Stará Škoda Rapid je údajně nejhorší sportovní auto na světě. Souhlasíte?

  • Americký magazín Motor1 vyhlásil nejhorší sportovní vůz světa

  • Tím nejhorším je údajně Škoda Rapid z 80. let

  • Důvodem je slabý výkon, špatná kvalita a podprůměrné jízdní vlastnosti 

Před časem jsme vám nabídli galerii patnácti sportovních socialistických aut, kde samozřejmě nechyběla ani Škoda Rapid coby u nás v podstatě jediný dostupný sportovní automobil osmdesátých let. Podle některých názorů ale vůbec nešlo o povedený vůz. Kolegové z amerického magazínu Motor1 si dokonce myslí, že starý Rapid je tím vůbec nejhorším sportovním automobilem na světě.

Doporučujeme: Galerie — 15 sportovních aut ze socialistických zemí

Důvody? Především nedostatečný výkon a podprůměrná dynamika. Zrychlení z nuly na 100 km/h trvalo 16,5 s. Dalšími argumenty jsou špatné jízdní vlastnosti dané ne zrovna ideálním rozložením hmotnosti a různé technické problémy. Třeba časté přehřívání motoru. Celkově je starý Rapid údajně výrazně lepší než základní provedení s karoserií sedan, i tak to prý na standardy osmdesátých let nestačilo.

Šéfredaktor amerického magazínu Motor1 Adrian Padeanu ale se závěrem svých kolegů tak docela nesouhlasí. Podle jeho názoru je potřeba se na Rapid dívat jako na velmi levný automobil, který pořád nabízel docela zábavné svezení vzhledem ke své nízké ceně.

Doporučujeme: Novodobá Škoda Octavia slaví 20 let

Ať už si ale myslí kolegové z Motor1 o Škodě Rapid cokoliv, faktem zůstává, že to je zajímavý model. Zas až tolik exemplářů vyrobeno nebylo (celkem 22 475 kusů). Pokud se v současnosti objeví na prodej zachovalý kus, který nebyl napaden kutilem, zájemci jsou ochotni zaplatit klidně i 200 000 Kč. Takže jestli máte v garáži pěknou Škodu Rapid, mohou vám být názory magazínu Motor1 ukradené, protože vlastníte auto, ze kterého se časem stane hodně ceněný veterán.

Stará Škoda Rapid je údajně nejhorší sportovní auto na světě. Souhlasíte?
Ohodnoťte tento článek!
3.31 (66.15%) 13 hlas/ů

18 KOMENTÁŘE

  1. Co to je za blábol o tom údajně špatném rozložení hmotnosti ?? 😮 Pro sportovní vůz s jednou poháněnou nápravou je koncepce vše vzadu ideální. Nebo že by v konstrukční kanceláři firmy Porsche seděli debilové? 😀

    • Koncepce „všechno vzadu“ byla přece socialistická znouzectnost pramenící z neschopnosti vyrábět homokinetické klouby a tedy následovat od konce šedesátých let všeobecně uznávaný přechod na „všechno dopředu „. Že soudruzi na tu hrůzu roubovali „jako“ sportovní karoserie se splývavou zádí nemohlo nic změnit na faktu, že to byla v zatáčkách přetáčivá katastrofa, navíc bez reálné možnosti si užít drift v důsledku predpotopního dýchavičného OHV motoru. O dílenském zpracování a použitých materiálech nemluvě, soudruzi… 😛

      • Možná to byla z nouze ctnost, ale fungovalo to.
        Přetáčivost není asi nejvyhledávanější vlastnost rodinného auta, ale pro sportovní auto s náhonem na zadek je to docela dobrá, očekávaná a často chtěná vlastnost;-) Rozhodně si s takovým autem užijete spoustu zábavy!
        To, že si s tím autem neužijete drift je sice do jisté míry pravda, i s motorem 136 to chce na drift mokro nebo šotolinu, ale jedna z věcí, kvůli kterým ho majitelé milují je snadnost s jakou dělá powerslide. Na ten má výkonu víc než dost.
        Mimochodem na rozdíl od nepovedené verze 135, kterou očividně testovali v USA, verze 136 zvládne 0-100 kolem 12s a reálná maximálka je dál než tachometrových 180. To na svou dobu nebylo zase tak zlé.
        Taky ta nevalná kvalita a spolehlivost platila pro sedany ze sériové výroby v MB a ne pro tyhle ve své době luxusní auta montovaná ručně v Kvasinách.
        Každý kdo měl možnost srovnat určitě potvrdí ten téměř propastnej rozdíl. Stačí se jen svézt rychlostí kolem 100km/h a uz jen míra odhlučnění napoví, že Rapid je kvalitou jinde než auta ze sériové výroby v MB.
        Jasně, pořád to bylo levné socialistické vozítko, nesrovnatelné se sportovními auty na západě, ale to nic nemění na tom, že člověk dostal za málo peněz spoustu zábavy za volantem.

    • MICHAL ma pravdu idealni sportovni auto za ,relativne malo penez,. mel jsem ho-sice jsem si trochu pohral s motorem a zkratil staly prevod ze3,9 na4,2 a bylo to perfektni auto. Jinak i v serii spolehliva

  2. Můj pocit domněnka : Rapid je kouzelné báječné autíčko co vyjelo z ANZP Mladá Boleslav .Konstruktéři mohou být na sebe pyšni .I závody škoda . Jiná automobilka by se bránila a nestrpěla to.Brala jako urážku .Opravdová škodovka . Žádné W a podobně. To je ještě škodovka v pravém slova smyslu s duší škoda a ne s duší W a atd. Montované v Kvasinách a ne někde v Číně atd . Tohle je můj pocit a pokud někoho urážím tak promiňte .Každý má právo na svoji myšlenku .

    • To není auto s duší Škoda to si pletete, to je výsledek znásilnění Škodovky komunisty… To má duši Gottwaldovsko Bolševickou 😀

    • Stopětky do kopců netáhly, stodvacítky vařily, ale rapid měl výkonnější chladič a motor uchladil i v létě. A když jsem v jednom kempu zaparkoval v bažině, protože jiné volné místo tam už nebylo, rapid se propadl tak, že seděl až na břiše, tak jsem z toho vyjel a nepotřeboval jsem traktor, ani mě nikdo nemusel tlačit. Tak co se jim na těch jízdních vlastnostech nelíbí?

      • …v tomhle byly tyhle „škody“ na jedničku. já pamatuju. když jsem uprostřed zimy přijel do Rokytnice pro rodinu a v recepci se šli podívat, čím jsem tenkrát přijel. Byl jsem první, kdo se k nim ten den kalamity dostal !

  3. Někomu se to líbí, někomu ne, hlavně se nehádat a zůstat slušný, že.. Kdo v tom nikdy nejel, ať to přizná a zůstane jen u subjektivních pocitů.. Š 105 – 120 byla ostuda.. snaha udržet ve výrobě starou koncepci za co nejnižší náklady se snahou udržet nízkou prodejní cenu. Kvalita šla do prčic. Kdo ale prožil část života za socializmu, byl rád, že má čím jet do práce a o víkendu na chatu.. Pak například cesta do hlavního města ze vzdálenějších koutů republiky byla černou můrou pro řidiče.. Dojedu? nedojedu? Uvařím neuvařím? Dnes je to podle stáří již veterán.. hodnoty nevalné.. cena ovšem uměle vyhnaná k závratným výšinám.. Já osobně jsem to měl, jezdil jsem s tím do práce a na chatu a nemám zájem to teď vlastnit jako veterána.. Nadšencům, kteří taková auta udržují v pěkném stavu a jezdí s tím na srazy držím palce, je to lepší než sedět v hospodě a hrát automaty.. Všem pěkný den!!! TOM

  4. Nic proti, ale ani ve své době se to nedalo považovat za sportovní auto.. Lamborghini Countach je z roku 1974 Ferrari Testarossa z roku 1984.. Jestli byl Rapid tím nejsportovnejsim, co jsme dokázali vyrobit, je to ostuda.. Uznávám, že to auto vypadá i teď k světu, ale říkat o tom sportovní je prostě nesmysl..

  5. pokud se pamatuju tak š120garde nikde neměla napsáno sport,maximálně coupe.Asi se soudruzi v USA spletli v kategorizaci.TO CO DALA ŠKODA V ZÁKLADU NEDALA ŽÁDNÁ SERIOVÁ ZADOKOLKA.Výkon mizernej,zpracovvání tzv dodo ale nikde mě nenechala a to se jezdilo na 13kách OR6

  6. no jsem sice vášnivý sběratel starších kousků, v garáži mi stojí hračky jako maxda mx-5 NB,Lancia Delta HF 4 WD,trabant 601 p64, a upřímě s rapidem jsem se párkrát projel, a bohužel za sebe musím říct že mimo celkem „pěkného“ vzhledu mě naprosto ničím nezaujal, nicméně jsem rád že jsou stále lidé kteří tyto kousky zachraňují.

  7. Rapida jsem měl. Koupil jsem si ho po vojně ,v roce 1984, byl to spíš mezityp mezi Garde a Rapidem. Měl totiž karoserii Rapid,ale motor ze stodvacítky GLS a čtyřstupňovou převodovku! Nevěřící Tomášové ,vzkaz pro Vás. To auto mám dodnes! A k článku amer. časopisu mohu dodat jenom to,že jsou to blbci. Kritizujou a sami ještě nedávno dělali rádoby sporťáky s motorem z náklaďáku a tuhou nápravou ,na listových pérech. Tak koho chtěj poučovat? Rapid byl na svou dobu fajn auto. Za tím si stojím,ať se to někomu líbí nebo ne. Samozřejmě,že to mělo svý mouchy,ale nikdy mě nikde nenechalo,v zimě topilo líp než žigili a
    úhlová zadní náprava byl ohromný krok dopředu. Jel jsem s ním několik mototuristických soutěží a ve slalomu to auto umělo divy. A vzhled? Za komančů to bylo zjevení. Byl jsem s ním na Grand Prix v Brně a u auta byl pořád hlouček „obdivovatelů“ a když jsem s ním přijel do Drážďan,tak jsem od něj nemohl odejít. Bylo to takový srocení lidí,že přijeli policajti ve třech Warťasech a místo aby lidi „rozehnali“ tak tam čuměli taky ,dokud jsem neodjel. Jaký auto musíte mít dneska,abyste tohle zažili?

PŘIDAT KOMENTÁŘ: