Specifikace Nissanu Leaf prozrazeny. Bude mít 150 koní a jen jeden pedál

  • Nissan Leaf bude mít mezigeneračně silnější elektromotor

  • Základní akumulátor nabídne kapacitu 40 kWh

  • Spotřeba na jeden kilometr má ale klesnout

  • Novinkou bude ovládání pouze jedním pedálem

Nová generace elektromobilu Nissan Leaf se představí každým okamžikem. Automobilka postupně uvolňuje upoutávky a sem tam nějakou tu technickou informaci. Už jsme viděli první snímek nezamaskovaného auta a nyní se ven dostaly první „oficiální“ specifikace.

Údaje nového Leafu zveřejnily stránky Autobytel.com, ale už to na nich není k nalezení. Nissan s tím nebyl zřejmě moc spokojen a zakročil. Nicméně dokument se podařilo zachránit a je ke stažení například na stránkách Insideevs. Co z uniklých specifikací vyplývá? Že Nissan Leaf bude 4481 mm dlouhý, 1560 mm vysoký, 1790 mm široký a bude mít 2700 mm dlouhý rozvor.

Doporučujeme: Elektrický srovnávací test — Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Vpředu bude uložený elektromotor o výkonu 110 kW (150 k) v 3283 min-1 a točivém momentu 320 Nm. Základní specifikace Nissanu Leaf dostane prozatím akumulátor o kapacitě 40 kWh, ale za příplatek bude i baterie s kapacitou 60 kWh. Už ta základní slibuje reálný dojezd okolo 200 km, nový Leaf má mít také nižší spotřebu na kilometr.

Zajímavostí je použití nového tzv. e-pedálu, který bude fungovat tak, že na běžnou jízdu nebude řidič potřebovat vůbec pedál brzdy. Nissan Leaf tak půjde ovládat pouze jedním pedálem. Podobný systém má třeby BMW i3 s velmi silnou rekuperací při ubrání „plynu“. Míru rekuperace bude u Leafu možné nastavit. Nový akumulátor má také umožnit účinnější rekuperační dobíjení.

Specifikace Nissanu Leaf prozrazeny. Bude mít 150 koní a jen jeden pedál
Ohodnoťte tento článek!
2.35 (47%) 20 hlas/ů

4 KOMENTÁŘE

  1. S ohledem na zákony asi brzdový pedál chybět nebude, že? Jen se předpokládá to, že nebude obvykle v provozu využívaný… To ostatně popisuje i samotný Nissan.
    Nouzové brždění, nebo cokoli mimo brzdné schopnosti motoru totiž bude nadále nutno řešit klasickou brzdou.
    Váš titulek je dost zavádějící.

  2. Mne osobne sa viac pozdáva systém rekuperácia ako má Hyundai Ioniq. Tam sa rekuperuje pádlami a pod volantom a podľa sily ich stlačenia si vodič prispôsobuje veľkosť rekupurácie podľa aktuálnej potreby.

PŘIDAT KOMENTÁŘ: