm mohou uložit svá individuální nastavení: od klimatizace přes nastavení sedadla až po hlasitost rádia či režim volby jízdního profilu Driving Mode Select.

K dalším typickým Simply Clever prvkům patří vyhřívaný věnec volantu a dva USB konektory pro cestující na zadních sedadlech.

Dlouhá verze textu

Modernizovaný vůz ŠKODA OCTAVIA RS s emocionálním a sportovním designem

› Širší maska chladiče s full LED světlomety a funkcí adaptivních světlometů AFS

› Mlhové světlomety, zadní skupinové svítilny a osvětlení registrační značky s LED technologií

› Interiér je standardně vybaven sportovními sedadly a ambientním LED osvětlením

ŠKODA představila i sportovní varianty své celosvětově nejprodávanější modelové řady ve výrazně přepracovaném a modernizovaném provedení. K dynamickému vzhledu vozů ŠKODA OCTAVIA RS a ŠKODA OCTAVIA COMBI RS přispívají zejména nová příď se širokou maskou chladiče a zdvojenými světlomety s krystalickým designem. Chromovaný rámeček masky chladiče lze objednat i v černém provedení. Širší otvory pro přívod vzduchu v nově tvarovaném nárazníku i upravené zadní skupinové svítilny (LED) dodávají celému vozu výrazný vzhled. Interiér se vyznačuje kvalitními materiály, sportovními sedadly RS, přepracovaným sdruženým panelem přístrojů a standardně dodávaným ambientním LED osvětlením, které je k dispozici v deseti barvách.

Nová příď a světlomety s LED technologií

Nová tvář vozů ŠKODA OCTAVIA RS a ŠKODA OCTAVIA COMBI RS se vyznačuje přídí se širší maskou chladiče. Ta je i díky zdvojeným světlometům s krystalickým designem velice výrazná. Nově tvarovaný nárazník má širší otvory pro přívod vzduchu vyplněné mřížkou s voštinovou strukturou. Díky tomuto designu je celkový dojem z vozu více maskulinní, dynamičtější a emocionálnější. Vnější světlomety slouží jako potkávací světla, vnitřní, které navazují na masku chladiče, generují dálkové světlo. Na spodním okraji těchto světlometů se nachází světelný vodič, který plní funkci směrových světel a denního svícení. LED technologii využívají rovněž mlhové světlomety, které mohou být na přání vybavené rovněž funkcí Corner.

Design plný přesných a ostrých linii, které jsou patrné při čelním pohledu na vozy ŠKODA OCTAVIA RS a ŠKODA OCTAVIA COMBI RS, pokračuje přes boky až k zádi. Boční partie působí sportovním a dynamickým dojmem, který ještě zvýrazňuje krátký přední převis. Mohutný vzhled zvýrazňuje i horizontálně tvarovaná ostrá linie Tornado. Ta vůz opticky prodlužuje a zvýrazňuje jeho siluetu, která se podobá siluetě vozů s karoserií kupé. Ostře vykreslené linie, vytvářející intenzivní souhru světla a stínu, jsou další odkazem na krystalický design, typický pro vozy značky ŠKODA. Stoupající dynamická linie oken dotváří nezaměnitelný boční pohled na tento kompaktní model. U vozu ŠKODA OCTAVIA COMBI RS klesá linie střechy směrem dozadu a elegantně přechází do sloupku D. Tuto linii zakončuje spodní hrana spoileru (u karosářské verze liftback) resp. střešní spoiler (u karosářské verze kombi).

Díky decentním konturám působí nově tvarovaný zadní nárazník mohutným dojmem. Zadní skupinové svítilny působí, jako by byly zapuštěné. Téměř všechny světelné funkce využívají LED technologii. Koncové světlo ve tvaru písmene C, typické pro vozy značky ŠKODA, svítí homogenně po celé ploše. Kontury krytů světel zlepšují aerodynamiku vozu.

Pro vozy ŠKODA OCTAVIA RS a ŠKODA OCTAVIA COMBI RS je k dispozici jedenáct odstínů vrchního laku – mezi nimi i speciální barvy šedá Steel a zelená Rallye. Modely RS mají ve standardní výbavě sedmnáctipalcová kola z lehké slitiny, na přání jsou dodávána i kola osmnáctipalcová nebo devatenáctipalcová.

Vnější rozměry vozů ŠKODA OCTAVIA RS a ŠKODA OCTAVIA COMBI RS se změnily jen nepatrně a přesto působí obě současné verze českého kompaktního vozu po nejnovějším přepracování mohutnějším a maskulinnějším dojmem než kdykoli předtím. Délka karosářské verze liftback vzrostla o 4 mm na 4 689 mm, délka karosářské verze kombi rovněž o 4 mm na 4 689 mm. Šířka vozu zůstala nezměněna. Výška vozu v karosářské verzi liftback činí 1 448 mm, v karosářské verzi kombi 1 452 mm. Rozvor 2 680 mm je na kompaktní vůz neobvykle dlouhý, což současně umožnilo vytvořit interiér s velkorysým prostorem.

Přepracovaný interiér

Interiéry modelů ŠKODA OCTAVIA RS a ŠKODA OCTAVIA COMBI RS přesvědčí kvalitními materiály a novými prvky výbavy. Součástí standardní výbavy je ambientní LED osvětlení, které je k dispozici v deseti individuálně volitelných barvách. Osvětlená jsou i madla předních a zadních dveří. Do přepracovaného sdruženého panelu přístrojů je zabudován barevný displej Maxi DOT. Potahy sedadel a prahové lišty zdobí logo RS. Vedle textilních potahů s prvky z materiálu Alcantara® jsou sportovní sedadla nyní k dispozici i kompletně z materiálu Alcantara®.

Věnec multifunkčního sportovního volantu je potažen perforovanou kůží. Vozy s převodovkou DSG mají i integrované páčky pro řazení rychlostních stupňů. Pedály jsou v hliníkovém designu. Díky velkorysým rozměrům jsou modely RS skutečně rodinnými sportovními vozy. Nabídka prostoru překonává rozměry běžné v segmentu kompaktních vozů. V karosářské verzi liftback i kombi činí prostor před koleny 73 mm, prostor ve výši loktů činí vpředu 1 454 mm a vzadu 1 449 mm, délka interiéru činí 1 782 mm. Objem zavazadlového prostoru u karosářské verze liftback je rovněž velice velkorysý: 590 l (resp. 1 580 l po sklopení opěradel zadních sedadel). U karoserie kombi činí objem dokonce 610 l (resp. 1 740 l po sklopení opěradel zadních sedadel). To jsou hodnoty, které i vozy vyšších tříd dosahují pouze zřídka.

Dva přeplňované motory, převodovka DSG a pohon všech kol pro sportovní a bezpečnou jízdu

› Dva přeplňované motory o objemu 2,0 l

› Zážehový motor o výkonu 169 kW (230 k), vznětový motor o objemu 135 kW (184 k)

› Pro oba motory je k dispozici převodovka DSG

› Motor 2,0 TDI v nabídce také s pohonem 4×4 a převodovkou DSG

Pro vozy ŠKODA OCTAVIA RS a ŠKODA OCTAVIA COMBI RS jsou k dispozici dva různě silné motory a dvě převodovky. Zážehový motor 2,0 TSI má nyní o 7 kW (10 k) vyšší výkon než jeho předchůdce. Zážehový i vznětový motor se standardně dodávají se šestistupňovou manuální převodovkou nebo na přání se šestistupňovou převodovkou DSG. Motor 2,0 TDI lze kombinovat s pohonem všech kol a převodovkou DSG.

Výkonný benzinový a naftový motor

Pro přepracované vozy ŠKODA OCTAVIA RS a ŠKODA OCTAVIA COMBI RS jsou k dispozici dva čtyřválcové motory vybavené turbodmychadlem: jeden zážehový a jeden vznětový. Výkon motoru 2,0 TSI vzrostl o 7 kW (10 k) na 169 kW (230 k). Maximální točivý moment 350 Nm je dostupný v rozsahu otáček od 1 500 do 4 600 min-1. K přenosu hnací síly slouží šestistupňová manuální převodovka nebo šestistupňová převodovka DSG. Karosářská verze liftback s manuální převodovkou zrychluje z 0 na 100 km/h za 6,7 s, maximální rychlost je elektronicky omezena na 250 km/h.

Motor 2,0 TDI má nezměněný výkon 135 kW (184 k). Točivý moment 380 Nm je k dispozici již od 1 750 min-1 a je dostatečný pro zrychlení z 0 na 100 km/h za 7,9 s (v karosářské verzi kombi za 8,0 s) a pro dosažení maximální rychlosti 232 km/h (v karosářské verzi kombi 230 km/h). Průměrná spotřeba tohoto vznětového motoru činí pouhých 4,5 l/100 km (119 g CO2/km – všechny hodnoty platí pro karosářskou verzi liftback s manuální převodovkou). Motor 2,0 TDI je na přání k dispozici se šestistupňovou manuální převodovkou nebo šestistupňovou dvouspojkovou převodovkou. K dispozici je také verze s pohonem všech kol a dvouspojkovou převodovkou DSG.

Sportovní podvozek a červeně lakované brzdové třmeny

Díky sportovnímu podvozku je karoserie verzí RS oproti ostatním modelům této řady snížená o 15 mm. Rozchod zadních kol vzrostlo oproti dosavadnímu modelu RS o 38 mm. Červeně lakované brzdové třmeny umístěné za standardně dodávanými sedmnáctipalcovými koly v designu Dorado vynikají svým vzhledem. Na přání ŠKODA montuje také kola osmnáctipalcová a nově jsou v nabídce i stříbrná devatenáctipalcová kola.

Dalšími prvky výbavy modernizovaných vozů OCTAVIA RS jsou progresivní řízení, adaptivní podvozek DCC (Dynamic Chassis Control, na přání), volba jízdního profilu Performance Mode Select s Performance Sound Generator (na přání) a elektronická kontrola stability ESC s elektronickou uzávěrkou diferenciálu XDS+.

Vyšší bezpečnost díky pohonu všech kol a uzávěrce diferenciálu

Pohon všech kol, který je k dispozici pro motor 2,0 TDI s převodovkou DSG, výrazně zlepšuje trakci a bezpečnost. Elektronická uzávěrka diferenciálu XDS+, která je jednou z funkcí systému elektronické kontroly stability ESC, zajistí při svižném průjezdu zatáčkou bezpečnější ovládání vozů jak s pohonem předních kol tak i vozů s motorem TDI a pohonem všech kol. XDS+ v zatáčce mírně přibrzdí vnitřní kola, čímž se na vnější kola přenese větší hnací moment. To při průjezdu zatáčkou zajišťuje lepší ovladatelnost.

Adaptivní podvozek DCC

Pro vozy ŠKODA OCTAVIA RS a ŠKODA OCTAVIA COMBI RS je na přání k dispozici adaptivní podvozek DCC (Dynamic Chassis Control). Elektricky ovládané ventily řídí činnost tlumičů. Řidič má k dispozici tři režimy – Comfort, Normal a Sport. DCC kromě toho přispívá i k aktivní bezpečnosti tím, že se systém při obzvláště dynamickém průjezdu zatáčkou automaticky přepne do režimu Sport. Tím zajistí DCC vyšší stabilitu, lepší adhezi pneumatik a kratší brzdnou dráhu. S volbou jízdního profilu může řidič přepínat režim řízení, řazení dvouspojkové převodovky a nastavení dalších režimů ve variantách Normal, Eco, Sport a Individual. Nastavení lze uložit i na personalizované klíče, které jsou dodávány na přání. Tyto klíče mají poté v paměti další individuální nastavení, například nastavení klimatizace Climatronic, rádia nebo sedadla řidiče a tato také automaticky nastaví.

Nové a osvědčené asistenční systémy definují nová měřítka ve třídě kompaktních vozů

› Asistenční systémy obvyklé ve vozech vyšších tříd

› Nové systémy: prediktivní ochrana chodců, Blind Spot Detect, Rear Traffic Alert, Front Assist, asistent pro couvání s přívěsem Trailer Assist, Crew Protect Assist

› Na palubě zůstávají osvědčené prvky: adaptivní tempomat ACC, Lane Assist, Park Assist, asistent dálkových světel Auto Light Assist, Travel Assist s identifikací dopravních značek, Driver Alert

› Pasivní bezpečnost s až devíti airbagy je na konstantně vysoké úrovni

Asistenční systémy vozů ŠKODA OCTAVIA RS a ŠKODA OCTAVIA COMBI RS daleko překračují úroveň konkurenčních vozů. Systémy vůz automaticky zabrzdí při hrozící srážce s chodcem, varují řidiče před vozy jedoucími v mrtvém úhlu, v případě únavy nebo neúmyslného opuštění jízdního pruhu, udržují konstantní odstup od následovaných vozidel, řídí přepínání potkávacích a dálkových světel, rozpoznávají dopravní značky a samy navedou vůz na parkovací místo – a to dokonce i s připojeným přívěsem.

Asistenční systémy pro vyšší bezpečnost

S modely ŠKODA OCTAVIA RS a ŠKODA OCTAVIA COMBI RS je jízda nejen pohodlná, sportovní a úsporná, ale i mimořádně bezpečná. O to se stará celá řada asistenčních systémů, které výrazně převyšují úroveň běžnou pro vozy v kompaktní třídě.

Front Assist včetně funkce nouzové brzdy City s prediktivní ochranou chodců

Prediktivní ochrana chodců (Predictive Pedestrian Protection) pomáhá zamezit nehodám v městkém provozu. Pomocí radaru systém rozpoznává nebezpečné situace před vozem. Hrozí-li kolize, je řidič varován v několika stupních. V případě potřeby zahájí systém automatické brzdění, či zcela zabrzdí. Funkce nouzové brzdy City pracuje při rychlostech do 30 km/h. Doplňkem systému Front Assist je rozpoznávání osob: při rychlostech od 10 do 60 km/h zahájí nouzové brzdění, pokud hrozí srážka s chodcem.

Blind Spot Detect a Rear Traffic Alert – systém s očima vzadu

Díky volitelným systémům Blind Spot Detect a Rear Traffic Alert je řízení v mnoha situacích bezpečnější a jistější. Dva radarové senzory na zádi sledují provoz za vozidlem. Pokud se zezadu rychle blíží jiné vozidlo nebo pokud se už nachází v mrtvém úhlu, rozsvítí se varovná LED kontrolka na příslušném vnějším zrcátku. Pokud řidič i přesto dá znamení o změně směru jízdy, LED kontrolka několikrát za sebou zabliká. Systém pracuje od 10 km/h až do maximální rychlosti.

Součástí Blind Spot Detect je také nový systém Rear Traffic Alert. Tento asistent zajistí pomocí radarových senzorů na zádi bezpečné vyjetí z příčných parkovacích míst nebo vjezdů. Velice brzy rozpozná vozidla blížící se v příčném směru, a v případě nebezpečí varuje řidiče. Nejprve akusticky, a v případě potřeby i automatickým brzděním. Údaje do systému zasílají radarové senzory systému Blind Spot Detect, které se nachází na zádi vozu.

Asistent pro couvání s přívěsem Trailer Assist ulehčuje jízdu s přívěsem

Systém Trailer Assist, dodávaný na přání, udělá i z nezkušeného řidiče profesionála a zabrání nepříjemným nehodám při couvání. Řidič nejprve zařadí zpětný chod a stiskne parkovací tlačítko. Poté zvolí otočným spínačem pro nastavování zpětných zrcátek úhel, ve kterém chce s přívěsem couvat. Pak už stačí jen opatrně přidávat plyn. Zbytek zařídí systém, který přívěs sám navede do vybraného úhlu. Pokud je úhel příliš velký, následuje varování. Pokud řidič nereaguje, vůz sám automaticky zabrzdí.

Manoeuvre Assist – bez kolizí díky ultrazvuku

Při couvání bez přívěsu pomůže rovněž nový systém Manoeuvre Assist: ten zabrzdí vůz, jakmile rozpozná překážku. Stejně jako asistent pro couvání s přívěsem Trailer Assist je i tento systém založen na vylepšené funkci ultrazvukových parkovacích senzorů.

Další asistenční systémy jsou na palubě v nezměněné podobě

Při přepracování modelové řady ŠKODA OCTAVIA byla zachovány osvědčené asistenční systémy, jakými jsou například elektronická kontrola stability ESC (brání tomu, aby se vůz při průjezdu zatáčkou dostal do smyku) nebo systém Front Assist. Adaptivní tempomat (ACC) pracující na bázi radaru dodržuje při zvolené rychlosti požadovaný odstup od následovaného vozidla tím, že sám brzdí nebo zrychluje. Nově vyvinutý radarový senzor v masce chladiče pracuje při rychlostech od 30 do 160 km/h (na přání až do 210 km/h). Bezpečnostní systém zasahuje ve čtyřech stupních, pokud rozpozná riziko při přiblížení k vozu vpředu. Nejprve reaguje opticky, poté opticky i akusticky. Ve třetím stupni zahájí systém částečné brzdění. Pokud řidič nereaguje ani poté, ve čtvrtém stupni se brzdový asistent přepne na maximální citlivost a vůz začne brzdit plnou silou.

Lane Assist pomáhá řidiči udržet vůz v jízdním pruhu prostřednictvím varování na multifunkčním displeji či lehkými korekcemi řízení. Systém využívá kameru v krytu vnitřního zpětného zrcátka a orientuje se dle vodorovného dopravního značení. Pokud hrozí, že vozidlo přejede do vedlejšího pruhu bez spuštění směrového světla, objeví se na multifunkčním displeji varování a dojde k jemnému zásahu do řízení. Systém funguje při rychlostech nad 65 km/h.

Driver Alert rozpozná únavu řidiče tím, že řídicí jednotce předává informace o pohybech volantu. Ta porovnává přijaté údaje se známým chováním řidiče a s předem definovanými znaky nadměrné únavy. Z toho důvodu systém 15 minut po nastartování analyzuje řidičovo chování a data ukládá. V případě potřeby systém řidiči navrhne, aby si udělal přestávku.

Hrozí-li kolize, aktivuje se proaktivní ochrana posádky Crew Protect Assist. Tento systém uzavře boční okna i střešní okno (až na malou mezeru), aby se zamezilo vniknutí cizích předmětů do interiéru, a přitáhne bezpečnostní pásy řidiče a spolujezdce. Crew Protect Assist spolupracuje se systémem Front Assist. V případě nehody zabrání standardně dodávaná multikolizní brzda dalšímu nekontrolovanému pohybu vozu. Kromě toho se spustí varovná a brzdová světla. Řidič může převzít kontrolu nad systémem tím, že přidá plyn nebo zabrzdí.

Platí ještě omezení rychlosti, skončil už zákaz předjíždění? Vozy ŠKODA OCTAVIA RS a ŠKODA OCTAVIA COMBI RS znají odpověď. Travel Assist s rozpoznáváním dopravních značek, který pro své fungování využívá kameru, zobrazuje omezení rychlosti a další dopravní značky jako obrázky na multifunkčním displeji a navigačním infotainmentu.

Kdo sám nerad parkuje nebo vyjíždí z parkovacího místa, může aktivovat parkovacího asistenta. Systém sám navede vůz do podélných a příčných parkovacích míst. Asistent rozpozná vhodné podélné místo k zaparkování do rychlosti 40 km/h, v případě příčných míst do rychlosti 20 km/h. Stačí, aby řidič zapnul směrové světlo na té straně, kde chce parkovat. Systém mezeru změří (musí být minimálně o 60 cm delší než vůz), určí výchozí pozici a sám vozidlo do mezery navede. Řidič už musí pouze přidávat plyn a brzdit. Z podélného parkovacího místa asistent také sám vyjede.

Asistent při rozjezdu do kopce pomáhá řidiči při rozjezdu do kopce. Systém je aktivní, pokud je stoupání vyšší než pět procent, a zaručuje pohodlný a bezpečný rozjezd bez nutnosti použít ruční brzdu. Zamezí rozjezdu vozu zpět nebo zhasnutí motoru.

Nabídku doplňuje Auto Light Assist. Za tmy a při rychlostech nad 60 km/h rozpozná multifunkční kamera vozidla před sebou (až do vzdálenosti 400 m) i v protisměru (až na 1 000 m) a v případě potřeby dálková světla vypne. Řidič může nad systémem kdykoliv převzít kontrolu.

Pasivní bezpečnost na konstantně vysoké úrovni

Široká nabídka zádržných systémů zůstala i po vylepšení modelů beze změny. Až devět airbagů je připraveno spolupracovat s tříbodovými bezpečnostními pásy, aby zajistily bezpečnost na palubě. K výbavě patří airbagy řidiče a spolujezdce, boční airbagy vpředu, hlavové airbagy, kolenní airbag řidiče (dodávaný standardně) a boční airbagy vzadu (na přání). Dětské sedačky lze upevnit pomocí ukotvení Isofix (na přání dostupné také na sedadle spolujezdce) a TopTether (přídavný horní upevňovací popruh). Sledování tlaku v pneumatikách je i nadále součástí standardní výbavy všech modelových variant.

V nárazových testech Euro NCAP dosáhl vůz ŠKODA OCTAVIA nejlepšího možného výsledku v podobě pěti hvězdiček v oblasti bezpečnosti posádky. Špičkových hodnot dosáhl také v dalších kategoriích: 93 % za ochranu dospělých a 86 % za ochranu dětí ve voze.

Zábava a asistence na palubě s technikou budoucnosti

› Čtyři nové infotainment systémy vybavené kapacitním displejem

› Služba Dopravní informace online nabízí přehled o dopravních zácpách a doporučí objízdnou trasu

› Cestující na palubě jsou vždy online

› Infotainment Online poskytuje zábavu a informace, jako například ceny pohonných hmot na čerpacích stanicích na trase či volná parkovací místa

› Care Connect nabízí asistenční služby a pomoc v případě nehody

Infotainment systémy výrazně přepracovaných vozů ŠKODA OCTAVIA RS a ŠKODA OCTAVIA COMBI RS patří k nové generaci systémů, které do vozů přináší nejnovější možnosti konektivity a zcela nové funkce. Díky novým mobilním službám ŠKODA Connect mohou být cestující vždy online. Nové mobilní online služby ŠKODA Connect se dělí do dvou kategorií: služby Infotainment Online, které poskytují informace a zábavu, a služby Care Connect, které slouží jako asistenční služby a podporu. Do nabídky služeb dále patří také automatické Tísňové volání nebo služba Poslední parkovací pozice, která řidiče pomocí chytrého telefonu dovede až k vozu. Trasy lze plánovat z domova a poté je přenést do vozu přes internet. V závislosti na aktuální dopravní situaci řidiči doporučí, kdy je nejlepší vyrazit. Dopravní informace online zobrazují data o aktuálním provozu na vybrané trase a v případě zácpy navrhnou vhodnou objízdnou trasu.

Infotainment systémy baví i chrání

Nové infotainment systémy zajišťují vyšší bezpečnost i lepší zábavu. Zákazníci mohou vybírat ze čtyř infotainment systémů: hudebních systémů Swing (součástí standardní výbavy) a Bolero a navigačních systémů Amundsen a Columbus. Všechny čtyři systémy, které přesvědčí svou rychlostí a inteligentními funkcemi, lze intuitivně ovládat. Dojem z kvalitní přístrojové desky ještě vylepšují displeje infotainment systémů Bolero, Amundsen a Columbus s novým skleněným designem, které jsou dodávány na přání.

Standardně dodávaný hudební systém Swing nabízí displej s úhlopříčkou 6,5″, slot na SD karty a USB a aux-in konektory. Na přání jsou k dispozici další možnosti konektivity, včetně rozhraní SmartLink+. SmartLink+ integruje aplikace z chytrého telefonu a do automobilů ŠKODA přináší standardy Apple CarPlay, Android Auto (pakliže jsou pro daný telefon a lokalizaci k dispozici) a MirrorLink™. Pokud zákazník připojí svůj telefon k USB portu, otevře se odpovídající rozhraní. Nabídka aplikací, které jsou speciálně šité na míru pro použití ve voze prostřednictvím rozhraní SmartLink+, bude pravidelně rozšiřována. Dostupnost rozhraní Android Auto a Apple CarPlay se může v jednotlivých zemích lišit.

Hudební systém Bolero disponuje 8″ dotykovou obrazovkou s vysokým rozlišením, elegantním skleněným designem a senzorem přiblížení: jakmile se prst přiblíží k displeji, aktivuje se ovládací mód umožňující pohyb prstem, rolování a zadávání znaků. Systém Bolero kromě toho umí předčítat SMS zprávy a umožňuje je také psát na displeji. Zároveň nabízí Bluetooth konektivitu, osm reproduktorů a rozhraní SmartLink+. Hlasové ovládání je k dispozici na přání.

Navigační systém Amundsen vychází se systému Bolero. Navíc přináší integrovaný Wi-Fi hotspot, který cestujícím umožňuje volně surfovat, streamovat a mailovat až na osmi mobilních zařízeních. O rozhlasový příjem se starají dva tunery, třetí tuner slouží výhradně pro příjem TMC hlášení (Traffic Message Chanel). Mapové podklady pro navigaci lze během celé životnosti infotainmentu bezplatně aktualizovat.

Vrchol nabídky představuje navigační infotainment Columbus. Impozantní 9,2“ displej nabízí rozlišení 1 280 × 640 pixelů, k dispozici je flash paměť 64GB, DVD mechanika a volitelný LTE modul, který posádce přináší vysokorychlostní připojení k internetu (s rychlostí stahování až 150 Mbit/s).

Doplňkové prvky infotainmentu

Dobře známý Phonebox, integrovaný ve středové konzoli, dokáže bezdrátově dobíjet chytrý telefon a propojit ho s anténou na střeše vozu. Canton Sound System s deseti reproduktory a výkonem 570 W nabízí výbornou kvalitu zvuku (včetně centrálního reproduktoru na palubní desce a subwooferu v zavazadlovém prostoru).

ŠKODA Connect – mobilní online služby nastavují vysokou laťku

Infotainment systémy perfektně doplňují mobilní online služby ŠKODA Connect. Ty nabízí novou dimenzi navigace, informací, zábavy a asistenčních služeb. Rozdělené jsou do dvou kategorií:

Nové služby Infotainmentu Online přináší informace a zábavu.

Služby Care Connect slouží jako asistenční služby a umožňují vzdálený přístup k vozu.

Díky novému portálu ŠKODA Connect může zákazník nastavit různé služby i na domácím počítači a přenášet do vozu cíle, trasy nebo své zvláštní cíle.

Jednou z nových služeb Infotainment Online jsou Dopravní informace online, které do vozu přináší data o aktuálním provozu na zvolené trase a v případě zácpy navrhnou vhodnou objízdnou trasu. Služba Čerpací stanice zobrazí seznam čerpacích stanic (včetně cen pohonných hmot) podél trasy. Další informace na míru poskytují služby Parkovací místa, Zprávy a Počasí.

Speciálně pro navigační infotainment Columbus jsou v nabídce další tři služby: Google Earth™ s fotorealistickými obrazovými mapami, Aktualizace map online a Vyhledávání zvláštních cílů online (Hlas). Cíle se zadávají na klávesnici nebo hlasovým ovládáním ve voze. Pokud řidič naplánuje trasu z domova, sdělí mu aplikace ŠKODA Connect App i optimální čas odjezdu. Služba Aktualizace map online pravidelně aktualizuje mapové podklady.

Služby Care Connect podporují cestující v mnoha situacích. Jsou dostupné pro všechny infotainment systémy. Přenos dat probíhá přes dedikovanou SIM kartu, která je pevně zabudována ve voze. Tísňové volání (Emergency Call) je v Evropě součástí standardní výbavy (může se v jednotlivých zemích lišit), předtím než bude povinné. Pokud jsou po kolizi aktivovány zádržné systémy, naváže systém telefonické a datové spojení s ústřednou nouzového volání a předá jí všechna potřebná data. Tlačítkem ve střešním modulu může řidič nebo spolujezdec spustit tísňové volání i manuálně.

Doplňující službou je funkce podávající zprávu v případě lehké nehody a služba Pomoc na cestě. Tlačítko „i“ v modulu spustí hovor v rámci služby Infolinka. Stisknutím tlačítka kontaktuje řidič odborníka v call centru, se kterým řeší např. technické dotazy. Infolinka organizuje i pomoc v případě poruchy.

Pokud zákazník aktivuje Proaktivní servisní službu, kontaktuje jej jeho obchodník před servisní kontrolou za účelem pohodlného stanovení termínu. Kromě toho tak lze do ŠKODA servisu předat i servisně relevantní data vozu.

Další online služby lze pomocí ŠKODA Connect App využívat v chytrém telefonu. Zhasl jsem světla, zamknul jsem? Řidič si může kdykoliv na dálku zkontrolovat stav oken a dveří, stav paliva v nádrži a s tím i spojený dojezd. Kromě toho je možné si na chytrém telefonu zobrazit aktuální parkovací pozici vozu.

Kde stojí auto na velkém parkovišti? Pokud se aktivuje funkce Houkání & Blikání, auto na sebe upozorní tím, že spustí varovná světla vozu a zatroubí.

Nemá vůz opustit definovanou oblast nebo má jet maximálně 130 km/h? Služby Oznámení alarmu online, Oznámení o oblasti nebo Oznámení o překročení rychlosti informují, pokud k tomu skutečně došlo. Portfolio služeb vzdáleného přístupu doplňuje služba Jízdní data.

Inteligentní Simply Clever prvky pro více pohodlí a praktičnosti

› Vyhřívaný věnec volantu pro chladné zimní dny

› Individualizované klíče

› Držák lahví ve středovém panelu umožňuje jejich otevírání jednou rukou

› Dva USB konektory pro cestující na zadních sedadlech

› Vyjímatelná LED svítilna v zavazadlovém prostoru u karosářské verze kombi

Zákazníci oceňují modely značky ŠKODA i kvůli četným praktickým řešením, která zvyšují komfort řidiče i cestujících. Simply Clever prvky se vyznačují láskou k detailu a chytrými řešeními. Také pro modernizované vozy ŠKODA OCTAVIA RS a ŠKODA OCTAVIA COMBI RS byla vyvinuta řada nových detailů.

Simply Clever: ještě více praktických nápadů

Vedle personalizovaného klíče jsou nově na palubě tato Simply Clever řešení:

Držák lahví ve středovém panelu: je tvarován tak, že do něj dno lahve přesně zapadne. Umožňuje otevírání PET lahví jednou rukou.

Vyhřívaný věnec volantu: po stisknutí tlačítka ohřívá vyhřívaný povrch v chladném počasí ruce.

Dva USB konektory pro cestující na zadních sedadlech pro dobíjení telefonů a dalších zařízení.

Vyjímatelná LED svítilna v zavazadlovém prostoru karosářské verze kombi, která se za jízdy automaticky dobíjí.

Na palubě zůstávají zachovány:

Deštník pod sedadlem spolujezdce

Držák reflexní vesty pod sedadlem řidiče

Držák parkovacích lístků na A-sloupku

Přenosná nádoba na odpadky ve výplní dveří

Až osm držáků nápojů ve výplních dveří (do držáků v předních dveří se vejdou 1,5 l láhve, dozadu nádoby o objemu 0,5 l)

Univerzální držák zařízení umístěný v držáku nápojů ve středovém tunelu

Škrabka na led ve víku palivové nádrže

Opěradla druhé řady sedadel sklopná ze zavazadlového prostoru

Flexibilní možnost upevnění nákladu v zavazadlovém prostoru – dvojité háčky na zavěšení tašek a upevňovací oka pro síťový program

Skládací Cargo elementy pro fixaci krabic nebo beden v zavazadlovém prostoru

Oboustranný koberec v zavazadlovém prostoru s gumovou spodní stranou pro přepravu znečištěných nebo mokrých předmětů

Výhradně pro vůz ŠKODA OCTAVIA COMBI RS jsou i nadále k dispozici další Simply Clever prvky:

Variabilní dvojitá podlaha v zavazadlovém prostoru

Multifunkční kapsa pod roletovým krytem zavazadlového prostoru

Dělicí síť zavazadlového prostoru

Čtyři sklopné háčky na zavěšení tašek

Dvě svítilny v zavazadlovém prostoru

12 V zásuvka v zavazadlovém prostoru.

Ohodnoťte tento článek!

PŘIDAT KOMENTÁŘ: