Spojí se nakonec Fiat-Chrysler s Volkswagenem? Šéf VW to nevylučuje

  • Volkswagen nevylučuje spolupráci s koncernem FCA Fiat-Chrysler

  • Šéf FCA Sergio Marchionne už roky hledá strategického partnera

  • VW by si zachoval vliv na americkém trhu

  • Fiat by ušetřil za vývoj a získal přístup k novým technologiím

Šéf koncernu FCA Fiat-Chrysler Sergio Marchionne už několik let hledá důležitého strategického partnera. Zastává názor, že současný automobilový průmysl prochází poměrně bouřlivým obdobím a pokud si chtějí výrobci zachovat své obchodní marže a zisky, musí se spojit za účelem sjednocení vývoje a rozptýlení nákladů.

Podle Marchionneho budou nová auta především o autonomním řízení, výpočetní technice a hybridních a elektrických systémech. Základní technika si bude podobnější a především už je drtivé většině zákazníků úplně jedno, co mají pod kapotou za mechaniku. Marchionne tak vlastně ostatním velkým koncernům říká: „Spojte se s námi. Všichni na tom vyděláme.“

Doporučujeme: Volkswagen a Škoda vytvoří alianci se značkou Tata. Chtějí dobývat indický trh

Nyní v reakci na spojení Opelu s koncernem PSA Marchionne řekl, že Volkswagen by mohl spadnout do pozice evropské dvojky. Zajímavé ale je, že na velké tiskové konferenci koncernu Volkswagen se i tomuto tématu věnoval šéf VW Matthias Müller. Slova Marchionneho bere velmi vážně a dokonce řekl, že možnost spolupráce s FCA nevylučuje. Zároveň ale dodal, že ještě žádná jednání oficiálně neproběhla.

Skládačka potenciální spolupráce VW a FCA se ovšem začala dávat dohromady už před několika lety. Volkswagen se nikdy netajil tím, že by měl pod svými křídly moc rád značku Alfa Romeo. Tu ale Fiat odmítal samostatně prodat. „Buď berte všechno, nebo nic,“ vzkázal tehdy Marchionne do VW.

Doporučujeme: Fiat a Jeep opakovaně propadají v kvalitě a spolehlivosti. Nejnověji to schytaly od Consumer Reports

Volkswagen už také několik let plánuje budgetovou značku a třeba takový Fiat by podobnou roli na evropském trhu zastoupil velmi dobře. Chystaná nová levná značka VW má navíc působit jen v Číně. V Evropě by tak nebylo potřeba zakládat úplně novou neznámou značku. Po emisním skandálu navíc Volkswagen ztratil půdu pod nohama na důležitém americkém trhu a získal by tím pádem i Jeep, Dodge a Chrysler včetně jejich servisní sítě.

Celé to do sebe docela hezky zapadá a nezdá se, že by ze spojení Volkswagenu a Fiatu-Chrysleru někdo tratil. Volkswagen by měl svou budgetovou značku, Alfu Romeo a vliv na americkém trhu. Fiat by měl přístup k technologiím a stal by se vlastně součástí největšího světového producenta aut. Nyní nezbývá než čekat, jestli si Matthias Müller a Sergio Marchionne nakonec „plácnou“.

Ohodnoťte tento článek!

PŘIDAT KOMENTÁŘ: