Subaru WRX i WRX STI omládly. Mají být pohodlnější a sportovnější

  • Subaru WRX a WRX STI mají upravený podvozek a lepší brzdy

  • WRX STI dostalo nový „mozek“ pohonu všech kol

  • Rozšiřuje se bezpečnostní a komfortní výbava

  • Nová generace WRX STI nepřijde dříve než v roce 2020

Subaru pro nový modelový rok zapracovalo na sportovních modelech WRX a WRX STI. Design se až na několik detailů nezměnil a ani na techniku pod kapotou automobilka příliš nesahala. Přesto mají být omlazené modely uživatelsky komfortnější (dostaly třeba účinnější akustickou izolaci u čelního okna) a díky drobným úpravám na podvozku a řízení také dynamicky nadanější.

Subaru WRX STI (4)
Mění se hlavně detaily. WRX STI má šestipístkové brzdy a 19″ kola, oba modely mají nové nastavení podvozku
Subaru WRX STI (10)
Motory zůstávají v podstatě stejné. Modernizace má hlavně pomoci lepší kultivovanosti a každodenní použitelnosti

Subaru WRX si ponechává přeplňovaný plochý čtyřválec 2,0 l o výkonu 200 kW (272 k) v 5600 min-1 a točivém momentu 350 Nm v 2000 až 5200 min-1. Standardně má šestistupňovou manuální převodovku, ale zákazníci si mohou zvolit i bezestupňový automat CVT s možností řazení předvolených rychlostních stupňů.

Doporučujeme: Čtyřikrát 4×4 — Souboj ostrých čtyřkolek

Nově naladěný podvozek a elektrický posilovač řízení mají přinést lepší odezvu, zpětnou vazbu a komfort. Manuální převodovka pak dostala nové synchrony a celkově byla přepracována tak, aby bylo řazení pohodlnější, rychlejší a příjemnější. Určitě pomůže i nová, komfortnější kalibrace spojky. Subaru bude nabízet i Performance paket, který modelu WRX přidá lepší brzdy či anatomické sedačky a naopak v zájmu snížení hmotnosti a těžiště ubere střešní okno.

Upraveného podvozku se dočkalo i Subaru WRX STI. Spolu s tím dostane tento vrcholný model automobilky nový elektronický mozek systému DCCD AWD, takže reakce pohonu všech kol mají být rychlejší a přesnější. Nové jsou také šestipístkové brzdy Brembo a poprvé dostalo Subaru WRX STI devatenáctipalcová kola v základu.

Pod kapotou zůstává přeplňovaný plochý čtyřválec 2,5 l o výkonu 227 kW (309 k) v 6000 min-1. Točivý moment má hodnotu 393 Nm v 4000 min-1. Subaru dále upravilo zábavní systém, rozšířilo možnosti konektivity a také přidalo nové bezpečnostní systémy, případně modernizovalo ty stávající.

Ohodnoťte tento článek!

PŘIDAT KOMENTÁŘ: