Svolávací akce v Evropě za rok 2016: Nejvíc svolával Renault, Škoda měla pět akcí

  • Podle systému RAPEX řešila v Evropě nejvíc problémů automobilka Renault 

  • Celkově se Renaultu týkalo 33 svolávacích akcí zaměřených na osobní auta a dodávky 

  • Hodně akcí pořádal také Mercedes (29) a Volkswagen (19)

  • Škoda měla v Evropě podle systému RAPEX za uplynulý rok pět akcí 

  • Auta do servisů svolával ale třeba i Rolls-Royce nebo Bugatti 

  • Automobilky Lamborghini, Mini nebo Ferrari naopak neřešily žádné akce 

Svolávací akce nejsou ničím výjimečným, což dokazuje i následující statistika. Podle dat z evropského systému RAPEX se motorových vozidel nějakým způsobem týkalo v roce 2016 plných 409 různých problémů. V tomto čísle je ale zahrnuto vše od pneumatik přes osobní auta až po nákladní nebo obytné automobily. Pokud ze statistiky vezmeme pouze osobní auta a lehké dodávky, dostaneme číslo 284.

Doporučujeme: Češi si nechávají motory z Dieselgate upravit, i když to není povinné

Největším dílem se na 284 svolávacích akcích za rok 2016 podílela automobilka Renault. U ní eviduje systém RAPEX celkem 33 různých problémů. Jen namátkou se řešily věci jako například riziko upadnutí kola při jízdě (Mégane Generation, Fluence, Clio) v důsledku nesprávně dotažených šroubů, vadné bezpečnostní pásy (Espace, Talisman) nebo riziko poškození brzdového vedeni (Zoe). Na druhém místě skončil Mercedes (29) a na třetím Volkswagen (19).

Kompletní tabulku s počty svolávacích akcí v roce 2016 najdete níže. Je potřeba dodat, že jejich výskyt samozřejmě také přímo souvisí s velikostí nabídky a počtem prodaných automobilů. Také proto třeba značky typu Lada, Lancia, nebo naopak Ferrari a Lamborghini nemají za rok 2016 žádný záznam.

Svolávací akce se týkaly i automobilky Škoda, konkrétně modelů Superb, Yeti, Citigo, Octavia a Rapid. Řešila se například nesprávně fungující dětská pojistka, špatně zapojený konektor, kvůli kterému mohly nesprávně fungovat airbagy, nebo riziko poranění malými úlomky pláště rezervoáru hnacího plynu u předních airbagů.

Doporučujeme: TÜV Report 2017: Nejlepší ojetina je Porsche 911, nejhorší jsou ty francouzské, italské a korejské

Do servisů musel povolat v roce 2016 své automobily dokonce i Rolls-Royce. Konkrétně šlo o model Ghost z let 2009 až 2012. Zjistilo se totiž, že tato auta mohou mít špatný software ovládající hlavní senzor airbagů. Při nehodě by tak hrozilo, že by nedošlo k jejich aktivaci ani k aktivaci dalších bezpečnostních systémů, jako jsou předepínače bezpečnostních pásů nebo aktivní hlavové opěrky. Zajímavá určitě byla také svolávací akce na Bugatti Veyron.

Systém RAPEX (Rapid Alert System for non-food dangerous products) je projekt, do kterého jsou zapojeny země Evropské unie, Norsko, Island a Lichtenštejnsko. Každý stát zkoumá na své úrovni všechny možné produkty (kromě aut to jsou třeba hračky, textil, kosmetika a tak dále) a pokud zjistí nějaké nesrovnalosti, ihned informuje ostatní země.

Pořadí Značka Počet svolávacích akcí v roce 2016
1 Renault 33
2 Mercedes-Benz 29
3 Volkswagen 19
4 Dodge 18
5 Peugeot 15
6 Toyota 15
7 Opel 13
8 Jeep 12
9 Nissan 12
10 Jaguar 11
11 BMW 8
12 Ford 8
13 Citroën 7
14 Honda 7
15 Fiat 6
16 Chevrolet 5
17 Chrysler 5
18 Land Rover 5
19 Suzuki 5
20 Škoda 5
21 Audi 4
22 Lexus 4
23 Dacia 3
24 Kia 3
25 Maserati 3
26 Mazda 3
27 Seat 3
28 Subaru 3
29 Bentley 2
30 Hyundai 2
31 Infiniti 2
32 Mitsubishi 2
33 Porsche 2
34 Smart 2
35 Volvo 2
36 Alfa Romeo 1
37 Aston Martin 1
38 Bugatti 1
39 Cadillac 1
40 Rolls-Royce 1
41 SsangYong 1
42 Ferrari ---
43 Lada ---
44 Lamborghini ---
45 Lancia ---
46 Mini ---
Ohodnoťte tento článek!

PŘIDAT KOMENTÁŘ: