Tato Tesla Model S ujela už více než 300 000 km. Má vyměněný motor i baterie

  • Společnost Tesloop najezdila s Teslou Model S více než 300 000 km

  • Vůz tuto porci zvládl přibližně za rok 

  • Vyměněn byl ale přední elektromotor i akumulátory 

Dlouhodobé používání, respektive opravdu velké kilometrové nájezdy – to jsou věci, nad kterými se u elektromobilů stále vznášejí různé otázníky. Jak velká bude degradace akumulátorů? Jak se zkrátí dojezd? Co se stane s elektromotorem? Zajímavý je z tohoto pohledu případ americké společnosti Tesloop, jejíž zaměstnanci najezdili s Teslou Model S více než 200 000 mil, tedy zhruba 320 000 kilometrů. Potřebovali k tomu něco málo přes rok.

Doporučujeme: Začínají další závody elektrických automobilů. Závodit bude Tesla Model S

Tesloop je společnost, která s touto konkrétní Teslou Model S 85 D přepravuje lidi mezi Los Angeles a Las Vegas. Prakticky všech 200 000 mil tak vůz ujel po dálnicích, velmi často s využitím funkce Autopilot.

Na případ řádně ojetého elektromobilu se podívali kolegové z techcrunch.com. Společnost pořídila konkrétní Teslu Model S v červenci minulého roku a od té doby s ní neustále jezdila. Ačkoliv automobilka doporučuje nabíjení baterií na 90 %, Tesloop přiznává, že nabíjel na 100 % a počítal s tím, že baterie časem začnou vykazovat menší dojezd.

První problém s Teslou Model S vyvstal po ujetí necelých padesáti tisíc kilometrů, kdy přední motor odeslal do centrály automobilky zprávu o příliš nízkém výkonu. Lidé z firmy společnosti Tesloop si údajně ničeho nevšimli, nicméně Tesla je kontaktovala a přední elektromotor vyměnila.

Doporučujeme: Tesla Autopilot je přísnější na řidiče, kteří nedrží volant. Vypne se

Druhý problém se projevil až po ujetí 300 000 km, kdy začal být ukazatel dojezdu dost nepřesný a sliboval více kilometrů, než kolik byl vůz skutečně schopný zvládnout. Údajně to bylo vlivem degradace akumulátorů. Dojezd se po ujetí 200 000 mil (320 000 km) zkrátil o šest procent.

Tesla nepřesný ukazatel dojezdu údajně vysvětlila softwarem, který s degradací akumulátorů nepočítá. Do tří měsíců by měl být k dispozici nový software a ten už bude přesnější. Nicméně na automobilu společnosti Tesloop vyřešila Tesla tento problém tak, že vyměnila celé baterie.

Tesloop údajně zaplatila během nájezdu 320 000 km pouze novou dvanáctivoltovou baterii a samozřejmě pneumatiky. Zajímavé je, že vůz pořád používá původní brzdy.

2 KOMENTÁŘE

  1. „Zajímavé je, že vůz pořád používá původní brzdy.“

    Že by kombinace toho, že běžné brzdění obstarává elektromotor a jízdy téměř výhradně po dálnici?

PŘIDAT KOMENTÁŘ: