Škoda v Ženevě: Facelift Rapidu, Octavia RS 245 a Kodiaq Sportline

  • V Ženevě nechybí ani kompletní nabídka značky Škoda

  • Představuje se tu faceliftovaný Rapid a Citigo

  • Samozřejmostí je nová Octavia a SUV Kodiaq

  • Rapid a Fabia nahrazují motor 1.2 TSI tříválcem 1.0 TSI

Na ženevském autosalonu nemohla chybět ani česká automobilka Škoda. Ta sice všechny novinky ukázala už s předstihem, ale určitě bychom si je měli připomenout. Asi největší novinkou je facelift modelu Škoda Rapid. Ten dostal nová přední světla a rozšířila se výbava. Pod kapotu také zamířil litrový tříválec 1.0 TSI, který nahrazuje oblíbený motor 1.2 TSI.

Skoda v Zeneve (14)
Na autosalonu v Ženevě se představil faceliftovaný Rapid. Dostal litrový tříválec, bi-xenony a palubní internet
Skoda Fabia
Litrový tříválec míří i pod kapotu Škody Fabie. Stejně jako v Rapidu nahrazuje motor 1.2 TSI. Má výkony 95 nebo 110 koní

Tříválec je v Rapidu dostupný ve dvou provedeních. To slabší má výkon 70 kW (95 k) a točivý moment 160 Nm, silnější pak disponuje výkonem 81 kW (110 k) a točivým momentem 200 Nm. Obě provedení mají nižší tabulkovou spotřebu než čtyřválec. Novinkou je u Rapidu také palubní systém s možností připojení na internet. Poprvé si můžete připlatit i za bi-xenony s automatickým přepínáním dálkových světel.

Doporučujeme: Pět nejčastějších omylů a mýtů o ojetinách značky Škoda

Litrový tříválec dostala i Škoda Fabia, ve které rovněž nahrazuje jednotku 1.2 TSI. Výkonové parametry jsou stejné jako u Rapidu. Škoda také slibuje jak u Fabie, tak i u Rapidu lepší pružné zrychlení, akceleraci a nejvyšší rychlost. Dynamické schopnosti litrového tříválce potvrdil i náš srovnávací test dvou Octavií.

Z dalších novinek značky Škoda na ženevském autosalonu byla k vidění rychlá Škoda Octavia RS 245, prozatím nejsilnější a nejrychlejší Octavia historie. Nechybělo samozřejmě ani nové sedmimístné SUV Škoda Kodiaq v provedení Scout nebo Sportline. V Ženevě se ukázalo také modernizované malé Citigo, ovšem to v rámci faceliftu očekávaný silnější motor 1.0 TSI nakonec nedostalo.

Škoda v Ženevě: Facelift Rapidu, Octavia RS 245 a Kodiaq Sportline
Ohodnoťte tento článek!
5 (100%) 2 hlas/ů

13 KOMENTÁŘE

  1. Kodiag….strašně okoukané auto,které tady mělo být min před třama roky a nemuselo se prodávat Hyundai na tuny. Vymyslet něco co už tady jezdí 10let..Audi Q7,není moc velké umění.Motor 190 ps.v nejsilnějším dieslu,vždyť to nejede a 7míst?na bedny od piva.Mám superba kombi a opravdu mě to tentokrát od Škodovky zklamalo
    Strašný poprask na Octavii RS 245….co říct,Seal Leon 300ps!!! to je svezení.Poslední dobou se mě zdá,že je Škoda opět schovaná v koncernových autech a nemůže nějak vykouknout
    Samue

  2. Myslím že Rapid Spaceback a Kodiaq jsou designově nejpodenější auta, které kdy Škoda vyrobila. Zvlášt kombinace s černou prosklenou střechou je úchvatná. Doslova vlastní gol si dala Škoda u Octavie, kdy zcela zmršili světlomety. Degradovali tak celkovej design auta o minimálně level.

  3. Automobilka Škoda nemá erudovné designéry,kteří chápou svoji práci jako součást životní filosofie.Jejich modely nevykazují znaky takové mentality.Značka Porsche nemůže být ve světě nikdy překonána z důvodu obrovské profesionality.Základní koncepce 911 byla tak nadčasová,že pozdější úpravy byly jen zdokonalením základní myšlenky.Vyváženost tohoto modelu i v nejnenápadnějších detailech je to ,co dělá z tohoto modelu vrchol automobilového designu ve světě.V USA jsou modely ovlivňovány mentalitou a nezdravým sebevědomím ,Italové uplatňují naprosté inovační koncepce,Rusové nehrají v této oblasti žádnou roli,jejich myšlení je bolševismem odkázáno ke stagnaci.Germánská povaha umožňuje v designu novum,kterým rozumí jen jedinec esteticky založený.Firma Porsche se podílela také mimo jiné na návrhu vozidla Škoda Favorit,který dle mého názoru programově nesměl být v žádném případě konkurence schopným typem ve své kategorii v Evropě v té době.V současnosti automobilka Škoda pouze kopíruje na svých modelech detaily jiných značek a to její značce snižuje v tomto směru její postavení na trhu.Může uspět pouze cenou svých modelů.Její návrháři nemají společnou filosofii vývoje,nejsou jednotni v koncepci tohoto vývoje,což je také následek jedinců zodpovědných za vývoj!Hlavní manažer nemá být ten,který má na výkon této funkce odpovídající vzdělání,ale ten,který je schopen se obklopit schopnými jedinci prosazujícími stejné myšlenky.Pokora a sebereflexe musí být pokládány za samozřejmé.Zvolený odstín pigmentu na znaku této značky je stupidní,odstín má být zvolen v kultivovaném jemném odstínu,jeho proporciální tvar tomu odpovídá!Tvorba designu Škoda vykazuje znaky nejednotné koncepce,tápání a nejistoty ,která možná bude účinná pro českého tuctového zákazníka,ale na světovém trhu kromě ceny nemá šanci uspět.

  4. Vyvojari ze Skodovky musi byt opravdu zoufali,kdyz stale kopiruji ostatni znacky vozu,at uz se podivate na jakykoliv vuz skoda,je to jen slatanina zbytkovych dilu ze skladu,zadna inspirace a vlastni tvorivost v tom neni, a ted jeste k tomu trivalce,ktere se neosvedcili,tak je predimenzuji,no,to je pokrok,gratuluji tem nulam co vedou spolecnost SKODA …..,jediny duvod proc si lide kupuji vozy Skoda je ten ,ze je to na trhu levnejsi ,oproti ostatnim znackam,byt to drazsi tak si to totiz nikdo nekoupi ,Skoda si podepisuje ortel na demenci a co nevidet ji Kia a Hyundai vytlaci,protoze nabizi vice za mene penez.

  5. Konečně ve Škodovce pochopili, že nejlevnější koncernová značka nepotřebuje chromovou masku á la luxus a tak si ji konečně začnou všímat i ti pro které je opravdu určena. Totiž klienti Dacie atd.

  6. Nová doba, tři hrnky místo čtyř. Doufám, že Škoda nepřidá na tempu v této „inovaci“. Nerad bych, jako správný český důchodce jezdící v domácí značce, musel na stará kolena šlapat v 70ti letech do pedálů (podobnost s dětskou demencí čistě náhodná), při jízdě do práce. Ono totiž už litrový motor ve vlajkové lodi značky Superb je dost velký úlet.

    • Pane Davide..úlet jste měl asi vy když jste viděl litrový motor v superbu..už to nehulte !!!ale možná si jen pletete pojem a průjem :-D…nic ve zlým.nikdo nejsme dokonalej ani škodovky,ale jen blb píše o něčem o čem se asi dost špatně informoval,nebo jen slyšel z druhý ruky v hospodě.

  7. Nepomlouvejte skodovku.Je krasna a je nase.Uvedomte si,ze nemcouri nedovoli,aby skodovka mela lepsi exterier a interier!! Skodovka je tahoun koncernu,spolehliva a proto budme hodne hrdi!

    • Jak jste prisel na to, ze je skodovka nase? To je presne ten duvod, proc techto predrazenych a nehezkych nemeckych vozu jezdi v ulicich tolik.

  8. Tříhrnek opravdu ne, a to ani od škodovky. Asi škodovku mrzí, že má v Česku stále dost vysoké prodeje.

PŘIDAT KOMENTÁŘ: